Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Profil pionowy trasy.
pol102:
--- Cytuj ---A co z fikcyjnymi?
--- Koniec cytatu ---
Nastawiamy się pod przyszłościowe SPT, czyli globalna sceneria - Polska, podzielona na komórki.
AtapiCl:
Nie można nastawiać się na stworzenie edytora dla tylko i wyłącznie realnych tras. To w pewnej mierze błędny tok myślenia.
A to, że powstały takie trasy jak Epkowo, Moczniki itd nie wynika z tego, że takie tworzy się fikcyjne trasy. One byłyby zupełnie inne, gdyby narzędzia do ich tworzenia byłyby zupełnie inne. Prawda jest taka, że aby w 3ds'ie zrobić porządną trasę, trzeba włożyć w nią lata pracy. Dlaczego? Bo 3ds to nie narzędzie do tworzenia tras dla symka. Nie został do tego celu wymyślony i nigdy nie będzie spełniał podstawowych funkcji, które w normalnym edytorze wyłącznie do symulatora będą podstawowymi narzędziami. O to się rozchodzi.
pol102:
--- Cytat: ZiomalCl w 09 Listopada 2008, 15:23:20 ---Nie można nastawiać się na stworzenie edytora dla tylko i wyłącznie realnych tras. To w pewnej mierze błędny tok myślenia.
--- Koniec cytatu ---
Wolisz jeździć za X lat po Epkowie w SPT czy jechać na P65200?
AtapiCl:
Zastanów się czemu część tekstu jest pogrubioną czcionką... Mówię NIE dla edytora, który będzie tylko i wyłącznie dla tras realistycznych. Być może źle interpretujesz to, co napisałem. Nie neguję koncepcji edytora mającego możliwość tworzenia tras realistycznych. Neguję koncepcję edytora, który będzie mieć tylko taką możliwość.
Ra:
Żeby zrobić dobrą fikcyjną sieć kolejową, potrzebna jest wiedza z zakresu geografii (z naciskiem na formy erozji terenu), geodezji, inżynierii lądowej i budownictwa nie tylko kolejowego (bo przecież budynki i osiedla też są potrzebne, a nawet porty). Przydatna będzie kilkunastoletnia praktyka w biurach projektowych. Jednocześnie trzeba być wystarczająco bogatym, żeby utrzymać zespół ludzi, którzy zaprojektują i wykonają scenerię obejmującą przynajmniej paręnaście tysięcy kilometrów kwadratowych, żeby kilka osób miało po czym jeździć.
Ja robię edytor, który ma pomóc ustawić profile i wygenerować teren na scenerii PMPPW. Chcę móc wykorzystać w prosty sposób wszelkie dostępne dane (zdjęcia, UMP, SRTM, mapy górnicze, dokumentację techniczną szlaków). Nie podejmuję się tworzenia tak wielkiego dzieła, jak edytor alternatywnej rzeczywistości, który miałby umożliwić tworzenie sieci kolejowej absolutnie z niczego.
Najpierw będzie się wyznaczać główną linię torowiska. Wzdłuż jednego z torów będzie prościej, niż symetrycznie pomiędzy torami. Potem dokłada się drugi tor, podając współrzędną wzdłużną i odległość od głównej linii (dodatnią albo ujemną). Ewentualnie wtedy można będzie przesunąć główną linię na środek.
Przez tor przejściowy rozumiem taką sytuację, gdy tor równoległy jest oddalony o 5m, a w pewnym miejscu staje się oddalony o 6m. Musi być na nim wygenerowana "eska" o odpowiedniej długości.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej