- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: RooteK w 01 Stycznia 2009, 14:53:50
-
Witam ponownie.
Dostałem już profesjonalne wymiary od kolegów EU07-033 oraz EU07-457
Mam od nich także bardzo ładne zdjęcia na tekstury.
Mechatronik postara się jeszcze zdobyć wymiary RT12 i A28
Tymczasem prosiłbym aby chętni podsyłali zdjęcia na tekstury RT9, A16 oraz RT12 i A28 z różnych lokomotyw. W końcu nie każdy jest taki sam. Różnią się choćby skalą.
Co by nie było, że nic nie robię daje w załączniku render z 3ds-a.
RT9 czeka na drobne detale, natomiast prace nad A16 dopiero się zaczynają.
Pozdrawiam RooteK
-
A masz w planach zrobienie tekstur czeskich prędkościomierzy stosowanych między innymi na EP08-008,009,010 ?
-
Czemu by nie. Jeśli tylko będę mieć materiał to zrobię z przyjemnością :)
-
W takim razie dostarczę ci wymiary i fotki tych prędkościomierzy (jak tylko dorwę te loki). Z tego co pamiętam różniły się kolorystyką tarcz. Ciekawostką jest to, że w chwili, kiedy wjedzie się wskazówką prędkościomierza w czerwony obszar (powyżej 140 km/h) uruchamia się hamulec samoczynny :)
kabina EP08-009 link:
http://galeria.kolejowa.net/displayimage.php?album=8&pos=29
kabina EP08-008 link:
http://www.d29-8.cal.pl/galeria/displayimage-12-8.html
-
Ten hamulec to już twórcy exe musieli by zainicjować ;)
Na fotki czekam bo ciekawy ten hasler :)
-
Mogę jeszcze dodać takie info na temat tych haslerów: w 008, 009 i 010 są od siebie w ogólnej mierze różne (wyświetlacze, trochę inna obudowa). W kabinie też zamontowana jest skrzynka (a`la komputer) w którym zawarte są wszystkie dane z przebiegu i jazdy :)
-
Mogę jeszcze dodać takie info na temat tych haslerów: w 008, 009 i 010 są od siebie w ogólnej mierze różne (wyświetlacze, trochę inna obudowa). W kabinie też zamontowana jest skrzynka (a`la komputer) w którym zawarte są wszystkie dane z przebiegu i jazdy :)
Zgadza się, te prędkościomierze rejestrują dosłownie wszystko.
Wiem jeszcze, że są produkcji czeskiej i na pewno nie są ,,haslerami" :)
-
A`propo tych skrzyń z aparaturą od tego tachosia, myślę że przydało by się ją zwymiarować i zrobić do symka :)
-
Nie no, bez przesady. To ma być 'skrzynka', która żre jak najmniej. Potem dojdzie do tego, że taki hasler będzie miał z 2 k poly :D
-
ST44-003 napisał:
A`propo tych skrzyń z aparaturą od tego tachosia, myślę że przydało by się ją zwymiarować i zrobić do symka :)
więc ponawiam mój cytat:
W takim razie dostarczę ci wymiary i fotki tych prędkościomierzy (jak tylko dorwę te loki).
Kilka lat temu zrobiono już teksturkę prędkościomierza do EP08-009 a oto dowód:
http://img256.imageshack.us/my.php?image=kab9yi.jpg
-
Potem dojdzie do tego, że taki hasler będzie miał z 2 k poly :D
Do tego nie dojdzie ;> Usuwam niepotrzebne ściany i modeluje tylko ważne detale i to oszczędnie. Nie odchudzałem jeszcze tego modelu ale ma ok. 260 poly. Zawsze można zrobić wersję light ;)
No ale koniec tego OT. Lepiej zapodajcie materiały ;)
RT-9 gotowy (czeka na ostatnie poprawki) Jak widać działa :)
Czas na A-16. Cały czas czekam na teksturową pomoc
-
A możliwość włączenia podświetlenia haslera będzie?
-
To już będzie dłubanie w *.t3d i mmd danych lokomotyw.
-
Co nie zmienia faktu konieczności dostosowania haslera do tego.
