- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: FLOYD w 05 Lutego 2009, 17:00:37
-
Witam
Od jakiegoś czasu pracuję nad nowym modelem wagonu 111a/112a. Dlatego też przedstawiam pierwsze screeny z moich prac. Pozostało jeszcze dużo pracy co widać, więc ciężko mi mówić o jakichkolwiek terminach. To co jest pokazane na screenach nie jest pokryte docelową teksturą, część już jest docelowo zmapowana jak pudło i gumy, natomiast wózek ma tylko narzucone zdjęcie więc nie bardzo pasuje, a na pozostałych elementach jest tylko kolor. Na obecną chwilę na żadnym elemencie nie jest wykonana docelowo tekstura, więc na screenach nie bardzo to wszystko pasuje do siebie, ale daje ogólny zarys tego co jest zrobione. W miarę postępu prac, będę umieszczał screeny w tym wątku.
Chciałbym tu podziękować osobom które udostępniły mi materiał dzięki któremu powstaje ten model. Tymczasowo nie umieszczam listy, gdyż do skończenia modelu może się ona powiększyć, dlatego też na sam koniec ją przedstawię :)
Pozdrawiam
FLOYD
-
a Co sie stalo z wagonami ze screenow SVP w galerii?
Zdanie zaczynamy od wielkiej litery.
REWIZOR
-
Masz może zamiar wykonać wagony sypialny oraz jedynki i dwójki z wysokim czołem? Konkretnie o nowego WLABa mi chodzi. Wie ktoś czy to malowanie jeszcze się gdzieś zachowało?
EDIT: jeśli czas pozwoli, postaram się o zdjęcia Autokuszetki (obecnie stoją na KGzecie). Czy wie ktoś co to za wagon konkretnie jest?
-
@Floyd: Wagonik świetny :) Co do wagonów sypialnych, to posiadam zdjęcia na tekstury WLAB-ów jeszcze z logiem Wars'u, więc spokojnie możesz do mnie się zgłosić jakby co ;)
-
EDIT: jeśli czas pozwoli, postaram się o zdjęcia Autokuszetki (obecnie stoją na KGzecie). Czy wie ktoś co to za wagon konkretnie jest?
Nie musisz się starać...
Zresztą ich tam prawdopodobnie już nie ma. Są po drugiej stronie miasta.
-
Dzięki @Sakorius, na pewno się zgłoszę, po te zdjęcia, przydało by mi się dużo zdjęć poglądowych WLAbo i takiego jak na załączniku Bd. Mam w planach zrobić w następnej kolejności właśnie te wagony co na zdjęciach bo sam kształt pudła jest taki sam, różnią się skrzynie pod spodem i schodki jeden ma dwa drugi ma trzy schodki, ale to są rzeczy które udało mi się zaobserwować. Jak to jest w rzeczywistości okaże się podczas tworzenia modelu. Na pewno jest to odległy plan, najpierw muszę się uporać z tym co robię teraz.
PS
Zdjęcia zapożyczone ze strony wagony.net
-
@EU07-483, jeszcze na początku stycznia widziałem je na KGz. Dokładnie zaraz przy przystanku tramwajowym na Prądnickiej (który znajduje się zaraz przy torach).
Po drugiej stronie miasta, powiadasz, czyli gdzie dokładniej?
-
@EU07-483, jeszcze na początku stycznia widziałem je na KGz. Dokładnie zaraz przy przystanku tramwajowym na Prądnickiej (który znajduje się zaraz przy torach).
Początek stycznia to był miesiąc temu. Możliwe, że nie mówimy o tych samych wagonach. Wtedy oznaczałoby, że są 4 autokuszety w Krakowie - ale w to wątpię.
Po drugiej stronie miasta, powiadasz, czyli gdzie dokładniej?
Szukaj, szukaj ;-)
-
jeszcze na początku stycznia widziałem je na KGz. Dokładnie zaraz przy przystanku tramwajowym na Prądnickiej (który znajduje się zaraz przy torach).
Jeżdżę tamtędy prawie codziennie i faktycznie ostatnio ich nie ma. Stały na końcu odstawionych zdemolowanych wagonów, a teraz ostatnia jest bonanza.
-
Właśnie, przydałby się model wagonu YWL Goerlitz 79 (sypialny) i YB Bautzen 84. W paczce 1xxA były takie jaja, że znajdowały się tekstury tych wagonów w niej, lecz był tam tylko model typowo polskiego "igreka", co dawało dziwny efekt po nałożeniu na owy model.
Rób rób, czekam niecierpliwie :]
-
Teksturę wózka robisz osobną ? Ciekawie by było gdyby zmieścić ją jako replacable z resztą wagonu. Nie każdy wagon jest w końcu identyczny.
-
Tak tekstura wózka będzie osobno, dlatego że jest dużo szczegółów na teksturze i miejsca za bardzo nie ma, tym bardziej że tex wózka także będzie podzielona na elementy co sprawi że zmieszczenie tego w jednym będzie problematyczne, a nie chcę by minimum było 2048x2048.
EDIT:
Dwa nowe screeny :)
-
Pomyśl też o tym, żeby zrobić model uproszczony (kilkanaście trójkątów), widoczny z daleka.
-
To w późniejszym terminie, jak skończę model to wymodelowanie uproszczonego modelu myślę że nie zajmie dużo czasu.
-
Można by nałożyć odpowiednią alphę na teksturę stopni wejściowych aby uzyskać efekt kratki tak jak w prawdziwych wagonach.
Może nie idealnie, ale widać to trochę na tym fotomontażu grupy PKP : http://www.pkp.pl/files/images/wagon1.jpg (http://www.pkp.pl/files/images/wagon1.jpg)
I tak wagon wygląda świetnie. Wspaniała robota :)
-
Tak będzie zrobione, bo na stopnie jest odpowiednio większy kawałek tekstury narzucony tak by można zrobić kanał alpha. Tak jak pisałem wcześniej pracuje na teksturze roboczej, a to co widać na screenach jest na szybko zmontowaną teksturą, tak by było co pokazać. Obecnie na żadnym elemencie nie ma zmontowanej docelowo tekstury, gotowa tekstura będzie powstawała dopiero na sam koniec, ale za to co widać jest już docelowo zmapowane poza wózkiem.
-
Kolego @FLOYD , masz może zamiar zbudowania wagonu rowerowego??
-
Ogólnie to jest taki plan by zrobić model wagonu rowerowego, ale w tym momencie ciężko mi powiedzieć co z tego wyjdzie.
EDIT:
A tak wyglądają schodki w symulatorze.
-
Dał bym inna tex na to, ciemniejsza albo czarna. I jeszcze jedno pytanie: czy mapowanie będzie pozwalało na zmianę tekstury schodków zależnie od nałożonej tekstury na model?
-
Odnośnie jak tekstura wygląda to pisałem już wcześniej :)
Tak jak pisałem wcześniej pracuje na teksturze roboczej, a to co widać na screenach jest na szybko zmontowaną teksturą, tak by było co pokazać. Obecnie na żadnym elemencie nie ma zmontowanej docelowo tekstury, gotowa tekstura będzie powstawała dopiero na sam koniec, ale za to co widać jest już docelowo zmapowane poza wózkiem.
A schodki będzie można zmieniać dowolnie bo będą na głównej teksturze, jedynie wózek prądnica i sprzęgi będą zewnętrznymi teksturami. Staram się także robić tak by nie było ograniczeń wynikających z mapowania tekstury na modelu.
-
Chciałbym napisać że projekt wagonu 111a nie umarł. Pojawiło się parę problemów technicznych, których rozwiązanie zajęło mi trochę czasu i spowodowało że musiałem prawie od początku zacząć . Niestety brak czasu skutecznie spowalnia pracę dlatego też ciężko mówić kiedy to skończę. Poszukuję bardzo zdjęcia wózka 4ANC bez pudła coś takiego jak w załączniku tylko że to od EN57, więc jak ktoś ma takie zdjęcie lub ma możliwość zrobienia to bardzo bym prosił. Podsyłam także screena z tego co mam obecnie zrobione, elementy gdzie jest tekstura są już ukończone. Obecnie zaczynam pracę nad wózkiem, dlatego też bardzo pomocne dla mnie było by takie zdjęcie.
-
Nie wiem czy zdjęcie potrzebne jest Ci do odwzorowania czy do tekstur, jeżeli do tego pierwszego to może to Cię zainteresuje. Swego czasu miałem się zabierać za modelowanie 111A, ale widzę, że całkiem ładnie to wychodzi :) Mam też rysunek bonanzy (za która też się od dawna zabieram). Gdybyś w przyszłości planował, a ja nie zdążę nic zrobić, to też mogę podrzucić.
-
Dziękuję bardzo, to nawet lepsze jak zdjęcie jest i podrzuć to co masz, a także czy posiadasz może opis do tych oznaczeń ?
-
Oto parę screenów z prac nad wózkiem.
-
Muszę przyznać, że prezentują się rewelacyjnie. Życzę owocnej pracy, a na model czekam z niecierpliwością.
Nie pisz postów wyrażających tylko Twoje poparcie jakiegoś pomysłu lub czyjegokolwiek dzieła. Jeśli nie masz nic więcej konkretnego do powiedzenia - nic nie pisz.
Akvin
-
Mam pytanie.Czy to nie jest trochę źle?
-
Ja tam myślę że w tym miejscu jest wszystko OK.
-
Kolega napisze może od razu o co mu chodzi bo według mnie także wszystko jest w porządku.
Pozdrawiam.
<= Sprawdź sobie podpis :)
REWIZOR
-
A czy trwają prace nad wagonem 1 klasy?
-
A czym się według Ciebie różni pudło (model) wagonu 1 klasy od pudła wagonu 2 klasy?
-
A czym się według Ciebie różni pudło (model) wagonu 1 klasy od pudła wagonu 2 klasy?
Miałem na myśli tekstury.
-
Więc tak nie znalazłem różnic w budowie zewnętrznej między 111, a 112, więc można będzie narzucać teksturę 1 i 2 klasy i jak najbardziej będzie to dobrze, natomiast znaczące różnice są w przypadku ogrzewań. Występują dwa ogrzewania, nawiewowe i elektryczne i nie jest to tylko różnica w tym że jest nagrzewnica czy jej brak, ale także w dachu, a dokładnie w wywietrznikach, a także w rozmieszczeniu skrzyń pod spodem wagonu, więc będą osobne modele. Obecnie tworzę model wagonu z ogrzewaniem nawiewowym, ten trudniejszy chyba bo jest dość skomplikowana bryła nagrzewnicy, a później oczywiście z ogrz. elektr. Jest także różnica w zależności od producenta wagonu, bo te nowsze czyli HCP troszkę różnią się od poprzednich, bardzo widać po stopniach bo jeden ma trzy a drugi dwa stopnie w schodkach.
-
Czy jest sens robić kilka modeli tylko dlatego że różnią się ogrzewaniem? Przecież i tak prowadzimy lokomotywę i rza
żądko kto będzie zaglądał pod ostoję wagonu.
-
Skoro jest 303E i 4E, to może być 111A i 141A :)
-
Skoro jest 303E i 4E.
To są lokomotywy i w ich kabinach się znajdujemy i prowadzimy wagony prawda? to jest różnica, a co mi po tym że jeden wagon na haku ma ogrzewanie takie drugi takie.
A tak ap><ropo to weź się za exe bo coś ostatnio słabo Ci to idzie:D Biedronkę zamknęli czy co? xD
-
Czy jest sens robić kilka modeli tylko dlatego że różnią się ogrzewaniem? Przecież i tak prowadzimy lokomotywę i żądko kto będzie zaglądał pod ostoję wagonu.
Jeśli nawet w TRAINZie się za tym rozglądają, to jest sens.
