- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: adsim w 04 Lutego 2009, 21:47:26
-
Minimalny czas testów do dnia 2009-02-11 21:47.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-02-18 21:47.
Plik http://eu07.pl/userfiles/3160/niebaHD.zip (http://eu07.pl/userfiles/3160/niebaHD.zip).
Rozmiar: 94070639 bajtów.
Date Time Attr Size Compressed Name
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
2009-02-04 20:34:56 ....A 6528 1260 Info.txt
2008-12-04 12:56:46 ....A 45049 3786 models/cgskj_altostratus004.t3d
2008-12-04 13:13:54 ....A 45049 3784 models/cgskj_altostratus015.t3d
2008-12-04 13:15:32 ....A 45047 3782 models/cgskj_blueclear008.t3d
2008-12-04 13:17:50 ....A 45049 3785 models/cgskj_blueclouded006.t3d
2008-12-04 13:20:08 ....A 45049 3785 models/cgskj_blueclouded020.t3d
2008-12-04 13:21:22 ....A 45049 3786 models/cgskj_blueclouded039.t3d
2008-12-04 13:22:36 ....A 45044 3779 models/cgskj_cirrus003.t3d
2008-12-04 13:23:00 ....A 45042 3778 models/cgskj_dusk013.t3d
2008-12-04 13:23:26 ....A 45042 3777 models/cgskj_dusk030.t3d
2008-12-04 13:24:08 ....A 45046 3781 models/cgskj_overcast005.t3d
2008-12-04 13:24:30 ....A 45046 3781 models/cgskj_overcast008.t3d
2008-12-04 13:24:50 ....A 45046 3781 models/cgskj_overcast027.t3d
2008-12-04 13:25:14 ....A 45044 3779 models/cgskj_sunset008.t3d
2008-12-04 13:25:44 ....A 45044 3779 models/cgskj_sunset024.t3d
2008-12-04 13:26:10 ....A 45044 3779 models/cgskj_sunset026.t3d
2008-12-04 13:26:38 ....A 45044 3779 models/cgskj_sunset083.t3d
2008-12-04 13:27:22 ....A 45044 3779 models/cgskj_sunset094.t3d
2008-12-04 13:27:38 ....A 45044 3779 models/cgskj_sunset109.t3d
2008-12-04 21:13:24 ....A 25165878 6108400 textures/sky/sky_altostratus004.bmp
2008-12-04 15:19:24 ....A 25165878 5076919 textures/sky/sky_altostratus015.bmp
2008-12-04 21:13:58 ....A 25165878 4757801 textures/sky/sky_blueclear008.bmp
2008-12-04 15:51:36 ....A 25165878 6140693 textures/sky/sky_blueclouded006.bmp
2008-12-04 21:15:20 ....A 25165878 5427762 textures/sky/sky_blueclouded020.bmp
2008-12-04 16:38:14 ....A 25165878 5576768 textures/sky/sky_blueclouded039.bmp
2008-12-04 21:17:14 ....A 25165878 4155283 textures/sky/sky_cirrus003.bmp
2008-12-04 17:09:24 ....A 25165878 4207689 textures/sky/sky_dusk013.bmp
2008-12-04 19:20:44 ....A 25165878 4215527 textures/sky/sky_dusk030.bmp
2008-12-04 21:18:48 ....A 25165878 3596300 textures/sky/sky_overcast005.bmp
2008-12-04 21:19:22 ....A 25165878 3463385 textures/sky/sky_overcast008.bmp
2008-12-04 21:19:54 ....A 25165878 5223621 textures/sky/sky_overcast027.bmp
2009-02-04 20:12:38 ....A 25165878 5901309 textures/sky/sky_sunset008.bmp
2008-12-04 19:58:12 ....A 25165878 6440658 textures/sky/sky_sunset024.bmp
2008-12-04 20:14:26 ....A 25165878 5880435 textures/sky/sky_sunset026.bmp
2008-12-04 20:28:56 ....A 25165878 6042205 textures/sky/sky_sunset083.bmp
2008-12-04 20:59:02 ....A 25165878 6301800 textures/sky/sky_sunset094.bmp
2008-12-04 12:47:30 ....A 25165878 5479493 textures/sky/sky_sunset109.bmp
------------------- ----- ------------ ------------ ------------------------
453803154 94065367 37 files, 3 folders
Paczka tekstur nieba w wysokiej rozdzielczości wraz z dopasowanymi wpisami atmo i light.
Instalacja:
Foldery wypakować do głównego katalogu z Maszyną.
<<Wpisy do startera Ra>>
W pliku MASZYNA.INI (znajdującym się w głównym folderze Maszyny) dodajemy następujące wpisy do sekcji [METEO.TXT]:
altostratus004=sky cgskj_altostratus004.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo light 1000 3000 -4000 0.2 0.2 0.2 0.843 0.843 0.843 0.42 0.443 0.4 endlight
altostratus015=sky cgskj_altostratus015.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.753 0.808 0.843 endatmo light -500 1000 -2000 0.365 0.365 0.365 0.898 0.898 0.898 0.4 0.475 0.616 endlight
blueclear008=sky cgskj_blueclear008.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 3000 0.569 0.659 0.69 endatmo light 0 3000 -1000 0.325 0.325 0.325 1 1 1 0.655 0.761 0.878 endlight
blueclouded006=sky cgskj_blueclouded006.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.341 0.408 0.471 endatmo light 0 5000 -2000 0.322 0.322 0.322 0.553 0.553 0.553 0.435 0.557 0.749 endlight
blueclouded020=sky cgskj_blueclouded020.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.486 0.51 0.612 endatmo light 1000 3000 -2000 0.275 0.275 0.275 0.765 0.765 0.765 0.498 0.498 0.498 endlight
blueclouded039=sky cgskj_blueclouded039.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.404 0.49 0.553 endatmo light 0 1000 -1000 0.227 0.227 0.227 0.882 0.882 0.882 0.455 0.455 0.455 endlight
cirrus003=sky cgskj_cirrus003.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 3000 0.502 0.502 0.502 endatmo light 1000 500 1000 0.22 0.22 0.22 0.765 0.765 0.765 0.502 0.502 0.502 endlight
dusk013=sky cgskj_dusk013.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo light -1000 100 -2000 0.059 0.059 0.059 0.38 0.318 0.247 0.404 0.522 0.588 endlight
dusk030=sky cgskj_dusk030.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.067 0.078 0.09 endatmo light -500 70 -3000 0.063 0.082 0.094 0.349 0.275 0.224 0.345 0.345 0.345 endlight
overcast005=sky cgskj_overcast005.t3d endsky atmo 0 0 0 200 2000 0.435 0.435 0.435 endatmo light -5000 5000 5000 0.231 0.231 0.231 0.282 0.282 0.282 0.216 0.216 0.216 endlight
overcast008=sky cgskj_overcast008.t3d endsky atmo 0 0 0 100 2000 0.302 0.302 0.302 endatmo light -1000 3000 -3000 0.2 0.2 0.2 0.42 0.42 0.42 0.294 0.294 0.294 endlight
overcast027=sky cgskj_overcast027.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo light 0 3000 -3000 0.247 0.247 0.247 0.412 0.412 0.412 0.302 0.302 0.302 endlight
sunset008=sky cgskj_sunset008.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.412 0.424 0.341 endatmo light 1000 200 -3000 0.102 0.102 0.102 0.933 0.816 0.275 0.945 0.914 0.478 endlight
sunset024=sky cgskj_sunset024.t3d endsky atmo 0 0 0 0 4000 0.514 0.322 0.114 endatmo light -2000 200 -4000 0.173 0.173 0.173 0.98 0.569 0.227 0.729 0.541 0.106 endlight
sunset026=sky cgskj_sunset026.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo light -3000 20 3000 0.102 0.102 0.102 1 0.678 0.31 0.824 0.671 0.576 endlight
sunset083=sky cgskj_sunset083.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.173 0.173 0.173 endatmo light -200 100 -2000 0.161 0.161 0.161 0.863 0.753 0.494 0.949 0.804 0.467 endlight
sunset094=sky cgskj_sunset094.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.086 0.086 0.086 endatmo light -500 70 -3000 0.157 0.157 0.157 0.996 0.769 0.259 0.247 0.412 0.502 endlight
sunset109=sky cgskj_sunset109.t3d endsky atmo 0 0 0 1000 2000 0.098 0.098 0.098 endatmo light -1000 50 -3000 0.141 0.141 0.141 1 0.761 0.447 0.522 0.667 0.741 endlight
<<Ręczne wpisy do pliku .scn>>
sky cgskj_altostratus004.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo
light 1000 3000 -4000 0.2 0.2 0.2 0.843 0.843 0.843 0.42 0.443 0.4 endlight
sky cgskj_altostratus015.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.753 0.808 0.843 endatmo
light -500 1000 -2000 0.365 0.365 0.365 0.898 0.898 0.898 0.4 0.475 0.616 endlight
sky cgskj_blueclear008.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 3000 0.569 0.659 0.69 endatmo
light 0 3000 -1000 0.325 0.325 0.325 1 1 1 0.655 0.761 0.878 endlight
sky cgskj_blueclouded006.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.341 0.408 0.471 endatmo
light 0 5000 -2000 0.322 0.322 0.322 0.553 0.553 0.553 0.435 0.557 0.749 endlight
sky cgskj_blueclouded020.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.486 0.51 0.612 endatmo
light 1000 3000 -2000 0.275 0.275 0.275 0.765 0.765 0.765 0.498 0.498 0.498 endlight
sky cgskj_blueclouded039.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.404 0.49 0.553 endatmo
light 0 1000 -1000 0.227 0.227 0.227 0.882 0.882 0.882 0.455 0.455 0.455 endlight
sky cgskj_cirrus003.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 3000 0.502 0.502 0.502 endatmo
light 1000 500 1000 0.22 0.22 0.22 0.765 0.765 0.765 0.502 0.502 0.502 endlight
dusk013=sky cgskj_dusk013.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
light -1000 100 -2000 0.059 0.059 0.059 0.38 0.318 0.247 0.404 0.522 0.588 endlight
dusk030=sky cgskj_dusk030.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.067 0.078 0.09 endatmo
light -500 70 -3000 0.063 0.082 0.094 0.349 0.275 0.224 0.345 0.345 0.345 endlight
sky cgskj_overcast005.t3d endsky
atmo 0 0 0 200 2000 0.435 0.435 0.435 endatmo
light -5000 5000 5000 0.231 0.231 0.231 0.282 0.282 0.282 0.216 0.216 0.216 endlight
sky cgskj_overcast008.t3d endsky
atmo 0 0 0 100 2000 0.302 0.302 0.302 endatmo
light -1000 3000 -3000 0.2 0.2 0.2 0.42 0.42 0.42 0.294 0.294 0.294 endlight
sky cgskj_overcast027.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
light 0 3000 -3000 0.247 0.247 0.247 0.412 0.412 0.412 0.302 0.302 0.302 endlight
sky cgskj_sunset008.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.412 0.424 0.341 endatmo
light 1000 200 -3000 0.102 0.102 0.102 0.933 0.816 0.275 0.945 0.914 0.478 endlight
sky cgskj_sunset024.t3d endsky
atmo 0 0 0 0 4000 0.514 0.322 0.114 endatmo
light -2000 200 -4000 0.173 0.173 0.173 0.98 0.569 0.227 0.729 0.541 0.106 endlight
sky cgskj_sunset026.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
light -3000 20 3000 0.102 0.102 0.102 1 0.678 0.31 0.824 0.671 0.576 endlight
sky cgskj_sunset083.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.173 0.173 0.173 endatmo
light -200 100 -2000 0.161 0.161 0.161 0.863 0.753 0.494 0.949 0.804 0.467 endlight
sky cgskj_sunset094.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.086 0.086 0.086 endatmo
light -500 70 -3000 0.157 0.157 0.157 0.996 0.769 0.259 0.247 0.412 0.502 endlight
sky cgskj_sunset109.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.098 0.098 0.098 endatmo
light -1000 50 -3000 0.141 0.141 0.141 1 0.761 0.447 0.522 0.667 0.741 endlight
Zdjęcia: www.cgtextures.com
Przygotowanie paczki i wpisów do scenerii: adsim
Wiadomość wygenerowana automatycznie
-
Bardzo ładnie się prezentują np.dusk013.
-
Ja dodam, że nieba z horyzontem nie nadają się do scenerii takich jak: Bałtyk, Linia 546, natomiast znakomicie wyglądają na przykład w Zwierzyńcu i Linii 053. Będę kontynuował sprawdzanie, do jakich scenerii pasują nieba z horyzontem.
W tych, do których się nie nadają zauważyłem wystawanie obiektów znajdujących się na horyzoncie wysoko ponad lasy, które są w scenerii dużo oddalone od miejsca, w którym się jest. Wygląda to dziwacznie i nienaturalnie.
Kawał dobrej roboty z tymi niebami i wpisami do Light :)
-
Pochwała się należy. O ile tekstury były w jakimś tam stopniu gotowe, o tyle bawienie się z wpisami atmo i light oraz osiągnięcie takich efektów z nimi związanych... Ekhm, szok ;]
EDIT:
Problem zaczyna się ze wspomnianym horyzontem. Zauważyłem jeszcze jeden zły efekt - horyzont w zimę. Gdy jedziemy zimową scenerią, to na horyzoncie widać zielone wręcz pola uprawne itp...
-
Za pół roku przebijemy TRSa i MSTSa. Ja nie zauważyłem problemów.
-
No niewiem... oni jeszcze maja porzadną noc i zimę i opady atmosferyczne (deszcz/śnieg). Wypowiadając się w temacie, pochwał pisac nie będę a jedynie prosbę, bo u niektórych w tym także u mnie (karta ati radeon 9600) tekstury o rozdzielczościach powyzej 2048 wyświetlają się na biało tak jak by ich nie było.
-
Hmm, jeśli chodzi o tekstury w niższej rozdzielczości, bez zielonych drzewek i pól na horyzoncie, to takie są już przecież wykonane przez GW (Rotka). Przy tworzeniu tej paczki wychodziłem z założenia, że jego paczka zostanie w końcu wydana także na forum. Jeśli jednak jest taka potrzeba, mogę wykonać pomniejszoną wersję tekstur (tylko wtedy dość mocno spadnie ich jakość).
-
Zostaw, zostaw. Jezeli ktos zechce to sam sobie zmniejszy rozmiar.