-
No oczywiście. Bez dostosowania Haslera, nie ma mowy o zdalnym podświetleniu. Jedynie można by zastosować stałe.
-
Podświetlenie będzie, zapewniam :) Zrezygnuje chyba z otwierania (któż będzie zaglądał i w jakim celu ;)) )
W zamian za to pod universal podepnie się oświetlenie. Potrzebowałbym jakichś fotografii jak to wygląda.
-
http://www.rail.phototrans.eu/14,25981,0.html
-
Dzięki wielkie
-
http://www.rail.phototrans.eu/14,25981,0.html
W rzeczywistości o wiele słabiej widać wszystko na tarczy przy białym oświetleniu (po prostu chyba tutaj wyszedł taki efekt w wyniku dłuższego naświetlania), natomiast bardzo ładnie również prezentuje się zielonkawe podświetlenie.
-
Popatrz też na YT, np. na filmy Sapercisowa. Ogólnie podświetlenie jest jaśniejsze przy brzegach tarczy.
Zrobiłem kiedyś coś takiego na podstawie tych filmów (trochę przyciemne wyszło):
-
Adsim - może jakaś współpraca w tej materii :D ?
-
Pamiętajmy również, że tak naprawdę prędkościomierz podświetla jedna żarówka podświetlając tarczę z dołu.
-
Tak wygląda render podświetlenia które żywcem wyciąłem z tamtej fotki.
Przydał by się ktoś, kto pomoże mi z tym :)
P.S.
Nie patrzcie na umiejscowienie, bo wiem, że powinno być za tym białym półksiężycem na dole ;)
-
Według mnie to powinna być taka tekstura podświetlonego Haslera.
Screen w załączniku.
Teksturę zrobiłem ze zdjęcia, które dał Patrykos.
-
Niby tak. Ale musiałbym mieć wtedy dwie te same tekstury haslera - jedna podświetlona druga nie. A ja nie chce tak mieszać. Na starej nie mam miejsca. więc po prostu samą smugę podświetlenia robię.
-
Stracisz na kontraście, a w kompletną noc nie będzie widać cyferek.
-
Ja poradziłem sobie z tym wykorzystując kanał alfa i zmieniając kolor światła w t3d. Wszystko na podstawie jednej "dziennej" tekstury.
-
Trzymałem się tej swojej metody i uważam, że nieźle to wygląda :)
Trzeba by jeszcze pokombinować z teksturą i przeźroczystością by wyglądało jakby faktycznie full real. Zapalamy i gasimy universalem.
Można by pod universal3 podpiąć podświetlenie wszystkich przyrządów. Trzeba by zrobić obiekt o konstrukcji identycznej jak "banan" i nazwać go np. "podsw" Zrobić smugi podświetlenia każdego przyrządu i przyparentować do obiektu "podsw". Kiedy byśmy przesuwali "podsw" te 0,5cm w tył "wyciągalibyśmy" podświetlenie każdego miernika :D
-
To ja poproszę zdjęcie z nocy 0 0 0 0 0 0 0 0 0 :]
BTW. piszesz o universalu3, a potem o wyciąganiu 0,5cm. Ja bym zastoswał nieco staroświecką i zapomnianą metodę i-universal3 z obiektem podsw_on na czele, przez co można by przycisk włączenia podświetlenia podpiąć do universal3. Mam pewność, że ta metoda będzie lepsza i skuteczniejsza. Poza tym lepiej zrobić teksturę z alphą, bo jasny obiekt nad ciemnym będzie o wiele gorzej wyglądał przy kompletnej ciemności (brak kontrastu).
-
Właśnie w taki sposób jest zrobione podświetlenie do EP40 - 41. Wystarczyło pokopiować kilka obiektów w których usunięto trójkąty i podświetlenie się udało. :)
-
@Rootek - jeśli chcesz uzyskać efekt podobny jak na moim screenie, to musisz najpierw dać obiekt z teksturą tarczy i przezroczystością (większą na brzegach) bez selfilluma. Później pod spodem umieszczasz dwa obiekty-jeden z parametrem on a drugi z off i dajesz im taką samą teksturę, tylko dla tego z włączonym selfillum zmieniasz kolor świecenia na zielonkawy lub jaki chcesz. Całe to podświetlenie mam zrobione właśnie tą metodą i jest podpięte pod universal oraz przełącznik na pulpicie.
-
Znam ten sposób, mogę tak zrobić. Będzie więcej tekstur, ale efekt się liczy ;) Jeszcze zobaczę co wyjdzie z tym podświetleniem w kompletnej ciemności,
-
W tej metodzie potrzebujesz dwie wersje jednej tekstury: jedną z przezroczystością i drugą bez:)
-
Ja bym jednak wolal cos w tym stylu:
-
@uetam, tachoś chyba powinien mieć trochę inaczej zrobione to podświetlenie, a całość powinna być ciut jaśniejsza ;)
Ja jednak optował bym nad takim podświetleniem :)
-
W porządku. Rozwiąże problem podświetlenia tym tachosiem z kanałem alpha ;)
Zapalony/zgaszony sie przypisze do lampki universala 3
Przydał by się ktoś, kto wykona ładną przeróbkę tekstury haslera zgaszonego na realistycznie podświetlony.
Proszę też zgłaszać jak ktoś ma fotki haslerów RT-13 i A-29
Edit:
Poproszę o przeniesienie do działu "Na warsztacie" ;)
Przenoszę.
Akvin
-
Witam,
Aktualnie pracuję nad podświetleniem do RT-9 i A-16. Prosiłbym o wrzucenie na forum zdjęcia podświetleń tych Haslerów z bliskiej odległości. Z góry dzięki.
Pozdro
-
Zdjęcie Haslera RT9 w nocy z włączonym podświetleniem (wykonane nieco pod kątem):
(http://eu07.pl/imageshack.us/img357/rt9rb4.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img357/rt9rb4.jpg)
-
Kolega Marcin1992 wykonał prowizoryczna teksturę.
Wg mnie wyszło świetnie :) Dzięki wielkie wszystkim za rady. Trzeba teraz zrobić naprawdę profesjonalną teksturę full real ;)
-
Co to za paint-made ?:/
-
To testowa wersja? Powinno to wyglądąc na wzór tego co zapodał Piotrek.
-
To Ty robisz cos czego nie widziales w zyciu (w tym przypadku podswietlenie)? Nonsens.
-
To narazie prowizorka, jak mówił RooteK.
-
Kolega Marcin1992 wykonał prowizoryczna teksturę.
Wyraźnie napisałem. Proszę czytać ze zrozumieniem ;>
Wg mnie wyszło świetnie :)
Tutaj miałem na myśli samą ideę.
Chyba rozwikłałem tą sprawę ;)
-
Jeśli chodzi o podświetlenie tarczy można pokombinować w gimpie. Niestety nie umiem robić cieni ale wyszło mi coś takiego --> załącznik.
Gdyby pododawać cienie i nałożyć warstwę z teksturą struktury podświetlanej tarczy, to mogłoby wyjść nieźle.
-
świetnie wygląda ;)
Liczę na to, że Marcin uzyska lepszy efekt :D
-
Za grube wskazowki kolego GlowaWojtas masz w swoich modelach.
-
hmm...
Może i faktycznie. Zrobię ją chudszą, bo długość ma na 100% dobrą ;) 7cm
-
Sam niedawno robiłem dla siebie podświetlenie. Prace stanęły na tym co widać w załączniku. Nie jest to jeszcze ideał, bo w Symulatorze wygląda nieco za jasno.
-
Straciłem kontakt z kolegą Kacu, który miał zrobić tekstury podświetlenia. Przy haslerze trzeba coś robić więc prezentuję screen z podświetleniem zrobionym przeze mnie.
Proszę jeszcze o ewentualne uwagi.
Edit:
Dodałem screen nowego modelu ( z chudszą wskazówką ) oraz z poprawionym podświetleniem.
-
Jezeli kilometry beda sie 'liczyly' to bedzie wypas ;)
-
Zaproponowałem takie coś yB i podałem konkretną koncepcję działania, ale jak większość moich pomysłów i ten został odrzucony ;))
Dorobię więc jeszcze przewody, wykończę A16 i pierwsza paczka haslerów (RT9 i A16) będzie ukończona :)
-
IMO ciut za slabo to podswietlenie swita ;)
-
Teksturę podświetlenia można rozjaśnić. Efekt "selfillum: true" gasi trochę szybka hasia, ale ją także można poprawić.
Załączam render RT9 i A16 z 3DS-a
-
Przeciez symek tak czy siak liczy ilosc przejechanych kilometrow. Ustawic w chk lub mmd wartosc poczatkowa, ladnie podpiac pod hasler i tyle.
-
Tak, liczy :) Widać to w debugmode. Jednak czy da się to jakoś wcielić w życie ;) ? Tzn zrobić animowany licznik kilometrów tak jakbyś chciał ? Wg. mnie bez przebudowy exe jest to niemożliwe.
-
W tym wątku od kilku miesięcy nikt nie pisał a ja nie chcę zakładać nowego, więc wybaczcie.
Po kilku próbach na GIMPIE stworzyłem Haslera do lokomotywy EP08.
Jak już wszystko będzie grało jak należy, to rzucę linka do jazdy pokazowej EP08-014.
-
Zrób zrzut ekranu, bo tu nic nie widać.
-
Jakoś ja widzę. Te podświetlenie u dołu troszkę za jasne.
EDIT: To przepraszam, ale w miarę możliwości popraw podświetlenie.
-
Bo zachodzi.
-
Siema!
Ładnie, a nawet bardzo ale wydaje mi się ze ta część haslera (zazanaczona na zał.) NIE POWINNA być podświetlona. Ta część to nie jest tarcza. Właściwie to pod tą częścią, znajduje się podświetlenie.
Pozdrawiam.
-
To co zaznaczyłeś, to paskudne odbicie lampy błyskowej. To zdjęcie powinno w przedbiegach odpaść z kwalifikacji materiału na teksturę.
-
Racja MKaczy. Zagalopowałem się trochę.Ta część powinna być ukryta pod spodem. Myślę, że nałożenie przyciemnionej tekstury rozwiąże ten problem. Podświetlenie tarczy jest bliższe rzeczywistemu obrazowi, więc myślę, że pozostała część tarczy mogłaby się nadawać do stosowania.
Zresztą dokończę EP08-014, puszczę film na youtube i wtedy zobaczymy, czy jest sens testować teksturę.
Ale kilka odpowiedzi wcześniej zamieszczone jest zdjęcie:
http://eu07.pl/imageshack.us/img357/rt9rb4.jpg
na którym ta dolna część jest podświetlona, więc sam już nie wiem. Trzeba sprawdzić jak jest to zrobione na EP08.
Pozdrawiam i proszę o szczerą krytykę i uwagi.
-
@EU40, jest jeszcze druga rzecz której nie należy pomijać. Niektóre egzemplarze EP08 (jak nie wszystkie, nie widziałem ich przeszło rok), mają tachosie Cyfrowe. O tym też trzeba pamiętać.
-
Są to czeskie prędkościomierze. Te już mam oteksturowane, ale na razie ich nie załączam. Egzemplarze to EP08-008, 009, 010 przy czym na EP08-009 jest prędkościomierz z jaśniejszą tarczą a na pozostałych z ciemną. Kilka miesięcy temu załączałem zdjęcia tych tarcz.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10425.0.html
Z tym rodzajem prędkościomierza będziemy mieć problem w symku, ponieważ oprócz wskazań wskazówki istnieje cyfrowe wyświetlenie prędkości dla maszynisty. Koledzy z MSTSa poradzili sobie z tym problemem przy kabinie lokomotywy EP08-008(co prawda cyfry nie mieszczą się na wyświetlaczu powyżej 9 km/h). Może uda się u nas coś takiego zrobić.
-
Skoro istnieje możliwość wyświetlania amperażu dla ET22-2000 to może i dało by się coś wymyślić dla Cyfrowego tacho.
-
Przecież amperaż w ET22-2000 jest zrobiony tradycyjną metodą...
