Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Semafor z sygnałem S1a.
AtapiCl:
Zgadza się. Informacje o sygnale złożonym z 2 zielonych znajdziesz w E1...
Żuk:
Sygnał S1a zastosowany przed centralnym w Warszawie jest semaforem odstępowym blokady samoczynnej wyposażonym właśnie w światło czerwone migające.
Moim zdaniem zastosowanie tego sygnału na blokadzie samoczynnej jest uwarunkowane przez bezpieczeństwo.
Jak każdy wie na SBL, można minąć semafor na STÓJ po uprzednim zatrzymaniu pociągu i kontynuować jazdę z prędkością bezpieczną do 20km/h. Dajmy na to że w tunelu zrobi się wykolejenie, pożar. Jaki byłby skutek gdyby na zajęty odstęp w tunel wjechały z 3 składy? Jak wówczas prowadzić akcję ratowniczą, ogólnie powstałby ogromny chaos i więcej ofiar w ludziach nawet z powodu zaczadzenia.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej