- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: lukasz_cmg w 13 Stycznia 2009, 21:51:17
-
Tak jak w temacie.
Przenoszę.
Akvin
-
Semafor drogowskazowy jest pomiędzy wjazdowym i wyjazdowym, a odstępowy między wyjazdowym i wjazdowym :D
Drogowskazowe są stawiana na stacjach między grupami torów, a odstępowy dzielą odcinek (szlaku) na odstępy.
-
W rozkazie"S" pada taki wyraz (druga rubryka).
2. A SBL to sem. odstępowy, czy blokowy?
-
SBL to właśnie odstępowy...
-
Tylko - jak wynika z rozszyfrowania skrótu - samoczynny.
-
Tylko - jak wynika z rozszyfrowania skrótu - samoczynny.
Samoczynny bo sygnał jaki wskazuje nie zależy bezposrednio od człowieka - jest on ustawiany samoczynnie. Obraz sygnałowy w tym przypadku jest wynikiem oddziaływania składu lub jest zależny (w przypadku ostatniego semafora SBL) od wskazań semafora wjazdowego półsamoczynnego (sygnał zezwalający na jazdę ustawia człowiek, a S1 ustawia się samoczynnie).
A odstępowy dlatego, że "osłania" on pewien wydzielony odcinek "szlaku" czyli odstęp.
-
@mechatronik - wiem ;) Ino napisałem, że to na temat skrótu "SBL" (hint: samoczynna). A od człowieka - na swój sposób oczywiście - zależne jest wszystko :)
-
Ale z drugiej strony sa tez semafory odstepowe polsamoczynne :)
-
semafory odstepowe polsamoczynne
Jakie to są?
-
semafory odstepowe polsamoczynne
Jakie to są?
Zwykłe dwukomorowe semafory (komora czerwona i zielona), obsługiwane z posterunku odstępowego.
-
Praktycznie wszystkie semafory świetlne są półsamoczynne, gdyż sygnał zezwalający na jazdę podaje człowiek a z powrotem na stój semafor przestawiają układy automatyki.
-
Praktycznie wszystkie semafory świetlne są półsamoczynne, gdyż sygnał zezwalający na jazdę podaje człowiek a z powrotem na stój semafor przestawiają układy automatyki.
Wiele semaforow polsamoczynnych jest ustawiona na prace samoczynna. Np trasa z Tczewa do Gdyni Glownej.
-
To czym różni się semafory drogowskazowe a odstępowe półsamoczynne/kropka
Nie nabijamy postów, proszę sobie utworzyć listę pytań i zadać je w postaci jednej wiadomości.
REWIZOR
-
To czym różni się semafory drogowskazowe a odstepowe półsamoczynne
Cyt. z WTB-E10
"Semafory drogowskazowe stosuje się w celu bliższego określenia drogi przebiegu pociągu, jeżeli ze względu na warunki ruchowo-torowe nie wystarczają do tego semafory wjazdowe lub wyjazdowe"
Odstępowe zaś, jak sama nazwa wskazuje, dzielą szlak na odstępy.
-
Praktycznie wszystkie semafory świetlne są półsamoczynne, gdyż sygnał zezwalający na jazdę podaje człowiek a z powrotem na stój semafor przestawiają układy automatyki.
SBL oraz tarcze ostrzegawcze też? Ciekaaawe.
-
SBL oraz tarcze ostrzegawcze też? Ciekaaawe.
Matko, może kolega widział gdzieś kształtową SBL, dlatego tak napisał ;)
-
Miałem na myśli tylko semafory świetlne a nie tracze ostrzegawcze i SBL
-
Miałem na myśli tylko semafory świetlne a nie tracze ostrzegawcze i SBL
A semafor SBL to nie jest semafor świetlny? Od kiedy?
-
Jeżeli tak namotałem to się poprawiam.
Praktycznie wszystkie semafory świetlne, oprócz SBL są półsamoczynne, gdyż sygnał zezwalający na jazdę podaje człowiek a z powrotem na stój semafor przestawiają układy automatyki.
-
Też nie zawsze. Na stacjach bocznicowych dyżurni sami dają nakaz jazdy i stop. Z takim czymś się spotkałem na Gdyni Postojowej.
Tak samo tarcze manewrowe też nie są półsamoczynne.
-
Też nie zawsze. Na stacjach bocznicowych dyżurni sami dają nakaz jazdy i stop. Z takim czymś się spotkałem na Gdyni Postojowej.
Tak samo tarcze manewrowe też nie są półsamoczynne.
Sygnały manewrowe czasami są wygaszane ręcznie a czasami też automatycznie (następuje to wówczas po zajęciu i zwolnieniu pierwszego odcinka za Tm/semaforem). Semafory świetlne wygaszane ręcznie - to raczej nieliczne wyjątki w mniej ważnych okręgach ze starymi urządzeniami.
Matko, może kolega widział gdzieś kształtową SBL, dlatego tak napisał ;)
http://www.catskillarchive.com/rrextra/sdbk.Html ;)
Pozdr