- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: jageer w 03 Marca 2009, 20:49:47
-
Widzę, że transport kolejowy ma różne zastosowanie
http://www.tv.bielsko.biala.pl/nowe_lokomotywy__1469.html (http://www.tv.bielsko.biala.pl/nowe_lokomotywy__1469.html)
-
Stary filmik kręcony niedaleko mnie jak się nie ma lokomotyw manewrowych w terminalu to trzeba jakoś sobie radzić. Widziałem jeszcze jak popychali węglarkę za pomocą fadromy.
-
Żałośnie to wygląda - niestety.....
-
Czyli według ciebie w każdym terminalu powinna być lokomotywa manewrowa, bo Ursus c-360 żałośnie wygląda? Sorry ale tu akurat kłania się czysta ekonomia. Mój ojciec też nieraz kiedyś tak przeciagał węglarki (Po 2 naraz) i też takim ciągnikiem. W takim lekkim przetaczaniu nie ma potrzeby stosowania SM-ki, w końcu paliwo nie spada z nieba. O słuszności mojego myślenia może świadczyć to:
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/traktorem_po_torach_drogowo-szynowy_typ_c120.htm
-
Hmmm... ciekawe jak to będzie na przykład w Warszawie lub Krakowie wyglądać, jak wagony ICC na peron wyciągnie... traktor. Jest to dobre ale na małe stacyjki gdzie przetaczanych jest kilka wagonów dziennie z wunglem albo złomem do wyładowania.
-
Niedawno na Discovery ogladalem program o najdziwniejszych maszynach i był tam Mercedes Unimog który służył jako pojazd manewrowy.
Strona poświęcona Unimogowi(Bardzo wszechstrona jest ta "ciężarówka"):
http://www.trucks.com.pl/1999-2006/prezentacje_specjalne/2006/specjalne_91d.htm
Jeszcze znalazłem pojazd ratunkowy z warszawskiego metra:
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=23&t=22345
Podobno może uciągnać do 40 wagonów ale nie wiem czy to prawda. Ma zdalne sterowanie które pomaga w manewrach, bardzo dobre pole widzeńa z kabiny we wszystkie kierunki oraz współpracuje z pneumatyką składów.
-
Czyli według ciebie w każdym terminalu powinna być lokomotywa manewrowa, bo Ursus c-360 żałośnie wygląda?
Dokładnie tak.
Traktory na pole a nie na tory.
-
@pawelpiotr19: właśnie miałem o tym napisać ale widze że jesteś pierwszy:P Tak czy owak ten zgrabny mercedesik na filmie przetaczał 20 wagonowy skład! w jakiejs wielkiej fabryce w niemczech, prawdopodobnie był to Bayer. Unimog przy stonce to jak mrówka przy słoniu jeśli chodzi o spalanie i dzięki dobremu przełozeniu skubany dużo może targać:)
EDIT: Jeżeli ktoś sobie chce zobaczyć ten filmik to może go pobrać z tego linku: http://wyslijto.pl/plik/ins1o1domb Filmik jest w pormacie .3gp, czyli jakość słaba ale można z ciekawości obejrzeć ;)
-
Traktor po prostu śmiesznie wygląda.. Mesio Unimog jest do tego przystosowany i w porcie Szczecińskim jest normalne, że z niego korzystają :) jak i wielu innych miejscach.
-
Ten "TRAKTOR" to sumie ciągnik,ciągnik rolniczy ale ciągnik, niech sobie ciągnie co chce. A wiecie może jak jest rozwiązana kwestia hamowania ciągniętego przedmiotu? Przecież jak taki wagon się rozbuja...
-
...to korba w ruch. Ręczny spokojnie wystarcza.
-
Z tego linku:
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/traktorem_po_torach_drogowo-szynowy_typ_c120.htm
wynika, że zajmuje się tym Instytut Pojazdów Szynowych (IPS) „Tabor”.
Trochę śmieszne, że zamiast instytut zajmować się nowoczesnymi rozwiązaniami na miarę XXI wieku typu nowoczesne lokomotywy, wagony, zajmuje się moim zdaniem takimi pierdołami, które to może jakiś co lepszejszy rzemieślnik zrobić. Podejrzewam, czemu się tak dzieje: brak kasy, zarówno wśród kapitałowej spółki PKP, jak również i instytut bierze to co ma, aby przeżyć.
Ot Polska, bida z nędzą.
-
A wiecie może jak jest rozwiązana kwestia hamowania ciągniętego przedmiotu? Przecież jak taki wagon się rozbuja...
Na dachu tego nowoczesnego traktora są butle na powietrze do hamulców pociągowych.