- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Marcin_EU w 05 Grudnia 2003, 18:17:59

Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 05 Grudnia 2003, 18:17:59
Szukam kogos znajacego sie na Tcl/Tk (albo umiejacego programowac i samodzielnie uczyc sie nowych rzeczy) do pomocy przy GUI dla edytora. Do zrobienia bylyby rzeczy typu 'przeszukac dany katalog i znalezione w nim nazwy katalogow powsadzac do ComboBoxa (MenuButton w tk)' itp.
Aktualnie mam takie cos (http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/nebula/gui.gif) otrzymane za pomoca tego (http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/nebula/gui.tcl).
Ja nie mam czasu zrobic tego porzadnie, za duzo roboty z eksporterami do maxa, samym edytorem i nebulowym symkiem. Jak ktos by mial ochote poswiecic na to czas to prosze o kontakt, tylko aby to byla powazna propozycja. Powiedzenie 'zrobie jak sie naucze' a potem przez miesiac wymyslanie usprawiedliwien dlaczego nie mozna zaczac robic nic nie pomoze a tylko wprowadzi niepotrzebny balagan.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: mixer w 05 Grudnia 2003, 18:37:52
Przykro mi.
Mam czas, ale nie mam pojęcia co to jest Tcl/Tk, ComboBox (MenuButton w tk)' itp. Nie klepię kodów w C :(

Ps. text chyba powinien być jako ogłoszenie, a nie jako przyklejony post. Za kare masz zakaz manewrowania ;) ale to nieistotne.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 05 Grudnia 2003, 18:40:55
No to zmieniam na 'ogloszenie' :)
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 09 Grudnia 2003, 16:48:46
Chętnie bym się zajął, ale czas :(..........................
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: SQT w 09 Grudnia 2003, 18:37:06
Ja jedynie bawię się w C++ jak bym wiedział na czym to ma polegać to może ale wątpie.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 09 Grudnia 2003, 20:00:19
Na poczatek przydalby sie kawalek kodu (moze byc procedura) ktory utworzy menubuttona i powrzuca do niego nazwy wszystkich plikow z danego katalogu i o danym rozszerzeniu. Ze strony http://www.tcl.tk/ mozna sciagnac ActiveTcl, jest tam interpreter tcla, przyklady i help wiec mozna na spokojnie sie pobawic.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: SQT w 17 Grudnia 2003, 19:19:12
A to musi być Tcl czy może być w czymś innym zrobione ?
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 17 Grudnia 2003, 19:27:51
Cytat: "SQT"
A to musi być Tcl czy może być w czymś innym zrobione ?

moze byc tez visual c++ 6
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: SQT w 18 Grudnia 2003, 14:05:53
Ja tam wole mojego poczciwego c++ bulidera 6. Jak będe miał czas i będzie mi się nudzić to spróbuje coś zrobić ;)
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: nikdo w 21 Grudnia 2003, 15:51:48
OK jak może być w visualu to przez święta mogę to zrobić  :-)
(bo tak normalnie to po 8h dziennie programowania w pracy to już niewiele się chce...)

Poprosiłbym szczegóły tu lub na email

wadim

ps. linki w pierwszym poście są martwe
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: mich w 17 Lutego 2004, 21:29:09
Jak uruchomić gui.tcl ?
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 19 Lutego 2004, 13:06:11
Mam pytanie - jakie sa losy GUI do edytora?
Bo to jest teraz jest strasznie niewygodne.

Pozdr,
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: nikdo w 21 Lutego 2004, 14:42:12
postaram sie w najblizszym czasie cos pokazac...
(sorki, ze to tak dlugo trwa...)

nikdo
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: mich w 01 Kwietnia 2004, 18:44:27
daje jednego screena z edytora
http://republika.pl/michh/screeny/nowyedytor/edytorneb.jpg
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: SQT w 06 Kwietnia 2004, 18:31:32
To tym edytirem będzie można robić własne traski ??
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 23 Kwietnia 2004, 19:30:50
Skąd go mażna ściągnać, a jeśli go nie ma to kiedy bedzie ???
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: lukaszqx w 23 Kwietnia 2004, 20:48:45
http://www.normanet.pl/winger/eu07/temp/nebula.rar u Wingera jest nabula z edytorkiem (poprostu se grzbaałem i zawsze można znaleść tam ciekawe scenery :) )
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Winger w 23 Kwietnia 2004, 21:16:45
Heheheheh :>
To wersja sprzed roku.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Nicolass w 23 Kwietnia 2004, 22:47:17
Bardzo fajny ten edytor, nawet dość wygodny w użyciu. Nie wiem jak to wygląda teraz ale naprawdę to co było rok temu mi się podoba. Tylko czekać na to aż ktoś napisze jakiś intuicyjny interfejs, i można się bawić w robienie tras (aż się prosi o narzędzie do kształtowania terenu). Naprawdę wielkie gratulacje dla was wszystkich autorów, jestem pod wrażeniem.

