- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: dinsx7 w 07 Maja 2023, 20:39:39
-
Hej, ostatnio jakoś postanowiłem przy użyciu starych zdjęć zrobić takie malowanie do symulatora. Chyba jeszcze takowe nie pojawiło się w Maszynie. Jestem ciekaw waszego zdania na temat tej tekstury, warto kontynuować i może bardziej ja dopracować czy jednak nie ma to sensu? Przyjmuję wszelką krytykę.
-
Najlepiej wrzuć do testu dodatku, tylko zapoznaj się z wytycznymi żebyś wiedział jak należy złożyć paczkę z teksturą, tam betatesterzy i deweloperzy ocenia twoja pracę, pomogą i wskażą błędy.
-
Ale zanim, to popraw łączenia, bo już po tym screenie widać jak pasek wariuje na przejściu z czoła do boku.
-
Między innymi do wyrównania by były kolory na wozie, a do naprawy jest rynna pod dachem i okna (bo w tym momencie wydają się być niechlujnie wycięte - przynajmniej te czołowe). Oprócz tego to można by było dografitować farby na szybach i ramach okien. Niemniej widzę spory potencjał, zarówno tekstury na wydanie jak i użytkownika na dewelopera.
-
Zastanawia mnie czy jakość tekstury nie sprawiała by problemu.. Niektóre oznaczenia pojazdu także są praktycznie nieczytelne
-
W malowaniach historycznych (=robionych ze zdjęć słabszej jakości) zazwyczaj nie jest to problem.
-
Może dobrym rozwiązaniem by było przemielenie tekstur przez upscalery AI i namalowanie nowych oznaczeń?
-
Tekstura jest już raz przemielona przez taki upscaler i w sumie jakość jest faktycznie lepsza jednak mniejsze napisy zostały zmienione z białe kwadraciki, wiec raczej napewno będzie trzeba zrobić oznaczenia na nowo.
-
Wszelkie napisy, małe loga, emblematy, ikonki (zwał jak zwał) AI będzie miało problem i to jest rzecz którą trzeba ręcznie zrobić.
-
Zastanawia mnie w sumie w jaki sposób najlepiej te oznaczenia zrobić. Skopiować z innej tekstury czy może od zera napisać.. Ale niewiadomo jaką to czcionką pisane. Orientuję sie ktoś w tym i wie jak zrobić to najłatwiej?
-
Najlepiej zrobić od nowa zupełnie. Pod linkiem jest do pobrania ustandaryzowana czcionka PKP. (http://www.darmoweczcionki.pl/fonts/11658/bn_67.9010_03.html)
-
W razie czego to jest jeszcze inna czcionka (pkp.rar) ma stylizowane litery "P" i "K". https://eu07.pl/forum/index.php/topic,10206.msg152166.html#msg152166
-
Spróbowałem takie jedno oznaczenie zrobić od nowa i powstało to co w załączniku. Napiszcie co o tym myślicie. Najwyżej coś więcej pokombinuje.
-
Widać ślady mazania pod napisem z bagażem ręcznym w postaci białej plamy. Też uważaj na wymiary tych napisów, bo w EN57 przez to, że bok na układzie (teksturze) nie ma zachowanych proporcji, trzeba je skalować, żeby miały prawidłowy kształt. W tym przypadku najlepiej dopasować nowy napis na podstawie starego, ewentualnie innej tekstury, a dopiero potem go zamazać.
-
Myślę ze teraz wyszedł najlepiej. Wyskalowałem go na podstawie innej tekstury, wiec teraz zostaje zrobić inne oznaczenia w taki sam sposób.
-
Jest elegancko, usuń tylko te jasne plamy które są pod napisem.
-
Zrobione. Zauważyłem też że liczba "2" na tej czcionce rożni się trochę od tej oryginalnie na pojeździe. Tak powinno być czy do tych numerów jest jakaś inna?
-
Jak przeglądam zdjęcia to faktycznie, ta dwójka powinna być "dłuższa" ale nie wydaje mi się, że to będzie faux-pas jeżeli umieścisz tą "krótszą". Jest też opcja żeby ręcznie wydłużyć tą dwójkę, ale nie jestem wtedy pewny efektu.
-
Na dzisiaj wygląda to tak. Wymieniłem wszystkie oznaczenia na członie Ra. Mam także problem z usunięciem tych białych oblamówek przy reflektorach na członie Ra. Próbowałem zmieniać modele w textures.txt ale nic nie daje.
-
Obwódki reflektorów są w tym miejscu na układzie do ukrycia alfą. Oznaczenia jak dla mnie wyglądają ładnie. Z tego co widzę to do naprawienia jest łączenie przy drzwiach służbowych, tam nie może być widoczne przejście. Przy rynnie nad przedziałem służbowym też widać ostre przejście.
-
Łączenia i obramówki okien na pewno są do poprawy. Próbowałem usunąć w taki sposób te obwódki i niestety zmieniły one tylko kolor na czarny (załącznik 1). Myślę ze może to być wina tego że tekstura jest robiona w .tga, ale co ja się tam znam..
-
Tekstury ogólnie robi się w .tga, nie jest to więc problem; nie wiem do końca co może być powodem takiego zachowania obwódek.
-
Obramówki udało mi się ogarnąć. Zastanawiam się nad tym co by jeszcze można poprawić oprócz łączenia i okien.
-
W tym momencie trudno też doradzić. Zrób wszystko co masz do ogarnięcia przy tej teksturze i wrzuć na test dodatków.
-
Gotowiec starej dwojki z moich zdjec 120a, do wykorzystania w teksturach, licencja WTFPLv2. :)