- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 29 Czerwca 2007, 15:03:08
-
Mam pytanie. Czy CTL kupił od PKP lokomotywy czy po prostu je wydzierżawił ? Pytam z ciekawości po znalazłem fotkę loka 201E CTL-u:
http://cdn79.net/_/kolej79/et22/201e-r408.jpg
i jak się lepiej przyjrzeć to z lewej strony w kabinie wisi zasłona PKP.
Raczej nie wydaje mi się żeby CTL chciał mieć cokolwiek wspólnego z PKP nawet jeśli chodzi o wystrój. Zazwyczaj taka firma stara się stworzyć własny wizerunek. Bo tak to by tylko numery i logo PKP zamalowali i koniec.
ps
Wiem że pytanie w temacie głupie ale jednak to mnie zastanawia :)
-
Zapewne ktorys z zakladow naprawczych mial na stane taki materal to wstawil. Jest tez opcja ze ktorys z mechanikow przywlaszczyl sobie jak pracowal w PKP.
-
Chyba kupuje...a zasłonki PKP dorzucilo, jako bonus :)
-
ZTCW to PKP nie może sprzedać żadnemu prywaciarzowi swoich loków. W przypadku skreślenia loka, musi go zezłomować we własnym zakresie lub sprzedać złomiarzom. Ale jak to u nas bywa, złomiarze sami mogą loka odsprzedać prywatnym przewoźnikom. (jeśli się mylę, proszę o poprawienie)
A propos sytuacji z bykami to słyszałem, że któregoś razu PKP wysłało byki na NG do Oleśnicy, ale ich nie odebrali, bo ZNTK przejęły te loki w "rozliczeniu" za długi, a potem sprzedali te byki prywaciarzom.
-
ZTCW to PKP nie może sprzedać żadnemu prywaciarzowi swoich loków. W przypadku skreślenia loka, musi go zezłomować we własnym zakresie lub sprzedać złomiarzom. Ale jak to u nas bywa, złomiarze sami mogą loka odsprzedać prywatnym przewoźnikom. (jeśli się mylę, proszę o poprawienie)
Nie wiem jak z lokami, ale gdy np. Poczta Polska kasuje wagon i sprzedaje go firmie zlomujacej wagony to firma ta musi podpisac oswiadczenie, że wagon nigdy nie bedzie służył celom transportowym. Zapewne z lokomotywami jest tak samo.
-
+ jeszcze tych kilka sprowadzonych z Maroka.
-
Baaardzo głupie pytanie ale jednak pytanie.
Od lat 60 pkp miało ponad 1200 byków.
Moje pytanie brzmi:
skąd maroko wzięło byki takie jak nasze i czy lokomotywy idące na eksport (typu ST44 ET22) są brane od pkp-ekowskiego taboru i czy ten tabor ucierpi na ilości??
-
Co do ST44 to jakiś czas temu czytałem że PKP skreśliło kilka loków z listy swojego taboru, i one stały jakiś czas na bocznicy rdzewiejąc itd. a później ktoś (jakaś firma) się tym zainteresował i postanowił wyremontować i wysłać do Korei.
-
(...)skąd maroko wzięło byki takie jak nasze(...)
A słyszałeś o wersji eksportowej byka, która miała oznaczenie 201Eg? One różniły się wyglądem od naszych byków. Po odkupieniu ich przez CTL od kolei marokańskich, zostały wyremontowane w Oleśnicy i wówczas przebudowano je żeby wyglądały tak jak standardowe byki jeżdżące na PKP.
-
Jest jeszcze jedna opcja: CTL jest spadkobiercą po kolejach piaskowych. Z tego co pamiętam to były tam byki. A za czasów socializma wszystko malowali na jedno kopyto, zasłonki też te same się pewnie trafiły. Zresztą wszystkie loki z którymi CTL "powstał" pochodzą z przekształcenia i prywatyzacji kolei piaskowych
-
skąd maroko wzięło byki takie jak nasze i czy lokomotywy idące na eksport (typu ST44 ET22) są brane od pkp-ekowskiego taboru i czy ten tabor ucierpi na ilości??
W 1976 roku wyprodukowano 23 pojazdy typu 201Eg na eksport do Maroka. Więc ich droga miał przebieg Pafawag -> ONCF, a nie Pafawag -> PKP -> ONCF. Po drugie, jak samo oznaczenie wskazuje (201Eg) nie były to takie same lokomotywy jak dla PKP. Widać to zresztą gołym okiem:
http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Morocco/electric/1000/E_1006-4.jpg
-
w latach 90 było dużo kasowania Gagarinów. Niektóre do Korei pojechały.
Niezły ten Byk. Wygląda jakby go zrobiono jakieś 10 lat temu.
-
OK już załapałem. Dzięki za info.