- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: loteckownia w 16 Lipca 2009, 20:02:59
-
Witam
Interesuje się lokomotywą eu07 i mam kilka pytań prosiłbym o odpowiedź
1) Do czego służy wajcha która znajduję się w szafce pomiędzy szafką bezpieczników a kuchenką ? Kabina A
2) Co robie i do czego służy kurek przestawiany 1: 54 w przedziale maszynowym
3) Gdzie znajdę takie przyciski
* przełącznik ładowania baterii
* przełącznik wybiórczy przetwornic
* przełącznik wybiórczy sprężarek
* przełącznik kompensacji odciążenia osi
* przełącznik zakresu prądu
bezpiecznik automatyczny obwodu sterowania pantografami.
wyłącznik automatyczny obwodów rozrządu i piasecznicy.
wyłącznik automatyczny wentylatorów oporów rozruchowych
( może posiadasz link z fotkami tych przycisków )
4) Jak jest z taśma z hasbelka czy na każdą trase potrzeba nową taśme
pozdrawiam
-
Ten kurek w filmiku to sprężarki pantografów.
-
Przełącznik wybiórczy przetwornic (taka 'wajcha' która pochyla sie w prawo lub w lewo) jest we 'wnęce' po prawej stronie od kuchenki (kabina B).
Przełącznik kompensacji odciążenia osi na pulpicie w obu kabinach.
Przełącznik zakresu prądu (niski - wysoki rozruch) na pulpicie (obie kabiny).
Do czego służy wajcha która znajduję się w szafce pomiędzy szafką bezpieczników a kuchenką ? Kabina A
To jest włącznik baterii
Co do ułożenia przełącznika wyboru przetwornic to nie jestem do końca pewien.
-
To i ja się podepnę pod temat. Co to za ustrojstwo na tylnej ścianie kabiny, nad głową szanownego mechanika? Chodzi mi o 3:14.
-
To jest zasilacz od radiotelefonu. Tam się go włącza i wyłącza a także przełączasz kabiny z A do B lub odwrotnie a znajduje się w kabinie A.
-
To jest zasilacz ale i radiotelefon "właściwy" tam są wszystkie urządzenia które nadają i odbierają sygnał. To co jest przy pulpitach to tylko manipulator z głośnikiem i mikrofonem i paroma przyciskami.
-
4) Jak jest z taśma z hasbelka czy na każdą trase potrzeba nową taśme
W Haslerze znajduje się rolka, po której rozwinięciu otrzymujesz gdzieś tak 30 metrów taśmy. Długość wyjeżdżonej taśmy zależy od długości służby. Po pracy maszynista wycina część taśmy, na której jest zapis jego służby. Reszta rolki zostaje czysta i jest do dyspozycji następnych maszynistów. Po objęciu lokomotywy, maszynista musi sprawdzić, czy wystarczy taśmy na zapis jego służby.
-
Po objęciu lokomotywy, maszynista musi sprawdzić, czy wystarczy taśmy na zapis jego służby.
Akurat odwrotnie, to maszynista zdający służbę musi zapewnić drużynie podmiennej wystarczającą ilość taśmy w prędkościomierzu, ale to tak na marginesie.
-
Przełącznik wybiórczy przetwornic (taka 'wajcha' która pochyla sie w prawo lub w lewo) jest we 'wnęce' po prawej stronie od kuchenki (kabina B).
Co do ułożenia przełącznika wyboru przetwornic to nie jestem do końca pewien.
Potwierdzam.
Ten kurek w filmiku to sprężarki pantografów.
Jesteś pewien? Sprężarkę załącza się przełącznikiem w okolicach szafy NN-2.
-
Ten kurek w filmiku to sprężarki pantografów.
Ten kurek odcina zbiornik rozrządczy...
-
Czekajcie bo nie rozumiem Włącznik baterii akumulatorów znajduje się w szafce bezpieczników w kabinie A to na 100% to w takim razie są dwa włączniki baterii.
To obok szafki bezpieczników, to przełącznik wybiórczy przetwornic, czy drugi włącznik baterii http://www.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=1453
Proszę przyłożyć się do pisowni.
Modyfikacja.
REWIZOR
-
Obok szafki bezpieczników to jest przełącznik wybiórczy przetwornic, natowiast w szafce jest włącznik baterii.
-
Do czego służy wajcha która znajduję się w szafce pomiędzy szafką bezpieczników a kuchenką ? Kabina A
To jest włącznik baterii
No nie bardzo.
Baterie załączasz wyłącznikiem samoczynnym w szafce bezpieczników. W owej wnęce znajduje się przełącznik ładowania zewnetrznego-wewnętrznego (PZZ).
-
Nie chce zakładać nowego watka więc zapytam się jeszcze tu:
Sprężarkę pantografów załącza się tym przyciskiem widocznym czy w kabinie B w szafce bezpieczników bezpiecznikiem topikowym
http://www.transportszynowy.pl/et21sprezarki1.html
Co oznacza trzymanie tego przycisku w stanie zamkniętym aż do samoczynnego wyłączenia się silnika sprężarki przez wyłącznik ciśnieniowy
Czy ten kurek poniżej przestawia zasilanie pantografów ze sprężarki pantografów
-
Sprężarkę pantografów załącza się tym przyciskiem widocznym czy w kabinie B w szafce bezpieczników bezpiecznikiem topikowym
Przełącznik na ścianie pudla, bądź w szafce NN.
Co oznacza trzymanie tego przycisku w stanie zamkniętym aż do samoczynnego wyłączenia się silnika sprężarki przez wyłącznik ciśnieniowy
Zazwyczaj tak.
Czy ten kurek poniżej przestawia zasilanie pantografów ze sprężarki pantografów
Nie, kurek trójdrogowy znajduje się na ramie pneumatycznej.
-
Sprężarkę pantografów załącza się tym przyciskiem widocznym czy w kabinie B w szafce bezpieczników bezpiecznikiem topikowym
Co oznacza trzymanie tego przycisku w stanie zamkniętym aż do samoczynnego wyłączenia się silnika sprężarki przez wyłącznik ciśnieniowy
Akurat na tym zdjęciu jest pokazana sprężarka pomocnicza a obok niej włącznik bezpiecznik zabezpiecza obwód. Włącznik ten jest monostabilny wiec trzeba go trzymać cały czas dopuki sprężarka nie nabije odpowiedniego ciśnienia (czasami się go podpiera żeby można było zrobić coś innego i czasu nie tracić). Zanim zaczniemy pompowanie powietrza musimy przestawić kurek tak aby połączyć zbiornik pantografów se sprężarką pomocniczą żeby sprężarka nabijała powietrze do tego zbiornika a odciąć go od reszty układu (jeżeli tego nie zrobimy to nic nie napompujemy). Ale musimy pamiętać że kiedy już uruchomimy lokomotywę i sprężarki główne nabijają powietrze to musimy ten kurek przestawić spowrotem (jeśli by się zapomniało to po pewnym czasie pantografy same opadną)