- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 12:49:18

Tytuł: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 12:49:18
Poszukuję tarczy kształtowej ostrzegawczej trzystawnej. Mamy taką w symku w ogóle bo ja widzę tylko dwustawną? A nie kryję potrzebna by mi była w scenerii gdzie szlakowa jest 100 a na wjazdowym jest 40. Bo 2 stawna nie pokazuje potrzeby zwolnienia, tylko sygnały Stop i Vmax. A w tym przypadku Vmax.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 22 Lutego 2009, 13:01:31
Na upartego mogłaby być również dwustawna, bowiem sygnał Od2 mówi: "Semafor wskazuje sygnał Sr2 lub Sr3 zezwalający na jazdę". Oczywiście tarcza trzystawna wyglądałaby bardziej widowiskowo i nie byłoby niepotrzebnego "strzelania" w nagłe przed semaforem wjazdowym ;)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 13:04:41
No właśnie wjazdowy nagle się zza drzew wyłania... Ja znam trasę to hamuję. Ale inni mogą mieć klocki z prędkością na wjeździe...;)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Lutego 2009, 13:12:53
Postaw powtarzacza. Ewentualnie mozesz jako mechanik pytac dyzurnego za kazdym razem czy jest na prosto czy w bok :)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Lutego 2009, 13:16:23
Gdzieś się model trzystawnej kiedyś pętał.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 13:20:14
Cytuj
Postaw powtarzacza.
Na sygnalizacji kształtowej aż tak bardzo się nie znam:)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Lutego 2009, 13:25:44
Cytuj
Postaw powtarzacza.
Na sygnalizacji kształtowej aż tak bardzo się nie znam:)
No ale mi chodzi o normalnego, swietlnego powtarzacza.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 13:28:23
Traska straci klimat, a po 2 dziwnie by wyglądał jeden świetlny i same kształtki:)
youBy, jakbyś go zlokalizował to dałbyś znać?
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Lutego 2009, 14:11:21
Traska straci klimat, a po 2 dziwnie by wyglądał jeden świetlny i same kształtki:)
Coz, tak sie robi...
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 22 Lutego 2009, 14:14:57
Traska straci klimat, a po 2 dziwnie by wyglądał jeden świetlny i same kształtki:)

Nie straci, nie straci. Jeśli zakończy się to tylko na postawieniu powtarzacza (bądź powtarzaczy) będzie OK ;)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 22 Lutego 2009, 14:17:15
dziwnie by wyglądał jeden świetlny i same kształtki:)

Mateu dobrze mówi... Tak się właśnie robi i to nie jest wcale dziwne.

Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 15:31:25
Semek wsadzony, eventy zrobione.
Tylko założę się, że go w złym miejscu postawiłem;)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 22 Lutego 2009, 15:37:17
Nie jest to czasem trasa z Kalisza Pomorskiego do Drawna?
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 15:38:46
Nie. To stara dobra Bochnia - Brzesko Okocim. Tylko cofnąłem ją w rozwoju o ok 30 lat:)
A to miejsce to dawne ostatnie SBL-ki przed wjazdowym do Brzeska.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 22 Lutego 2009, 15:47:39
No to już wiadomo skąd ten screen w Najlepszych :)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 22 Lutego 2009, 15:56:51
No, ten sygnalizator powtarzający (nie semafor) daj może kawałek dalej, tak przy tarczy to dziwnie wygląda ;) W tym wypadku jak już to by tarcza ostrzegawcza świetlna stała po prostu. Chociaż jeżeli to ma być magistralna linia sprzed 30 lat to bym wstawił tam sygnalizację świetlną w starym wydaniu (3-komorowe tarcze ostrzegawcze, wyjazdowe z 2 zielonymi itp.).
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 18:15:54
Coś jest nie tak i tarcze które tam wsadzam cały czas pokazują Os1.
Nieważne czy 1, 2 czy 3 komorowe.
I chyba zostanę przy powtarzającym za tarczą.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 22 Lutego 2009, 18:17:57
Powtarzacz nie może stać w pobliżu tarczy ostrzegawczej, powinieneś umieścić go bliżej semafora.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 18:21:12
Uwierz mi umieszczanie czegoś na trasie, jeszcze na łuku za pomocą notatnika jest, za przeproszeniem, cholernie ciężkie;)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 22 Lutego 2009, 18:31:40
Spoko. Nikt CI nie mowi, ze masz to robic w notatniku.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Lutego 2009, 19:28:16
Ok pogrzebałem trochę i uruchomiłem te To. Zrobiłem tak jak radził Paul, dałem 3-komorową.
Cytuj
Spoko. Nikt CI nie mowi, ze masz to robic w notatniku.
Sory... Po prostu od 3 dni non stop patrzę w notatnik i mam go dość:)


