Pytanie tylko czy exe sobie z tym poradzi i jak wygląda obecnie sytuacja z animacją patyków w kontekście wątku, który pozwoliłem sobie zacytować.
No ma się nijak; to jest odpowiedź krótka. Dłuższa zawierałaby wyjaśnienie stanu rzeczy, na którym Ci chyba zależy bardziej, niż na krótkiej odpowiedzi.
Otóż obecnie exe przelicza rotację elementów stosownie do pożądanej wysokości ustawienia ślizgacza. Jest to przeliczane na podstawie pewnych tajemnych wzorów (tzn. ktoś, chyba @Winger, je wymyślił, jednakże nie są dokładnie opisane, co nie zmienia faktu, że jakoś działają nawet). Wymagane w modelu są tylko dokładna hierarchia oraz dobrze ustawione pivoty; animacja z 3DS nie jest wykorzystywana (przy obecnym standardzie plików t3d nie ma nawet na nią miejsca.
Konkludując, zaproponowana pięc lat temu idea nie została zrealizowana, była bardziej koncepcją przyszłościową, natomiast odpowiedź "nijak" jest dokładną odpowiedzią na zadane pytanie :)