- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Sm 42 driver w 27 Stycznia 2009, 15:47:26
-
Witam. Chciałbym zaznaczyć na początku iż dopiero zaczynam "przygodę" z modelowaniem. Dzisiaj postanowiłem zrobić sobie mały obiekt do symulatora. Zrobiłem mesh, który składał się z 2 boxów. Następnie obydwa skonwertowałem do editable mesh. Każdą ścianę odłączyłem jako osobny obiekt (funkcja 'detach'). Potem na jedną ze ścian nałożyłem teksturę. Następnie 'Modifiers -> Unwrap UVW'. Gdy w skrypcie klikam na 'T3D Export' a następnie 'Save As...' pojawia się błąd:
-- Unknown property: "wireSize" in Mtl #1:Standard
Jak można temu zaradzić? Za pomoc z góry dzięki.
PS. modeluję w Gmax ;)
-
Witam.
Jest to znany błąd przy eksporcie modeli w GMAX. Swego czasu przekopałem całą zawartość forum w poszukiwaniu odpowiedzi, jak go naprawić. Niestety nic nie znalazłem. W końcu usunąłem wpis w skrypcie "T3dExp" odpowiadający za parametr WireSize. Niedogodność w tym przypadku sprawia, konieczność ręcznego wpisywania tej wartość po eksporcie do pliku T3D. Na szczęście jest ona stała i wynosi WireSize: 1.0. Co ciekawe gdy wyeksportujemy obiekt bez jakiejkolwiek tekstury, błąd się nie pojawia. Być może ktoś rozwiązał ten problem w jeszcze inny sposób.
Pozdrawiam.
-
Witam.
Może źle zrozumiałem, ale usunąłem w skrypcie T3DExp.ms wszystkie linijki, które zawierały "wireSize". Niestety błąd nadal się pojawia.
(...) usunąłem wpis w skrypcie "T3dExp" odpowiadający za parametr WireSize.
Można wiedzieć który?
Co ciekawe gdy wyeksportujemy obiekt bez jakiejkolwiek tekstury, błąd się nie pojawia.
Dokładnie, bez tekstur eksportuje bez problemów.
Pozdrawiam
-
Witam.
Należy odnaleźć i usunąć następujące fragmenty skryptu T3dExp:
Format ("WireSize: %\n") meshObj.material.wireSize
oraz
Format ("WireSize: 0\n")
U mnie działa bez problemów. Jednak jak napisałem poprzednio jest to tylko półśrodek.
Możliwa jest jeszcze jedna przyczyna pojawiania się błędu ponownie. Jeżeli posiadamy dwa katalogi ze skryptami w folderze gmax/scripts, program uparcie będzie wczytywał wersję starszą, czyli niepoprawioną.
Pozdrawiam.
Tadeusz.