Autor Wątek:  Animacja wiązar reedycja  (Przeczytany 2474 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Animacja wiązar reedycja
« dnia: 14 Września 2008, 17:17:32 »
Opierając się na szczupłych informacjach znalezionych w tym wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,440.0.html
chciałbym się zapytać osób z dłuższym stażem czy doszło do prób animacji wiązar w symulatorze poprzez animację tychże wiązar w 3D Studio Max.
Bo nie mogę sobie wyobrazić jak miałoby to wyglądać. Animowanie pracy wiązar w oparciu o klatki podstawowe (czyli ustawiamy położenie w klatce 1, 25, 50, 75 i 100, a Max sam oblicza przesunięcia i animacje dla pozostałych klatek) czy też należałoby samemu ustawiać położenia dla każdej klatki. Zdaje się że Marcin_EU pisał o interpolacji więc jeśli skrypt to obsłuży dokonam testów.
Pytanie tylko czy exe sobie z tym poradzi i jak wygląda obecnie sytuacja z animacją patyków w kontekście wątku, który pozwoliłem sobie zacytować.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Animacja wiązar reedycja
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Września 2008, 18:11:27 »
W kontekście wątku sprzed pięciu lat? Można by rzec, że nijak.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Animacja wiązar reedycja
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Września 2008, 18:29:50 »
W kontekście założeń i pomysłów na rozwiązanie tego pomysłu. To, że jesteś developerem doceniam, aczkolwiek gdybyś przedstawił szerzej swoje informacje na interesujący mnie temat byłbym niezmiernie uradowany, bo odpowiedź "nijak" ma się nijak do pytania.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Animacja wiązar reedycja
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Września 2008, 18:45:31 »
Cytuj
Pytanie tylko czy exe sobie z tym poradzi i jak wygląda obecnie sytuacja z animacją patyków w kontekście wątku, który pozwoliłem sobie zacytować.
No ma się nijak; to jest odpowiedź krótka. Dłuższa zawierałaby wyjaśnienie stanu rzeczy, na którym Ci chyba zależy bardziej, niż na krótkiej odpowiedzi.
Otóż obecnie exe przelicza rotację elementów stosownie do pożądanej wysokości ustawienia ślizgacza. Jest to przeliczane na podstawie pewnych tajemnych wzorów (tzn. ktoś, chyba @Winger, je wymyślił, jednakże nie są dokładnie opisane, co nie zmienia faktu, że jakoś działają nawet). Wymagane w modelu są tylko dokładna hierarchia oraz dobrze ustawione pivoty; animacja z 3DS nie jest wykorzystywana (przy obecnym standardzie plików t3d nie ma nawet na nią miejsca.
Konkludując, zaproponowana pięc lat temu idea nie została zrealizowana, była bardziej koncepcją przyszłościową, natomiast odpowiedź "nijak" jest dokładną odpowiedzią na zadane pytanie :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.