Lokomotywa tak jak i każdy pojazd ma swój bezpieczny zakres rozruchu. Ciekawe czy też zrobiłby tak z Gagarem, dając od razu na ostatnią pozycję jazdy...
Gagar jest na tyle idiotoodporny, na ile ma regulator Woodwarda (tzn. jego ruski odpowiednik). Czyli było by dziko, ale raczej przeżyłby niejedną taką praktykę.
Za to odłączenie 3 z 4 wentylatorów i ruszanie z wysokiego to już nie tylko przejaw debilizmu ale braku szacunku dla nieswojego mienia (lok to własność PKP, a nie mecha), oraz dla własnego życia... Przecież równie dobrze mógł wyjechać z ogniem buchającym spod żaluzji...
Ogólnie rzecz biorąc, to czemu takie możliwości istnieją, jak wysokie rozruchy itp? Żeby korzystać z nich w razie konieczności, stąd przełącznik rodzaju rozruchu, by nie jechać tak zawsze. A jak się będzie piłować tak raz po raz, to nie ma mocnych, coś się rozwali... Dać rękę, to rozwalą całe ramie.
ps. Autor tych filmików to jakiś niewyżyty 12 latek jak dla mnie. Podpis pod tym filmikiem z ósemką mówi o "nagłym i ruszaniu z wysokiego rozruchu" - gdzie tu jakieś nagłe?