Co z Ciebie za BT, jak nie wiesz jak są zrobione podstawowe elementy kabin w symulatorze?
-
1) Nie przeglądałem t3d kabiny tego loka.
2) Dawno nim nie jeździłem (nawet go nie mam Dynamic od jakiegoś rok).
3) Jak takiś mądry, to coś wymyśl, panie wszystko wiedzący Devs.
P.S. Co to za nowa mania panuje wśród devs, że się czepiają o wszystko. Człowiek też nie musi wszystko wiedzieć.
Rzekłem.
-
Nie wiem na ile to skomplikowane, ale w debugmode jest podawana predkosc, wlasnie tak "cyfrowo". Jakby sprobowac to "wyciagnac", zmienic czcionke i obciac cyfry po przecinku, to moze by sie nadalo. Wiadomo jednak, ze obecnie sa dla youBy'a inne priorytety (wcale nie uwazam, ze to zle :) ), tak wiec prosze to potraktowac tylko jako luzna koncepcje.
-
Tak się nie da, aczkolwiek można w pewien tajemniczy sposób :D
-
Tak się nie da, aczkolwiek można w pewien tajemniczy sposób :D
Wszystko się da tylko trzeba mieć odpowiednią ilość czipsów. Dla przykładu, cyfrowo pokazują szybkość wszystkie PESobusy, ZNTK Poznań zrobiło to jeszcze ciekawiej... nie wspominam o EM10 ;)
-
aczkolwiek można w pewien tajemniczy sposób :D
No można by zrobić tak że cyferki prędkości umieścić na tarczy i aby ona była obracana (Tarcza zamiast wskazówki)
Wsadzić tą tarcze w Haslera i w miejscu wyswietlania owej prędkości cyfrowo, zrobić dziure, Tak by była widoczna tylko jedną prędkość (obecna); W miare przyrostu prędkości tarcza by się obracała powiedzmy o stopien jednej jednostki prędkości, tak że widzielibyśmy 20 , 25, 30 , 35 itd... Chyba ze Maciek, masz coś konkretniejszego na myśli.
Pozdrawiam.
-
Dokładnie coś takiego, tylko ta tarczka by miała promień kilkuset metrów i wtedy co jeden by się wyświetlało. Oczywiście wtedy nie byłaby pełną tarczką tylko pojedyńczymi pozycjami - proste i skuteczne :P
Wszystko się da tylko trzeba mieć odpowiednią ilość czipsów. Dla przykładu, cyfrowo pokazują szybkość wszystkie PESobusy, ZNTK Poznań zrobiło to jeszcze ciekawiej... nie wspominam o EM10 ;)
Czipsy są niezdrowe w ilościach deweloperskich :P Muszą być podczas tworzenia i trzeba czymś popijać ;]
Nie zmienia to faktu, że czas również by się przydał.
-
Spróbuję rozszyfrować jak ten problem rozwiązano w MSTSie, ale chyba bez flaszki się nie obejdzie. Dla takiego cacka warto :P
-
W MSTSie jech chyba płaski widok kabiny (ze zdjęcia) i cyfrowa prędkość jest pokazywana prawdopodobnie tak, jak w BVE. W BVE jest po prostu tekstura cyfr 0-9 w katalog z pociągiem i w kodzie programu jest funkcja, która pokazuje odpowiednie cyfry w zależności od prędkości (o ile w panel.cfg jest funkcja DigitalGauge umieszczona w odpowiednim miejscu zdjęcia). Jeśli się myle, to poprawcie.
Co do sposobu MKaczego, to możnaby w taki sam sposób zrobić zegarek (w tych prędkościomierzach ZTCP jest). Trzeba by tylko ustawić odpowiednią płynność obracania tarczy, żeby nie wyświetlało połowy cyfr i innych dziwnych rzeczy.
-
To samo mozna by zastosowac przy liczniku kilometrow ;)
-
Pamiętam pisaliście kiedyś o czerwonym podświetleniu prędkościomierza. Ostatnio miałem do czynienia z tym "zjawiskiem" więc myślę sobie zrobię fotkę.