PS: Tylko nie męczyć autorów o datę pojawienia się nebuli, można ją bowiem samemu ze wzoru:

T=C+(P*CZ)

Gdzie:

T - czas pozostały do wydanie nebuli (łączny) [tygodnie]
C - czas pozostały do wydanie nebuli gdy wszystko idzie ok [tygodnie]
P - prośba o news, info, date wydania itp [jedna prośba = 1 tydzień]
CZ - Namolność usera proszącego o w/w news, info itp [czas potrzebny jednemu z autorów na przeczytanie postu i udzielenie odpowiedzi (w minutach) do kwadratu, dzielone przez 2] ;)
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: lukaszqx w 24 Kwietnia 2004, 16:22:45
A może udostępnisz wersje nieoficjalną z tego roku :]
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Winger w 24 Kwietnia 2004, 16:31:38
Dobrze radze nie dopominac sie o jakiekolwiek wersje Nebuli :]
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: lukaszqx w 25 Kwietnia 2004, 08:30:55
Ok .
Szkoda że niema takich przecieków jak w Windows Longhorn :D
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 25 Kwietnia 2004, 10:32:46
Przecieki są. Przecież były screeny, była wersja pokazowa (bez fizyki)...
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: lukaszqx w 25 Kwietnia 2004, 21:03:16
Winger nie czytaj tego :D

Wieam , a jak by sie pokazała alpha albo beta lub prebeta to bede bardzo szczęśliwy :D
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: uetam w 25 Kwietnia 2004, 21:14:56
A moze predalien co?:)
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: lukaszqx w 25 Kwietnia 2004, 21:34:25
Byle jaka wersja , byle dało się jeździć :D
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 26 Kwietnia 2004, 12:30:38
no to alfę mieliście już dawno, dawno...
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: lukaszqx w 28 Kwietnia 2004, 13:09:41
No to poproszę Alphe 2 :D
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: uetam w 28 Kwietnia 2004, 14:26:15
Dobrze Ci radze...lepiej sie nie opominaj o nebule...
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 28 Kwietnia 2004, 15:53:27
Od opublikowania wazoru, to już nebula będzie ze dwa miesiące później niż miała być. A jeszcze ile opóźnień będzie, przez te zapytania... heh...
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 06 Maja 2004, 22:10:06
wzór wzorem
nebula nebula
czas czasem

ale autr powinien informować moze nie o czasie, ale o postępie
pisząc co zostało jeszcze do zrobienia, a co juz jest to moze znalazła by się pomoc i gra wyszła by szybciej
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Winger w 08 Maja 2004, 01:40:33
Zakladam ze nie wiesz jeszcze tego wiec pisze...
MaSzyna to SYMULATOR a nie GRA.
:>








Tak, mam zly humor.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 08 Maja 2004, 11:56:21
Po pierwsze nie mamyczasu na takie sprawozdania, po drugie sami nie wiemy ile jeszcze jest do zrobienia bo wiele rzeczy wychodzi w praniu.

A jeżeli ktoś chce pomóc to oczywiście: już wiele razy pisałem, ze potrzebny jest
1. edytor do scenerii (oparty o engine symulatora, chodzi o wygodną obsługę już istniejących procedur)
2. edytor do schematów blokowych.

No i zawsze można wspomóc zbierając dokumentację do realistycznych tras oraz robiąc modele obiektów - żeby potem nie było że sama trawa i nudy.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: mw158979 w 08 Maja 2004, 19:02:30
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?

Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.

Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.

mw158979
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 08 Maja 2004, 19:25:28
dla mnie symluator to gra,
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Maja 2004, 21:22:12
No to jedziemy z tym koksem...
SYMULATOR
urządzenie(program) umożliwiające odtwarzanie przebiegów rzeczywistych w sztucznie wytworzonych warunkach; służy do badania zjawisk i procesów bezpośrednio nieobserwowalnych, szkolenia i treningu pilotów, astronautów, kierowców, maszynistów itp.
Symulacja komputerowa
przedstawienie sytuacji rzeczywistej za pomocą programu komputerowego; złożone s.k. modelują przebieg reakcji chem., a nawet eksplozji jądrowych; stosowana w sytuacji, gdy bezpośrednie obserwowanie zjawisk jest niebezpieczne, czasochłonne lub niemożliwe.

GRA
Gra, w języku potocznym gra jest rodzajem zabawy, która ma cel głównie rozrywkowy.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: CTL w 08 Maja 2004, 21:31:50
Bawo lepiej bym tego sam nie okreslil:-)
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 08 Maja 2004, 22:52:21
no, dobra
ale eu07 - maszyna dostarsza mi rozrywik, więc ma cos z definicji gry
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 09 Maja 2004, 11:12:35
Cytat: "mw158979"
A jak daleko posunely sie prace nad edytorem, jezeli w ogole?

Zgaduje, ze piszecie go bez buildera, czyli bezposrednio w C pod winapi, co mnie osobiscie przeraza. Ja tworzylem rozne programiki w C (nie ++) pod Glade - taki GUI builder uzywajacy ideologii GTK, raczej kojarzonej z linuxem, ale jest tez wersja Windowsowa, GNUware, wymaga kilku dll'i.

