Niemiecki to jest przewoźnik, ale lokomotywa produkcji radzieckiej.Lokomotywa eksploatowana jest głównie w Niemczech, więc napisałem że niemiecka, nie radziecka. Jakby ktoś pokazał Ci zdjęcie naszego ST44 do identyfikacji powiedziałbyś, że to lokomotywa polska czy radziecka?
Powtarzam : jak sama nazwa (oznaczenie) wskazuje jest to lok niemiecki (w Rosji nie istnieje seria 232). To że produkowany był w ZSRR to zupełnie inna sprawa.
1. Pisałem o występowaniu (a raczej "niewystępowaniu") tej serii w Rosji, co ma do tego Polska?Powtarzam : jak sama nazwa (oznaczenie) wskazuje jest to lok niemiecki (w Rosji nie istnieje seria 232). To że produkowany był w ZSRR to zupełnie inna sprawa.Pierniczysz. W Polsce seria 232 występuje, ba - widoczna lokomotywa należy do polskiego przewoźnika. Tak więc jest to radziecka lokomotywa, obecnie eksploatowana w Polsce. Niemiecka firma mogła być co najwyżej wcześniejszym właścicielem (i zapewne była...).
To tak samo jak byś powiedział że Mercedes jest Polskim samochodem w jakimś sensie, bo dużo ich w Polsce jeździ... Weź się zastanów zanim coś napiszesz.Oh oh, jak się zacietrzewił... ;) Widzę że nie kumasz co mam na myśli...
W takim razie oczekuję, że od dziś wszędzie będę widział/czytał "radziecka lokomotywa ST44", nigdy zaś "polski spalinowóz ST44" itp.