Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje

 Nowe tekstury wskaźników przytorowych

(1/3) > >>

PixeL:
Witam serdeczne!

Użytkownikiem symulatora MaSzyna jestem od czterech lat. Przez cały ten czas (w sposób bierny) śledzę dyskusje prowadzone na Forum. Od kilku miesięcy staram się we własnym zakresie urealniać wygląd i działanie ‘naszego’ symulatora. Chciałbym zaprezentować Wam swoją kolekcję wskaźników przytorowych. Wszystkie tekstury oraz niektóre modele wykonałem od podstaw, część tylko poprawiłem. Zmiany obejmują następujące wskaźniki:
D6, W1, W4 , W5, W6, W6a, W8, W9, W11, W14, W15, W16, W18 oraz W27.

Nowością jest dodanie, nieużywanego dotąd w symulatorze wskaźnika W11 z czterema liniami ukośnymi – używanego przy zbliżaniu się do niewidocznego semafora, jeżeli przepisy nie zezwalają na użycia powtarzaczy (np. szlak z SBL). Wskaźnik ten ustawiony jest w odległości 400 metrów przez semaforem wjazdowym/odstępowym , a za nim umieszczone są kolejne wskaźniki W11 (III, II i I).
Prócz wskaźników, moja paczka zawiera także poprawione tekstury świateł semaforowych (a szczególności światła żółtego, które w rzeczywistości powinno być pomarańczowym).
Ponieważ współrzędne wskaźnika W1 umieszczone są w pliku łącznie z sygnalizatorem, do poprawnego wyświetlania należałoby podmienić pliki wszystkich tarcz ostrzegawczych oraz części semaforów SBL. Pliki te znajdują się w paczce. Gdyby jednak ktoś chciał zatrzymać posiadane pliki semaforów, podaję współrzędne wskaźnika W1, które należy zamieścić w treści pliku. Jest to jednak zadanie wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników.


--- Cytuj ---// W1 awers
node -1 0 none triangle_strip material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 220.0 220.0 220.0 specular: 154.0 154.0 154.0  endmaterial pkp/wskazniki2.BMP
-0.4 1.6 0.2    0 0 1.0  0.74240 0.75390 end
-0.4 0.1 0.2    0 0 1.0  0.74240 0.34375 end
0.4 1.6 0.2    0 0 1.0  0.99999 0.75390 end
0.4 0.1 0.2    0 0 1.0  0.99999 0.34375
endtri

// W1 rewers
node -1 0 none triangle_strip material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 220.0 220.0 220.0 specular: 154.0 154.0 154.0  endmaterial pkp/wskazniki2.BMP
0.4 1.6 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.00000 0.75390 end
0.4 0.1 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.00000 0.34375 end
-0.4 1.6 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.17968 0.75390 end
-0.4 0.1 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.17968 0.34375
endtri

--- Koniec cytatu ---

Dodatkowo wprowadziłem modyfikację przedostatniego semafora blokady czterostawnej, tak aby pierwotnym jego wskazaniem był sygnał S3 (a nie S2). Dzięki temu gdy ostatni SBL wskazuje ciągłe światło pomarańczowe, przedostatni zawsze pokaże zielone pulsujące.

Zaprezentowane przeze mnie pliki mogą być dowolnie rozpowszechniane oraz modyfikowane, pod warunkiem, że będzie to służyło dalszemu rozwojowi projektu.

Oto link do paczki: http://www.eu07.pl/userfiles/MaSzyna.rar

Życzę miłego użytkowania.

Gagarek:
Hmm.... tak bez żadnych screenów, to jak kupowanie kota w worku. Chociaż po jednym to każdego wskaźnika. A co do W11 IV - myślę, że 300 metrów wystarczy, a nowy trzeba by było "montowac" na nowo, na sceneriach które już są, bo w tych dopiero tworzonych, to pół biedy :P

Pozdrawiam

PixeL:
Screenów na tą chwilę przygotowanych nie mam. Chwilę mi zajmie zanim je wykonam i zamieszczę. Zawsze można jednak obejrzeć pliki graficzne po rozpakowaniu paczki (bmp, tga) i na tej podstawie ocenić, czy jest to ten przysłowiowy "kot w worku".
Co do wskaźnika W11(4) to nie używa się go przed tarczami, więc nic zmieniać w sceneriach nie będzie trzeba. Może się on przydać w przyszłości (choć osobiście użyłem go m.in w Bochni).

AtapiCl:
Co do pliku #pkplight_lenses.tga...

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/Inne/%23pkplight_lenses.tga

Oryginalna wersja zmodyfikowanego pliku pojawiła się dawno temu na forum, nie pamiętam kto jest autorem. Ja tu przerobiłem soczewkę czerwonego, bo tam była jakaś dziwna ;]

MKaczy:
Witam. Kolego, dobrze że starasz się coś robić, ale nie o to do końca chodzi. Wskaźniki nie są złe, lecz mało efektowe pod względem wizualnym, mówiąc w prost, sa takie "sztuczne"

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6298.0.html

 Zapoznaj się z tym tematem. Oraz z zawartością paczki wskazników wykonanych przez GłowaWojtasa (ostatni post w temacie). Zwróc uwagę, iż tekstury robimy ze zdjęć. Mam nadzieje ze nie zniechęciłem Cię do dalszego działania :)
Pozdrawiam, i

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod