- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: MKZP w 28 Lutego 2009, 20:31:38

Tytuł: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: MKZP w 28 Lutego 2009, 20:31:38
Witam.
Chciałem się zapytać czy jest możliwość stworzenia Multiplayer'a do gry "Maszyna EU07". Proszę o odpowiedzi. Wiem że te tematy były poruszane kilka lat temu, ale teraz technika się polepszyła i moze by się dało stworzyć coś takiego.

Zapoznaj się z układem działów. Napisałeś w "na warsztacie", co sugeruje, że zamierzasz tworzyć obsługę multiplayer dla MaSzyny.

Przenoszę.
Quark-t
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Lutego 2009, 20:47:28
Tak, ale będą lagi, wysokie pingi i null tracki.
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 28 Lutego 2009, 20:49:17
Do gry na pewno nie, ale do symulatora być może.
A z tymi wątkami sprzed kilku lat..., są też świeższe rzeczy:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8090.0.html
 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8090.0.html)
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Lutego 2009, 22:24:58
Ja aktualnie opracowuję binarny format zapisu scenerii. Głównie na potrzeby edytora, który przy okazji tworzę. Do serwera ruchu, na potrzeby obsługi multiplayera wiele danych z tego pliku będzie niepotrzebnych. Można by opracować bardziej zwarty format zapisu danych, ale raczej nie będę już tego robił i pozostanę przy jednym formacie.

Obecnie jestem na etapie ustawiania profili pionowych dla torów. Z ważniejszych rzeczy do zrobienia zostało dodanie semaforów i wskaźników, a następnie połączenie ich zależnościami. Wtedy będzie można pomyśleć o symulowaniu ruchu pojazdów i przejmowaniu pojazdów przez użytkowników podłączonych przez TCP/IP. Jak dla mnie, format binarny i realistyczna trasa w nim zapisana to są podstawy do dalszej pracy. Format i edytor powstają przy okazji pracy nad scenerią PMPPW - obecnie jest to 12286 odcinków torów o łącznej długości 630.2km.
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: uetam w 28 Lutego 2009, 23:59:30
No i mamy jeszcze Katowice-Zwardoń. Również ładny kawałek.
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Marca 2009, 00:03:14
No i mamy jeszcze Katowice-Zwardoń. Również ładny kawałek.

Q zrobił kiedyś całkiem fajne multi ;) Lokalnie nawet działało ;D
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Marca 2009, 00:05:35
Tia. Tylko potem sie okazalo, ze u kazdego lok jedzie w inna strone ;)
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Marca 2009, 01:34:20
Czepiasz się szczegółów ;P Jak mi pokazywał to dobrze działało :)
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: youBy w 01 Marca 2009, 09:02:03
Moje testy lokalne również działały bardzo dobrze, jednakże czasem pakiety się gubiłyprzez internet i ten trzeci wylatywał na nulltracka. Ale za to każdy się poruszą w tę stronę, w którą powinien :]
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 01 Marca 2009, 12:26:09
Zróbmy coś na wzór turniejów CS'a :D Niewielki (no powiedzmy 16 komputerów) LAN i zlot jak się patrzy :D Oczywiście pojeździmy po mapie PL, do tego czasu Q zrobi cały teren ;D
Tytuł: Odp: MULTIPLAYER
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Marca 2009, 13:23:34
Nie pal juz tego Milosz. Ty sie lepiej wez za kase na nastepny miesiac :P