Do rzeczy - uzywajac tego narzedzia moge natychmiast wyprodukowac dowolna liczbe okien z listami, drzewami, comboboxami, buttonami, panelami, scrollbarami, suwakami, menu'ami :) (trwalymi i pop-up), i innymi widgetami (takze dynamicznie). Potencjalny problem moze byc z wizualizacja terenu - nie wiem jak sie tam obsluguje grafike 3D. Ale jesli edytor nie zajmowal by sie wizualizacja, tylko wysylal by komendy do jakiegos nXXXserwer'a to chyba wszystko by gralo.


Jest czesc 3d, jeszcze niekompletna ale mozna wstawiac tory, jakies modele itp. Ta karykatura GUI jest napisana w TCL/TK ktore nebula obsluguje. Cale dzialanie tego wlasnie opiera sie na wysylaniu przez kontrolki komend do edytora. Moznaby takie co zrobic innymi metodami np tym co opisujesz, Nikdo cos zrobil w samym Visual c++ ale jeszcze nie mialem kiedy jeszcze tego przejrzec.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: mw158979 w 09 Maja 2004, 16:43:12
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)

mw158979
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 09 Maja 2004, 22:52:09
Cytat: "mw158979"
A czy to jest/bedzie rozwiniecie tego, co sie znajduje w pliku ze zrodlami ( watek devs->zrodla ) ? Bo ja na tamtym uzyskalem 0 FPS. Czy tam cos bylo nie tak jak trzeba, czy tez nalezy sobie kupic jakies 10 GHz? (ja mam 650MHz, 256M RAM, 32M karta)

Gratuluje, mi na pII450, 256 RAM, GF2TIT 64mb i starenkim zrzerajacym procka sound blasterze 16 na ISA udalo sie miniumum 30fps, ponizej zejsc sie nie udalo pomimo ze to jest na debugu skompilowane oraz uruchamiane w oknie :)
A tak na powaznie to cos musiales namieszac, moze nie zaczekales az sie modele wgraja, troche dlugo to moze trwac bo aktualnie sa w tekstowym .n3d zamiast binarnym .nvx
Rozumiem ze uzywales tej najswiezszej tam dostepnej pelnej czyli eu07-20040311-221306.rar
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: mw158979 w 10 Maja 2004, 19:38:25
Cytat: "Marcin_EU"

Gratuluje, ...


Dziekuje, bede informowal o kolejnych, godnych uwagi sukcesach ;)

A karte graficzna to masz lepsza, holercia.

Nie uzywalem 20040311 bo go nie ma w watku, ale juz go znalazlem i zasysam.

Co ma robic edytor schematow blokowych? Chociaz chwile - mam przeblysk geniuszu - moze schematy blokowe? Chyba tak! Hm, ale ja nie wiem co to jest...

mw158979
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 10 Maja 2004, 22:07:39
Edytor schematów blokowych ma tworzyć schematy "cegiełek" typu zawory, zbiorniki, przetworniki itp obiekty fizyczne, z ktorych jest skonstruowana "fizyka" pojazdu.
Sama fizyka jest w trakcie robienia (znaczy się wprowadzam kolejne klasy i je testuje) - jak coś będzie sensownego co pozwoli na sklecenie
np. hamulca pomocniczego, to dam znac na odpowienia grupe.
Na razie te chematy programujesie w Tcl recznie - chodzi o to zeby je
generowac i ogladac jakims wygodnym edytorem.
Ale to detal, wazniejszy jest VD :)
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Kl0zet w 10 Września 2005, 16:31:53
Cytat: "McZapkie"
Edytor schematów blokowych ma tworzyć schematy "cegiełek" typu zawory, zbiorniki, przetworniki itp obiekty fizyczne, z ktorych jest skonstruowana "fizyka" pojazdu.
Sama fizyka jest w trakcie robienia (znaczy się wprowadzam kolejne klasy i je testuje) - jak coś będzie sensownego co pozwoli na sklecenie
np. hamulca pomocniczego, to dam znac na odpowienia grupe.
Na razie te chematy programujesie w Tcl recznie - chodzi o to zeby je
generowac i ogladac jakims wygodnym edytorem.
Ale to detal, wazniejszy jest VD :)


Co do tego edytora fizyki, to dalej go chcecie?? Bo jesli tak to moge wam napisac cos w rodzaju drzewa hierachicznego w ktore by pokazywalo utworzeone obiekty fizyki i inne zaladowane jak modele itp, jesli chcecie cos innego, to powiedzcie jak to ma wygladac.

Z pozdrowieniami,

Duras
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 10 Września 2005, 16:39:13
aktualnie jest pisanie czegos co przypomina protela/eagle ukladamy se elementy i laczymy polaczeniami.
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: Kl0zet w 10 Września 2005, 16:43:46
To moze z innej beczki, czego aktualnie potrzebujecie?
Tytuł: Edytor
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 10 Września 2005, 16:46:33
prosze o kontakt z shaxbee