- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Marcin_EU w 05 Grudnia 2003, 18:17:59
-
Szukam kogos znajacego sie na Tcl/Tk (albo umiejacego programowac i samodzielnie uczyc sie nowych rzeczy) do pomocy przy GUI dla edytora. Do zrobienia bylyby rzeczy typu 'przeszukac dany katalog i znalezione w nim nazwy katalogow powsadzac do ComboBoxa (MenuButton w tk)' itp.
Aktualnie mam takie cos (http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/nebula/gui.gif) otrzymane za pomoca tego (http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/nebula/gui.tcl).
Ja nie mam czasu zrobic tego porzadnie, za duzo roboty z eksporterami do maxa, samym edytorem i nebulowym symkiem. Jak ktos by mial ochote poswiecic na to czas to prosze o kontakt, tylko aby to byla powazna propozycja. Powiedzenie 'zrobie jak sie naucze' a potem przez miesiac wymyslanie usprawiedliwien dlaczego nie mozna zaczac robic nic nie pomoze a tylko wprowadzi niepotrzebny balagan.
-
Przykro mi.
Mam czas, ale nie mam pojęcia co to jest Tcl/Tk, ComboBox (MenuButton w tk)' itp. Nie klepię kodów w C :(
Ps. text chyba powinien być jako ogłoszenie, a nie jako przyklejony post. Za kare masz zakaz manewrowania ;) ale to nieistotne.
-
No to zmieniam na 'ogloszenie' :)
-
Chętnie bym się zajął, ale czas :(..........................
-
Ja jedynie bawię się w C++ jak bym wiedział na czym to ma polegać to może ale wątpie.
-
Na poczatek przydalby sie kawalek kodu (moze byc procedura) ktory utworzy menubuttona i powrzuca do niego nazwy wszystkich plikow z danego katalogu i o danym rozszerzeniu. Ze strony http://www.tcl.tk/ mozna sciagnac ActiveTcl, jest tam interpreter tcla, przyklady i help wiec mozna na spokojnie sie pobawic.
-
A to musi być Tcl czy może być w czymś innym zrobione ?
-
A to musi być Tcl czy może być w czymś innym zrobione ?
moze byc tez visual c++ 6
-
Ja tam wole mojego poczciwego c++ bulidera 6. Jak będe miał czas i będzie mi się nudzić to spróbuje coś zrobić ;)
-
OK jak może być w visualu to przez święta mogę to zrobić :-)
(bo tak normalnie to po 8h dziennie programowania w pracy to już niewiele się chce...)
Poprosiłbym szczegóły tu lub na email
wadim
ps. linki w pierwszym poście są martwe
-
Jak uruchomić gui.tcl ?
-
Mam pytanie - jakie sa losy GUI do edytora?
Bo to jest teraz jest strasznie niewygodne.
Pozdr,
-
postaram sie w najblizszym czasie cos pokazac...
(sorki, ze to tak dlugo trwa...)
nikdo
-
daje jednego screena z edytora
http://republika.pl/michh/screeny/nowyedytor/edytorneb.jpg
-
To tym edytirem będzie można robić własne traski ??
-
Skąd go mażna ściągnać, a jeśli go nie ma to kiedy bedzie ???
-
http://www.normanet.pl/winger/eu07/temp/nebula.rar u Wingera jest nabula z edytorkiem (poprostu se grzbaałem i zawsze można znaleść tam ciekawe scenery :) )
-
Heheheheh :>
To wersja sprzed roku.
-
Bardzo fajny ten edytor, nawet dość wygodny w użyciu. Nie wiem jak to wygląda teraz ale naprawdę to co było rok temu mi się podoba. Tylko czekać na to aż ktoś napisze jakiś intuicyjny interfejs, i można się bawić w robienie tras (aż się prosi o narzędzie do kształtowania terenu). Naprawdę wielkie gratulacje dla was wszystkich autorów, jestem pod wrażeniem.
PS: Tylko nie męczyć autorów o datę pojawienia się nebuli, można ją bowiem samemu ze wzoru:
T=C+(P*CZ)
Gdzie:
T - czas pozostały do wydanie nebuli (łączny) [tygodnie]
C - czas pozostały do wydanie nebuli gdy wszystko idzie ok [tygodnie]
P - prośba o news, info, date wydania itp [jedna prośba = 1 tydzień]
CZ - Namolność usera proszącego o w/w news, info itp [czas potrzebny jednemu z autorów na przeczytanie postu i udzielenie odpowiedzi (w minutach) do kwadratu, dzielone przez 2] ;)
-
A może udostępnisz wersje nieoficjalną z tego roku :]
-
Dobrze radze nie dopominac sie o jakiekolwiek wersje Nebuli :]
-
Ok .
Szkoda że niema takich przecieków jak w Windows Longhorn :D
-
Przecieki są. Przecież były screeny, była wersja pokazowa (bez fizyki)...
-
Winger nie czytaj tego :D
Wieam , a jak by sie pokazała alpha albo beta lub prebeta to bede bardzo szczęśliwy :D
-
A moze predalien co?:)
-
Byle jaka wersja , byle dało się jeździć :D
-
no to alfę mieliście już dawno, dawno...
-
No to poproszę Alphe 2 :D
-
Dobrze Ci radze...lepiej sie nie opominaj o nebule...
-
Od opublikowania wazoru, to już nebula będzie ze dwa miesiące później niż miała być. A jeszcze ile opóźnień będzie, przez te zapytania... heh...
