- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Quark-t w 18 Stycznia 2009, 21:34:12
-
Ciekawa strona:
http://s55.photobucket.com/albums/g144/pepsigo2pl/SCH/ (http://s55.photobucket.com/albums/g144/pepsigo2pl/SCH/)
Serdeczne podziękowania dla @P208 :)
-
Niektóre chyba są ze strony plany.zonk.pl czy coś podobnego.
-
Szkoda, że na tych planach nie jest zapisane, ile wynosi szerokość ściany w EN57. Nigdzie nie można znaleźć tego wymiaru.
-
http://s55.photobucket.com/albums/g144/pepsigo2pl/SCH/?action=view¤t=en57_SCH.jpg
Na tym schemacie widać dziwne ułożenie ściany działowej w kokpicie maszynisty. Przestrzeń ta nie jest prostokątna jak w obecnych jednostkach EN57/71, ale jakby 3/4 teraźniejszej przestrzeni. Czy może jest tutaj niejednoznacznie narysowane, czy może w pierwotnych EZT-ach 57/71 kabina różniła się trochę od dzisiejszych?
-
Nie zwróciłem wcześniej uwagi, ale faktycznie, dziwne. Tak, jakby były miejsca pasażerskie, z widokiem na tory, a obok kabinka ;-)
Fajnie by było, ale chyba trochę niezgodnie z przepisami? Ja na miejscu mecha w takiej jak na schemacie kabinie, bałbym się wjeżdzać w ostre łuki lewoskrętne. Bez widoku na lewo można by nie zauważyć (a raczej zauważyć później, niż w normalnej kabinie) np. lekkomyślnego grzybiarza przechodzącego przez tory na drugą stronę lasu...
-
Bo z kabiny był wydzielony przedział służbowy dla kierownika pociągu. Szczątkowym elementem dzisiaj tego jest ta decha, co dzieli kabinę w niektórych ENach, kierpoć może sobie zapalić światełko i nie przeszkadza to mechowi.
-
A no też prawda, są w niektórych jednostkach takie dechy. To się wszystko wyjaśniło.
-
Ten skos to po prostu drzwi są.
-
Ten skos to po prostu drzwi są.
IMHO nie bardzo:
1. Otwierane do kabiny?
2. Drzwi oznaczane są strzałkami (kierunek otwierania). Te skosy tego nie mają, i chyba ciężko zrzucić winę na jakość skanu.
P.S. Thx to @REWIZOR :)
-
Nawet wiać, że przedział służbowy jest inny niż teraz. W obecnych EZT przedział służbowy i przedział dla podróżnych z większym bagażem to, to samo. A tam widać jest to podzielone na dwie części. Przedział i mała klitka dla kierownika z miejscem przy oknie czołowym za ścianką działową. BTW bardzo ciekawie to musiało wyglądać.
-
1. Otwierane do kabiny?
2. Drzwi oznaczane są strzałkami (kierunek otwierania). Te skosy tego nie mają, i chyba ciężko zrzucić winę na jakość skanu.
To zapytam inaczej: a jak inaczej mechanik mógłby wejść do środka? :P
Zauważ, że są one wyraźnie zaznaczone tak samo jak okna/drzwi.
-
Co do calej dyskusji o drzwiach i przedzialach, moze nieco swiatla na to wszystko rzuca cytaty z ksiazki Elektryczne Zespoly Trakcyjne serii EW55 i EN57:
"Wagon rozrzadczy ma na czole kabine maszynisty w ktorej znajduja sie wszystkie urzadzenia sterownicze, sluzace do uruchomienia i prowadzenia pojazdu. Obok jest przedzial kierownika pociagu. Wejscie do obu pomieszczen mozliwe jest przez te same drzwi."
"Na szybach oddzielajacych te dwa pomieszczenia oraz na oknie i szybie drzwi wejsciowych znajduja sie tekstylne zaslonki"
"Drzwi wejsciowe do kabiny maszynisty sa jednoskrzydlowe, konstrukcji drewnianej. Moga byc one zamykane w jednym z dwu polozen zamkami tego samego typu co drzwi zewnetrzne. W jednym polozeniu drzwi te zamykaja dostep do kabiny maszynisty, a w drugim polozeniu - do kabiny maszynisty i przedzialu kierownika pociagu. Maja tez stale okno."
"Przedzial bagazowy w niektorych zespolach moze byc oddzielony od tych drzwi bocznych scianka skladana z trzech segmentow"
Co do grubosci sciany bocznej, to nie trzeba byc wielkim geniuszem zeby ja sobie obliczyc z danych podanych na rysunku.
-
1. Otwierane do kabiny?
2. Drzwi oznaczane są strzałkami (kierunek otwierania). Te skosy tego nie mają, i chyba ciężko zrzucić winę na jakość skanu.
To zapytam inaczej: a jak inaczej mechanik mógłby wejść do środka? :P
Zauważ, że są one wyraźnie zaznaczone tak samo jak okna/drzwi.
Skrót myślowy - drzwi zapewne (albo i na pewno) są, wspólne dla całej kabiny, montowane tak jak w spotykanych codziennie EZTach (czyli na ścianie tylnej kabiny maszynisty, otwierane do przedziału służbowego), natomiast mnie chodziło o ten "skos" w kabinie.
Ale co i jak to już swoim cytatem Rulezer wyjaśnił dokładnie.
-
Za to SU46 to już w ogóle porażka ... Wymiary się nie zgadają, układ żaluzji jak w SU46-053 i 054, a numer inwentarzowy 003, czyli jedna z prototypowych maszyn , a te miały w dodatku żaluzje mniejsze niż lokomotywy seryjne. Złe wymiary okien przedziału maszynowego, za mało ryfli ... Ciekawe kto to rysował i zamieścił ...