- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: Ra w 07 Marca 2009, 11:06:01
-
Potrzebuję konsultacji z zakresu górnictwa, a w zasadzie budynków na zlikwidowanej kopalni Niwka-Modrzejów. Osobiście żadnej kopalni na oczy nie widziałem...
Konkretnie chodzi o taki zabytek, jak w załączniku. Co to jest za budynek? Co za słupki stoją na brzegu tego budynku, w miejscach, gdzie narysowane są tory? Czy tory są ustawione odpowiednio?
Oglądałem zdjęcia na mapach PKT, po tym budynku obecnie nic już nie zostało. Jedyne ujęcie mam z Geoportalu.
-
Mi to wygląda na sortownie węgla. Tory przechodzą raczej prawidłowo, 'słupki' pełnią role podtrzymania konstrukcji sortowni. Jeśli się myle, proszę o poprawkę.
-
No problem w tym, że to, co ja widzę jako słupki (na linii południowej ściany budynku) jest dokładnie w miejscu toru. A jeśli słupki coś podtrzymują, to położenie toru w tym miejscu odpada. Chyba, że są to słupki hamujące wagony.
Tam dalej na południe są takie długie budynki i na tylnej ścianie tor wychodzi mi dokładnie na środku. Ale ten dalszy budynek wygląda z kolei jak 3 połączone (w ubiegłym roku stał).
-
Wydaje mi się, że trzeba wziąć poprawkę na to, że ten budynek na screenie jest sfotografowany z perspektywy i według mnie, te 'słupki' stoją pomiędzy torami.
-
Również tak mi się wydaje, patrząc na to zdjęcie. Na pierwszy rzut oka (przed przeczytaniem wypowiedzi innych osób, co to jest) naszło mi skojarzenie na jakąś halę, która w jakimś celu przeznaczona jest, by wjeżdżały do niej składy.
-
Tak samo wydaje mi się, że słupki są pomiędzy torami. Dla porównania kawałek sortowni ze zlikwidowanej KWK Jan Kanty:
http://www.opuszczone.com/galerie/kanty/04_11_21/100_kp.jpg
http://www.opuszczone.com/galerie/kanty/04_11_21/002_ht.jpg
Widać tam słupki podtrzymujące wystający fragment sortowni.
Jakby ktoś się nie domyślał to tutaj zsypywano węgiel na wagony :)
-
Dokładnie tak, jak napisła Patrykos - budynek sortowni węgla, fotka jest trochę pod kątem i powstaje to złudzenie, że tory wchodza w konstrukcję budynku. Pod budynkiem przechodza tory do załadunku węgla.
Fotki pogladowe w wersji waskotorowej:
http://gkw.pl/images/05CentrumSortownia110501.jpg
http://gkw.pl/images/08Rozbark150501.jpg
-
fotka jest trochę pod kątem i powstaje to złudzenie, że tory wchodza w konstrukcję budynku.
A mi się wydaje że to nie wina robienia zdjęcia pod kątem, bo niezależnie od tego kąta podstawy słupków będą na poziomie torów - "rozjechana" jest tylko góra. Może po prostu było małe esowanie. Ale jeżeli to odtwarzanie nieistniejącego układu torowego (więc mogą się pojawić poważniejsze odchylenia, np. w drogach zwrotnicowych) to takimi drobiazgami bym się nie przejmował.
-
Porównałem właśnie z mapą topograficzną, na której są tory w komplecie. Okazuje się, że przed budynkiem pokazanym na zdjęciu był jeszcze jeden budynek. Przed nim to od strony północnej tory są w rozstępie 5m, a między tymi budynkami jest zwiększenie prześwitu do 6m. Dlatego mi się nie zgadzało.
Na poniższym fragmencie mapy można to sobie zobaczyć (lewy górny róg; 215kB):
http://eu07.pl/gisdata/pl1topo/51102630.jpg (http://eu07.pl/gisdata/pl1topo/51102630.jpg)
Przy okazji - w nowej wersji edytora będzie już podgląd na mapę topograficzną 1:10000, w rozdzielczości 1px/m i 2px/m. Na takiej mapie widać układ torów i zwrotnic na stacjach, chociaż tory tramwajowe zostały wykreślone niezbyt dokładnie (widocznie są nieprzydatne dla wojska). Nową wersję udostępnię, jak uporam się z sortowaniem przekrojów poprzecznych. Sortowanie ma na celu znalezienie okolicznych przekrojów w celu aproksymacji wysokości połączenia torów.
-
mapę topograficzną 1:10000, w rozdzielczości 1px/m i 2px/m. Na takiej mapie widać układ torów i zwrotnic na stacjach,
Dokładny układ? Z reguły na takich mapach układ ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, przynajmniej na mapach 1:10000 dostępnych na http://mapy.wrotamalopolski.pl/ - skąd będą pobierane te w Twoim edytorze?
-
Uważam, że dobrym pomysłem jest by edytor pobierał mapy topograficzne z geoportalu. Układy torowe są zaznaczone w miarę dokładnie. Oczywiście nie zgadzają się w 100% ale mając kilka źródeł można się sporo domyślić jak co wyglądało, jeśli nie mamy pojęcia jak wyglądał układ torowy czegoś czego już nie ma. Oprócz tego na mapie topograficznej są zaznaczone różne obiekty typu nasypy i przekopy wraz z ich wysokością/głębokością, linie wysokiego napięcia, budynki itp. A więc mając do dyspozycji podgląd mapy topograficznej lub zdjęć lotniczych będzie się lepiej tworzyć realne scenerie.
-
Mapy są pobierane z Geoportalu z parametrem TOPO_10_42. Chodziło mi o to, że każdy tor jest narysowany oddzielną kreską (przynajmniej na stacjach) i jest się przynajmniej na czym oprzeć, gdy modeluje się zlikwidowaną stację. W paru miejscach zauważyłem rozbieżności pomiędzy mapą topograficzną, a ortofotomapą. Ja będę bazował na zdjęciach, a po mapie rysował w ostateczności.