   « Dodano: 22 Lutego 2009, 20:08:47 »
Chyba jednak wstawię drut, bo robią się ładne klocki z dieslami. SP42 nie zdąża na zwrotce za Bochnią i połowa składu jedzie po torze niewłaściwym. Skład z bocznicy (węglarki) ruszają mimo Sr1... i jadą ze mną na czołowe (gdy manewruję do towarowego). A tak poza tym to wszystko OK:)
A'propo Paul z tą sygnalizacją co mówisz
Cytuj
(3-komorowe tarcze ostrzegawcze, wyjazdowe z 2 zielonymi itp.)
, to była wtedy SBL-ka? I te wyjazdowe to semki 6 komorowe, i mogą być używane jako wjazdowe?
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 23 Lutego 2009, 10:40:01
Chyba jednak wstawię drut, bo robią się ładne klocki z dieslami. SP42 nie zdąża na zwrotce za Bochnią i połowa składu jedzie po torze niewłaściwym.

Według RailMap ten kawałek elektryfikowano w 1962.

Cytuj
A'propo Paul z tą sygnalizacją co mówisz
Cytuj
(3-komorowe tarcze ostrzegawcze, wyjazdowe z 2 zielonymi itp.)
, to była wtedy SBL-ka? I te wyjazdowe to semki 6 komorowe, i mogą być używane jako wjazdowe?

Taką sygnalizację posiada Tarnów: http://semaforek.xt.pl/plany/tarnow.gif, a z tego wynika że instalowana była tam dosyć wcześnie (gdyby była później, to była by już normalna). Więc możliwe że na innych stacjach tej linii wcześniej też była podobna. Nie mam pojęcia czy była już wtedy SBL (mogła być też jednokierunkowa), może ktoś z tamtych okolic będzie wiedział.

Inne stacje ze starą sygnalizacją:

http://semaforek.xt.pl/plany/debica_towarowa.gif
http://semaforek.xt.pl/plany/czechowice_dziedzice_poludniowe.gif (tu zapewne dolne zielone soczewki na wyjazdowych zostały wymienione na pomarańczowe; zwróć uwagę że są urządzenia mechaniczne i "brakuje" niektórych semaforów)

Pozdr
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 23 Lutego 2009, 11:42:56
Bardziej realne jest zdjęcie pierwsze, tylko powtarzacz dalej tak w połowie tego łuku co widać.

Pozdrawiam Ryszard

Ps. A jeszcze fajniej by było jak by tam wstawić świetlny powtarzacz starego typu czyli układ  POM.,BIAŁ.,ZIEL. widok komór w kolejności od góry (Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę ze zmniejszoną prędkością - jak świecą się wszystkie 3 komory)
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 23 Lutego 2009, 12:24:04
(...)
Ps. A jeszcze fajniej by było jak by tam wstawić świetlny powtarzacz starego typu czyli układ  POM.,BIAŁ.,ZIEL. widok komór w kolejności od góry (Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę ze zmniejszoną prędkością - jak świecą się wszystkie 3 komory)
Już widzę te okrzyki trolli "co to jest?!" "dlaczego?!". Takie urozmaicenie trasy starą sygnalizacją, to bardzo ciekawa sprawa. Dla niektórych jednak może sprawić to trudność, ale inni będą mogli sobie zobaczyć jeszcze, jak to kiedyś było:) Ale pomysł jak najbardziej godny realizacji.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Lutego 2009, 15:05:46
Takie urozmaicenie trasy starą sygnalizacją, to bardzo ciekawa sprawa. Dla niektórych jednak może sprawić to trudność, ale inni będą mogli sobie zobaczyć jeszcze, jak to kiedyś było:)