RZadko, nie żądko ;)
-
Ja myślę że jest sens, robić kilka modeli bo jest to dość widoczne, poza tym to zależy już od użytkownika czy będzie korzystał z tego czy nie, poza tym warto by stworzyć dwie wersje modelu, "prawą" i "lewą", czyli jeden względem drugiego obrócony o 180 stopni, gdyż bryły wagonów nie są symetryczne i nigdy nie są ustawione w składzie tak by były w jedną stronę.
-
nigdy
Najczęściej, gdyż zdarzają się czasem składy jednostronne :)
-
Zapomniałem tam dodać "raczej" :)
-
Póki nie ma wymodelowanego wnętrza, to tylko teksturą.
-
Wózek prawie na ukończeniu zostały tylko klocki, prądnica i reszta wagonu.
-
Bardzo ładnie dopracowane wózki. A tekstury będą w formacie .tga czy .bmp?
-
Będzie BMP bo nie ma półprzeźroczystych elementów na wózku więc nie ma sensu stosować TGA.
-
Znaczy jeśli chodzi o ścisłość to chyba niektóre wagony mają zdemontowane prądnice, więc może watro dać tą przezroczystość.
-
Z tego co wiem 111A i 112A są z prądnicami. Bez prądnic są wagony po modernizacjach w których nie tylko została usunięta prądnica, a także dużo elementów zostało zmienionych jak np. pojawiła się klimatyzacja. Więc jest to na tyle duża zmiana że nie warto robić TGA jak i tak nie oddasz realizmu modelu usuwając tylko jeden element.
-
Powiedziałbym, że nie mogą mieć zdemontowanych prądnic, bo trzeba by było co kilka godzin ładować akumulatory prostownikiem, a, na ile wiem, nie ma sprzęgów nn, ale na PKP mnie już nic nie zdziwi.
« Dodano: 24 Sierpnia 2009, 21:34:10 »
@Floyd: no tak, tam jest chyba przetwornica statyczna? No i co wtedy, jak nie ma ogrzewania? :]
-
No chodziło mi o te zmodernizowane. Robisz modele tylko zwykłych 111a i 112a, czy może masz w planach oddzielne modele zmodernizowanych?
-
Na razie robię 111A i 112A bo są najpopularniejsze, odnośnie modernizowanych zobaczymy bo tu już wolna amerykanka, ten co modernizuje robi co mu się podoba, albo w zasadzie co klient chce czyli przeważnie PKP. Tymczasem się skupiam nad podstawowymi modelami, nie wspomnę już o wózkach 4ANc stosowanych w wagonach, prawie każdy inny różnią się detalami i ciężko znaleźć dwa takie same.
EDIT:
@YouBy :) mnie się nie pytaj ja tego nie konstruuje ani nie produkuje. Odsyłam pod ten artykuł http://wagony.net/index.php?url=111Arow , jednak zdemontowali prądnice :)
-
@FLOYD - nie znajdziesz lepszych tekstur na te wagony ? Te są mało ostre i o ile z dalszej odleglosci jeszcze to wyglada nieźle , o tyle z bliska juz jest duzo gorzej. No chyba ze robisz wersje pod slabsze kompy to ok.
-
Odnośnie tekstur to na wózku obecnie jest robocza o rozmiarach 2048*2048 a wystarczy 1024*1024, na pudle jest 2048*1024, ale tu najlepiej by była 4096*2048, ale niestety mój komp nie obsługuje powyżej 2048 więc nie tworzę większych. Tak duża dlatego że jest sporo elementów uwzględnionych a wagon jest długi, a także dwa boki są mapowane osobno. by bez problemu zrobić taki wagon jak w załączniku.
Fota pochodzi ze strony wagony.net
-
Dwa małe screeny ukończonego wózka :)
-
Mały screen nowej tex i drobnego postępu w pracach :)
-
Ogólny zarys bryły wagonu. Zalecane oglądanie w HD (720p).
PS
Proszę nie zadawać trudnych pytań kiedy będzie bo sam nie wiem :)