-
wzór wzorem
nebula nebula
czas czasem
ale autr powinien informować moze nie o czasie, ale o postępie
pisząc co zostało jeszcze do zrobienia, a co juz jest to moze znalazła by się pomoc i gra wyszła by szybciej
-
Zakladam ze nie wiesz jeszcze tego wiec pisze...
MaSzyna to SYMULATOR a nie GRA.
:>
Tak, mam zly humor.
-
Po pierwsze nie mamyczasu na takie sprawozdania, po drugie sami nie wiemy ile jeszcze jest do zrobienia bo wiele rzeczy wychodzi w praniu.
A jeżeli ktoś chce pomóc to oczywiście: już wiele razy pisałem, ze potrzebny jest
1. edytor do scenerii (oparty o engine symulatora, chodzi o wygodną obsługę już istniejących procedur)
2. edytor do schematów blokowych.
No i zawsze można wspomóc zbierając dokumentację do realistycznych tras oraz robiąc modele obiektów - żeby potem nie było że sama trawa i nudy.
-
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?
Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.
Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.
mw158979
-
dla mnie symluator to gra,
-
No to jedziemy z tym koksem...
SYMULATOR
urządzenie(program) umożliwiające odtwarzanie przebiegów rzeczywistych w sztucznie wytworzonych warunkach; służy do badania zjawisk i procesów bezpośrednio nieobserwowalnych, szkolenia i treningu pilotów, astronautów, kierowców, maszynistów itp.
Symulacja komputerowa
przedstawienie sytuacji rzeczywistej za pomocą programu komputerowego; złożone s.k. modelują przebieg reakcji chem., a nawet eksplozji jądrowych; stosowana w sytuacji, gdy bezpośrednie obserwowanie zjawisk jest niebezpieczne, czasochłonne lub niemożliwe.
GRA
Gra, w języku potocznym gra jest rodzajem zabawy, która ma cel głównie rozrywkowy.
-
Bawo lepiej bym tego sam nie okreslil:-)
-
no, dobra
ale eu07 - maszyna dostarsza mi rozrywik, więc ma cos z definicji gry
-
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?
Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.
Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.
Jest czesc 3d, jeszcze niekompletna ale mozna wstawiac tory, jakies modele itp. Ta karykatura GUI jest napisana w TCL/TK ktore nebula obsluguje. Cale dzialanie tego wlasnie opiera sie na wysylaniu przez kontrolki komend do edytora. Moznaby takie co zrobic innymi metodami np tym co opisujesz, Nikdo cos zrobil w samym Visual c++ ale jeszcze nie mialem kiedy jeszcze tego przejrzec.
-
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)
mw158979
-
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)
Gratuluje, mi na pII450, 256 RAM, GF2TIT 64mb i starenkim zrzerajacym procka sound blasterze 16 na ISA udalo sie miniumum 30fps, ponizej zejsc sie nie udalo pomimo ze to jest na debugu skompilowane oraz uruchamiane w oknie :)
A tak na powaznie to cos musiales namieszac, moze nie zaczekales az sie modele wgraja, troche dlugo to moze trwac bo aktualnie sa w tekstowym .n3d zamiast binarnym .nvx
Rozumiem ze uzywales tej najswiezszej tam dostepnej pelnej czyli eu07-20040311-221306.rar
-
Gratuluje, ...
Dziekuje, bede informowal o kolejnych, godnych uwagi sukcesach ;)
A karte graficzna to masz lepsza, holercia.
Nie uzywalem 20040311 bo go nie ma w watku, ale juz go znalazlem i zasysam.
Co ma robic edytor schematow blokowych? Chociaz chwile - mam przeblysk geniuszu - moze schematy blokowe? Chyba tak! Hm, ale ja nie wiem co to jest...
mw158979
-
Edytor schematów blokowych ma tworzyć schematy "cegiełek" typu zawory, zbiorniki, przetworniki itp obiekty fizyczne, z ktorych jest skonstruowana "fizyka" pojazdu.
Sama fizyka jest w trakcie robienia (znaczy się wprowadzam kolejne klasy i je testuje) - jak coś będzie sensownego co pozwoli na sklecenie
np. hamulca pomocniczego, to dam znac na odpowienia grupe.
Na razie te chematy programujesie w Tcl recznie - chodzi o to zeby je
generowac i ogladac jakims wygodnym edytorem.
Ale to detal, wazniejszy jest VD :)
-
Edytor schematów blokowych ma tworzyć schematy "cegiełek" typu zawory, zbiorniki, przetworniki itp obiekty fizyczne, z ktorych jest skonstruowana "fizyka" pojazdu.
Sama fizyka jest w trakcie robienia (znaczy się wprowadzam kolejne klasy i je testuje) - jak coś będzie sensownego co pozwoli na sklecenie
np. hamulca pomocniczego, to dam znac na odpowienia grupe.
Na razie te chematy programujesie w Tcl recznie - chodzi o to zeby je
generowac i ogladac jakims wygodnym edytorem.
Ale to detal, wazniejszy jest VD :)
Co do tego edytora fizyki, to dalej go chcecie?? Bo jesli tak to moge wam napisac cos w rodzaju drzewa hierachicznego w ktore by pokazywalo utworzeone obiekty fizyki i inne zaladowane jak modele itp, jesli chcecie cos innego, to powiedzcie jak to ma wygladac.
Z pozdrowieniami,
Duras
-
aktualnie jest pisanie czegos co przypomina protela/eagle ukladamy se elementy i laczymy polaczeniami.
-
To moze z innej beczki, czego aktualnie potrzebujecie?
-
prosze o kontakt z shaxbee