Istnieją jeszcze miejsca, gdzie takie obrazy to codzienność ;) Przykładowo w Skierniewce jest baaaardzo klimatycznie jadąc od strony Koluszek w kierunku Łowicza. Wyświetla się tam również pomarańczowy pas, co też jest stosunkowo rzadko spotykane.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Lutego 2009, 15:21:03
No to postaram się, jeśli takiego powtarzacza znajdę w incach, a co do niewiedzy innych, to mozna napisać krótką instrukcję co do tego semka. Dzisiaj wieczorem wstawię tą Tp, potem wrócę drut. Jeszcze kilka eventów niepotrzebnych wywalić po starej SBL-ce, poprawić kilka kształtowych (trochę złe w złych miejscach...) i traska można powiedzieć będzie gotowa:)
A temu się o tą SBL-kę pytam, bo praktycznie jak skład wyjedzie z Bochni/Brzeska, to jest tylko osłonięty semaforem wyjazdowym, a najbliższy semafor wjazdowy jest w Bochni/Brzesku... Jeśli będziemy prowadzić osobowy bądź towarowy z Brzeska, przed nami jedzie pośpiech prowadzony przez AI. Co, jeśli stanie na szlaku, albo będzie się wlókł 40 km/h (z AI nigdy nic nie wiadomo) a my 120 km/h i go na łuku spotkamy?
Pierwsze myślałem gdzieś w połowie trasy zrobić jakiś semafor, tylko nie wiem jaki. Pierwsze myślałem zwykły, a przed nim To. W jedną i w drugą stronę. Tak dla bezpieczności... Trasa długa nie jest, więc jeśli staniemy, to nie na długo.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 23 Lutego 2009, 15:51:24
A temu się o tą SBL-kę pytam, bo praktycznie jak skład wyjedzie z Bochni/Brzeska, to jest tylko osłonięty semaforem wyjazdowym, a najbliższy semafor wjazdowy jest w Bochni/Brzesku... Jeśli będziemy prowadzić osobowy bądź towarowy z Brzeska, przed nami jedzie pośpiech prowadzony przez AI. Co, jeśli stanie na szlaku, albo będzie się wlókł 40 km/h (z AI nigdy nic nie wiadomo) a my 120 km/h i go na łuku spotkamy?
Chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że Maszyna wypuści w takiej sytuacji pociąg na zajęty szlak?
Cytuj
Pierwsze myślałem gdzieś w połowie trasy zrobić jakiś semafor, tylko nie wiem jaki. Pierwsze myślałem zwykły, a przed nim To. W jedną i w drugą stronę. Tak dla bezpieczności... Trasa długa nie jest, więc jeśli staniemy, to nie na długo.
Jak już masz zamiar coś takiego zrobić, to najlepiej wyznacz gdzieś na szlaku posterunek odstępowy i wyposaż go w semafory (kształtowe badź też świetlne dwukomorowe czerwony-zielony).
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Lutego 2009, 16:06:32
Cytuj
Chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że Maszyna wypuści w takiej sytuacji pociąg na zajęty szlak?
No właśnie dla tego, ze względu na to, że nie ma SBL-ki, chcę zrobić coś na kształt posterunku odstępowego. Albo po prostu na każdym przystanku semafor dam. Bo są 2 po drodze. To by najlepiej dzieliło szlak na 3 części.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 23 Lutego 2009, 16:26:42
No właśnie dla tego, ze względu na to, że nie ma SBL-ki, chcę zrobić coś na kształt posterunku odstępowego. Albo po prostu na każdym przystanku semafor dam. Bo są 2 po drodze. To by najlepiej dzieliło szlak na 3 części.
Zrób tak, jak być powinno - na szlaku bez SBL może być tylko jeden pociąg. Dopóki poprzedni (np. AI) nie zjedzie ze szlaku, nie możesz wyjechać ze stacji. Także na łuku pośpiecha nie dogonisz, bo zgodnie z przepisami on musi dojechać do następnej stacji, żebyś Ty mógł wyjechać.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 23 Lutego 2009, 17:11:43
No to postaram się, jeśli takiego powtarzacza znajdę w incach,


Raczej nie znajdziesz ;) (odwrotny układ komór niż w obecnych no i sygnał wszystkie 3 się świecą dla ograniczenia)

Pozdrawiam Ryszard
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Lutego 2009, 20:24:28
Traska ze względu na trochę więcej roboty przy sygnalizacji będzie jeszcze na warsztacie kilka dni. Na razie numeruję wszystkie tarcze manewrowe. Potem eventy, bo się trochę pokopały. I będę myślał jak zrobić, żeby nie można było podać sygnału Sr2/Sr3 na dany semafor jeśli szlak jest zajęty.


   « Dodano: 23 Lutego 2009, 20:48:59 »
Mam krzaki z Tm-kami. Nie mogę im tabliczek powstawiać, bo większość ma samo "Tm", a podwójne numery mają tylko 15 i 16. wyświetlają się tylko 1, 3, 5, 7, 8...
Przykładowy wpis:
include;mk1.inc;brzesko_Tm4;-417.972;0.0;14566.2;0.0;Tm4;;end
Na tabliczce samo "Tm"...
A tarcz w samym Brzesku mam 28.
Wiecie o co chodzi?
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 24 Lutego 2009, 15:01:50
Na tabliczce samo "Tm"...
A tarcz w samym Brzesku mam 28.
Wiecie o co chodzi?
Owszem. W pliku .t3d tarczy tabliczka oteksturowana jest tylko górną połową tekstury. Jeśli chcesz mieć całą całą teksturę, musisz poprawić teksturowanie.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 24 Lutego 2009, 15:25:48
To już oprawiłem. Wszystko zaczyna działać, jak zanegowałem wszystkie tarcze w Brzesku i po kolei pojedynczo je wstawiam i numeruję.
Ale i tak będę potrzebował niewielkiej pomocy przy napisaniu eventu/eventów blokujących podanie sygnału zezwalającego na jazdę dopóki odcinek pomiędzy stacjami nie będzie wolny.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: guest1206 w 24 Lutego 2009, 21:56:46
Będę potrzebował niewielkiej pomocy przy napisaniu eventu/eventów blokujących podanie sygnału zezwalającego na jazdę dopóki odcinek pomiędzy stacjami nie będzie wolny.
Najprościej problem rozwiązać w tak, aby event podający s1 na semaforze wjazdowym (po minięciu go przez pociąg, który tym samym zwalnia szlak) w np. Bochni, zezwalał na wyjazd pociągu z Brzeska (lub na odwrót).
Eventy wyglądały by mniej więcej tak:
event wolny multiple 0 none Bochnia_A_s1 Brzesko_wyjazd endevent
event Brzesko_wyjazd multiple 10 Brzesko12 Brzesko_C_s2 condition trackoccupied endevent
Bochnia_A to nazwa semafora wjazdowego w Bochni; Brzesko12 to nazwa toru na którym stoi pociąg mający wyjechać w kierunku Bochni; Brzesko_C to semafor, który zezwoli na wyjazd tego pociągu.

Natomiast jeżeli nie wiemy, czy najpierw będziemy gotowi do jazdy (np. zakończymy manewry) a potem zwolni się szlak, czy na odwrót, to w takiej sytuacji sprawa się trochę komplikuje.
Najpierw wstawiamy komórkę pamięci:
node -1 0 szlak memcell 60.0 1.0 50.0 ab 1 1 none endmemcellZakładam, że w momencie uruchomienia scenerii szlak jest zajęty.
Kiedy szlak zostaje zwolniony (pociąg przejeżdża obok semafora wjazdowego), dodajemy event zmieniający jeden z parametrów komórki (niech to będzie pierwszy parametr liczbowy)
event wolny multiple 0 none Bochnia_A_s1 szlak_wolny Brzesko_wyjazd endevent
event szlak_wolny updatevalues 0 szlak * 0 * endevent
event Brzesko_wyjazd multiple 30 szlak Brzesko_C_s2 condition memcompare * 0 0 endevent
Parametr tekstowy jest tu nieważny a drugi parametr liczbowy powinien pozostać bez zmian, dlatego w ich miejsce dajemy *.
Kiedy będziemy gotowi do odjazdu (w przypadku manewrów należy na torze przez który przejeżdża lokomotywa tuż przed podczepieniem się do składu wstawić następujący event)
event wolny multiple 0 none gotowy Brzesko_wyjazd endevent
event gotowy updatevalues 0 szlak * * 0 endevent
Event Brzesko_wyjazd został już napisany wyżej.
Jak widać niezależnie od tego, która sytuacja nastąpi wcześniej (zwolnienie szlaku, czy nasza gotowość do wyjazdu), nie spowoduje ona możliwości wyjazdu ze stacji. Umożliwi to dopiero sytuacja późniejsza.
Wyjeżdżając ze stacji można dopisać event:
event zajety updatevalues 0 szlak * 1 * endeventSpowoduje to zajęcie szlaku i uniemożliwi wyjazd ze stacji następnego pociągu, pod warunkiem, że wydarzenie, które ustawia wyjazd tego pociągu na szlak posiada warunek condition memcompare * 0 0
Posta pisałem "na sucho" - nie przetestowałem, czy zaprezentowane rozwiązania będą działać, toteż mogą być tu jakieś błędy.
Mam nadzieje, że pomogłem.
Tytuł: Odp: Tarcza kształtowa ostrzegawcza trzystawna.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 28 Lutego 2009, 21:02:25
Postanowiłem tak zaprojektować scenerię, żeby nie było problemów z eventami, to raz. A dwa, żeby szlak, że tak to określę, miał większą przepustowość. I jeszcze do trasy wyjdzie dodatek taborowy (zał). Na razie mam w planach 1, ale może będzie więcej.


   « Dodano: 01 Stycznia 1970, 00:59:59 »
A teraz małe zapytanie:
Wie ktoś jaki tam wtedy jeździł tabor?
Czy jeździły EU06, ET21 i jakie diesle?