- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: marekG w 02 Września 2003, 09:20:28

Tytuł: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: marekG w 02 Września 2003, 09:20:28
Jak obliczac brutto pociagu? podczepilem sobie eaos-y z weglem i chcialem wiedziec ile tego :). Jak podeczpilem do et41 okolo 45 wagonow to ledwie ruszylem i dopiero kolo polowy trasy rozbujalem sie do 40 km/h :(. Jaka jest technika prowadzenia (szczegolnie ruszanie) takiego skladu bo mi po przejachaniu paru kilometrow padly silniki :(
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 02 Września 2003, 18:38:18
Przede wszystkim porządne odhamowanie i nie zażynanie silników na chama. Dodatkowo - korzystać z pozycji bezoporowych i bocznikować.

Brutto trzeba liczyć samemu. Jak będzie Szopa Loader, to będzie liczył.

Jest jeszcze jedna sztuczka na ruszenie, ale został bym obluzgany za takie manewry.

[%sig%]
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: Winger w 02 Września 2003, 19:16:52
Rozbujac maszyne, i nagle piasek + antyposlizgowy + wysoki rozruch? :D


Pozdrawiam,
Winger
Katowice
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: marekG w 02 Września 2003, 19:57:30
Pozycje bezoporowe jak najbardziej tylko z tego co wiem i sprawdziłem to żeby przejść na bocznikowanie najpierw trzeba się rozbujać do momentu włączenia się drugiej sekcji silników (tak to sie nazywa?), jest taki moment ze gaśnie żółta kontrolka i spoko się bocznikuje. Tyle że do tego czasu ciągnie się na oporach i tu jest problem bo to rozpędzanie długo trwa. Z odhamowaniem nie mam problemu, czekam pare minut i spoko rusza. Chodzi mi właśnie o to kiedy możliwie najszybciej przejść na bocznikowanie.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (02-09-03 20:02)
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 02 Września 2003, 20:22:26
marekG: mówi się trudno. Dbaj o to, by wentylaroy chodziły :)
Winger: ;)

[%sig%]
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: Romano w 02 Września 2003, 20:22:28
Sam sobie odpowiedziałeś kiedy przejść na bocznikowanie.  Właśnie i tylko na bezoporowej. Spoglądaj na amperomierz. W ET22 650A nic sie nie stanie, ale wiecej nie polecam, bo wywali bezpiecznik (narazie).
A pozatym to 40km/h to przyzwoita prędkośc jak na duże brutto. A nie przeładowałes czasem składu? (chodzi mi o hamulec) naciśnij krótko 9 i zaraz potem 4.  Mnie sie tak kiedys zdarzyło i to pomogło.
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: marekG w 02 Września 2003, 20:31:01
Z tym przeładowaniem to nie wiem szczerze mówiąc, długo trzymam na uderzeniowym czasem nawet w czasie jazdy daję napełnianie uderzeniowe. A tobie chodziło faktycznie o klawisz "9" czy może "3". Bo już kiedyś na forum było że w czasie postoju pomaga wrzucenie na chwile "3" a potem na pozycję "jazda".
Z tym składem jeśli chodzi o brutto to nie wiem ile tego, ciągnę sobie skład taki sam jak sm48 ma koło kopalni. A zepsułem silniki ciągnąc domyślny skład dla et41 plus jeszcze wspomniane eaosy - troche tego chyba było :). Tylko wtedy faktycznie długo piłowałem na oporach.
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: OERLIKON w 02 Września 2003, 21:13:43
Z ego co widze, to doswiadczenie w prowadzeniu pociagow towarowych o masie np.2200t nie jest w pelni opanowane przez kolegow. po pierwsze:
-na lok. ET 22 z w/w brutto, bocznikowanie nalezy wlaczac przy jezdzie bezoporowej, ktora uzyskamy (przyjmujac idealny profil szlaku) przy szybkosci v=ok.20km/h, gdzie dopiero przy ok. 65% oslabionym strumieniu wzbudzenia tj. 4 pozycje bocznikowania, szybkosc Ept. wzrosnie do V=30km/h,

-predkosc 30km/h umozliwia bezpieczne przelaczenie grupy silnikow trakcyjnych z polaczenia szeregowego na polaczenie szeregowo-rownolegle,
-za maksymalny czasowy prad rozruchu Ept. z pociagiem o masie 2200t  I=600A, przy czym maszynista powinien stosowac rozruch do ok. I=550A,

-przy przelaczaniu silnikow z polaczenia szeregowo-rownoleglego w rownolegle z w/w poc. szybkosc powinna wynosic ok.50km/h tj. maksymalne oslabienie wzbudzenia silnikow na ukl. pol.szeregowo-rownoleglym.

PIASECZNICY UZYWAC DAWKOWO W ODSTEPACH ROWNYCH 2 ZADZIALANIA NA POZYCJE NASTAWNIKA, DOPUSZCZA SIE ZWIEKSZENIE DAWKOWANIA 3KROTNIE W WYPADKU WYSTĄPIENIA DALSZEGO ZANIKU SILY POCIĄGOWEJ...

[%sig%]
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: marekG w 02 Września 2003, 21:47:38
a miałobyć tak fajnie :)
nic nie rozumiem (narazie)

Chyba przyjemniej prowadzić skład osobowy:) codziennie jestem pasażerem (niestety tylko pasażerem) pociągu osobowego na trasie Rybnik-Pszczyna. W ciągu dnia trasę obsługują EN57 ale rano zawsze jedzie skłąd piętrowy prowadzony przez Eu07 właśnie z ZT Katowice. Może kolega OERLIKON prowadzi czasem ten pociag?
Tu aż się czuje przyśpieszenie kiedy pociąg rusza ze stacji...:)

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (02-09-03 21:54)
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 03 Września 2003, 09:51:05
Co do przełącania na szeregowo-równoległą - to właśnie jest na haslerze ten znacznik, który znajduje się w okkolicach 32 km/h.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (03-09-03 09:52)
Tytuł: Re: Duze brutto
Wiadomość wysłana przez: OERLIKON w 03 Września 2003, 19:33:48
TAK ZNACZNIK JEST...A NA EP09?????
CHYBA TO NIE BUDZI ZADNYCH WATPLIWOSCI ZE PRZY V=?

[%sig%]