- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: robert357 w 07 Sierpnia 2023, 00:08:14

Tytuł: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 07 Sierpnia 2023, 00:08:14
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 14 Sierpnia 2023, 13:47:12
Myślę, że jest to sprawa dla @Milek7.
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: Ra w 14 Sierpnia 2023, 14:55:20
te "gwiaździste" co czasami je widać.
To są "wady obiektywu", widoczne głównie na zdjęciach. Patrząc oczami takich rzeczy nie widać, chyba że szyba jest porysowana wycieraczką, wtedy będą się układały prostopadle do rys od wycieraczki. Także... ktoś zrobił symulator kamerzysty...
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 14 Sierpnia 2023, 15:13:47
Widać też je jak się ma okulary albo wadę wzroku, ale to odpada ze względu na wymogi :P Mimo tego gwiaździste flary lepiej wyglądają od tych gigantycznych blobów, zwłaszcza gdy widać jak się wtapiają w elementy modelów (np. w Skodach, Impulsach czy siódemkach z taką belką ze światłami). Dlatego z chęcią bym się tymi flarami pobawił, pozmieniał i zobaczył jak by wyglądały w innych ustawieniach.
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: Ra w 14 Sierpnia 2023, 15:55:40
To jeszcze za pamięci dodam, że kiedyś w T3D były parametry:NearAttenStart: 0.0
NearAttenEnd: 40.0
UseNearAtten: false
FarAttenDecayType: 1
FarDecayRadius: 40.0
FalloffAngle: 45.0
HotspotAngle: 43.0

Nie wiem, czy ktoś się nad tym pochylał, a ja już nie pamiętam szczegółów... Był tam kąt stożka światła, w którym jest ono widoczne w pełnej mocy oraz kąt, w którym jasność słabnie, a poza nim już światła nie widać. Gdy się za to zabrałem, to nie działało poprawnie — naprawiłem liczenie kątów, ale nie miałem możliwości pomierzenia, żeby dobrać odpowiednie wartości (np. dla semaforów, świateł lokomotyw). Jeśli ktoś pamięta jakiś wątek na ten temat, to proszę o namiary.
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 16 Sierpnia 2023, 10:45:49
Flary freespotów można wyłączyć, tylko że trzeba to zrobić indywidualnie dla każdego submodelu ustawiając SelfIllum: false. Parametry stożka o których wspomina @Ra działają, reszta parametrów w zasadzie jest bezużyteczna i nie wpływa na nic...
https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 16 Sierpnia 2023, 14:22:12
To jeszcze takie pytanie laika. T3D się bierze z repo. Czy po zmianach trzeba potem robić E3D? Jak tak, to trzeba to samemu robić czy to zrobi automatycznie za nas Rainsted lub inny program?

No i jeszcze pytanie, czy jest parametr który by odpowiadał za zmianę flar w zależności od pory dnia?
Tytuł: Odp: Flary świateł
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 17 Sierpnia 2023, 08:13:49
E3D generuje się na podstawie pliku T3D podczas uruchamiania symulatora, przy czym należy pamiętać, że dzieje się to tylko raz - przegenerowanie pliku E3D wymaga jego usunięcia i ponownego uruchomienia symulacji.
Na zmianę rozmiaru flar niestety metody nie ma. Pewną opcją było by wyprowadzenie do pliku mat kluczy day: i night: (https://wiki.eu07.pl/index.php/Pory_dnia) i użycie ich do wyboru między teksturą małej flary w dzień i dużej flary w nocy. Tylko że to już wymaga ingerencji programistycznej.