Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki

 [DYN] MMD

<< < (2/3) > >>

youBy:
Określanie parametrów animacji obiektów

UWAGA: Jednostki animacji, które są używane przy animowaniu submodeli kabiny, to 1 obrót (rot) i 1 metr (mov).

1. Mnożnik
Mówi on, o ile się przemieści miernik, gdy wielkość mierzona (np. prędkość, ciśnienie, położenie nastawnika jazdy) zmieni się o jedną jednostkę (np. 1 km/h, 1 MPa*, 1 pozycja nastawnika).
Aby go wyznaczyć, należy podzielić zmianę położenia (przesunięcie, obrót wskazówki) przez zmianę wielkości mierzonej (prędkości, ciśnienie, położenia nastawnika jazdy). Przykłady:
a) skala prędkościomierza zawiera się od 0 do 150 km/h. Kąt całkowity skali wynosi 270°. W takim wypadku mnożnik wyniesie 270/(360∙150)=0.005,
b) skala manometru zawiera się od 0 do 16 bar. 16 bar = 1,6 MPa. Kąt całkowity skali wynosi 300°. W takim wypadku mnożnik wyniesie 300/(360∙1,6)=0.521,
c) skala amperomierza zawiera się od 0 do 800 A. Wysokość skali wynosi 15 cm = 0,15 m. W takim wypadku mnożnik wyniesie 0,15/800=0.0001875.

2. Pozycja początkowa (offset).
Mówi ona, o ile musi zostać przemieszczony miernik, gdy będzie wskazywać 0. Wynika to z tego, że czasem wskazówka w modelu kabiny nie została wymodelowana w pozycji 0 (np. często prędkościomierze mają wskazówkę umieszczoną pionowo).
Aby go wyznaczyć, należy określić, o ile należy przemieścić miernik, by był w pozycji 0. Przykłady:
a) wskazówka prędkościomierza musi zostać cofnięta o 1/3 obrotu, aby być w pozycji 0. W takim wypadku offset wyniesie -1/3=-0.333,
b) wskazówka amperomierza musi zostać przesunięta w kierunku ruchu o 2 cm = 0,02 m. W takim wypadku offset wyniesie 0.02.

3. Płynność ruchu (lepkość)
Mówi ona, jak płynnie będzie odbywać się podążanie wskazania miernika za wielkością mierzoną.
Dla wartości 0 miernik będzie zawsze wskazywać mierzoną wartość (ruch skokowy między klatkami).
Dla wartości większych od 0 miernik będzie płynnie podążać za wielkością mierzoną**. Przykłady:
a) zawór maszynisty Oerlikon FV4a ma poruszać się równo z nastawioną wartością w fizyce. W takim wypadku lepkość wyniesie 0.
b) woltomierz WN ma wskazać właściwą wartość z opóźnieniem ok. 1 sekundy. W takim wypadku lepkość będzie wynosić między 0.25 a 0.4.

* — wyjątkowo dla ciśnienia używany jest 1 MPa = 10 bar = ok. 10 kG/cm2.
** — Wskazówka jest wtedy członem inercyjnym pierwszego rzędu i porusza się zgodnie z równaniem różniczkowym dx/dt=(x0-x)/lepkość. Oznacza to, że przy lepkości równej 1, wskazówka pokaże właściwą wartość po ok. 3 sekundach.

muri:
Nie chcę się czepiać, ale czy nie lepszym miejscem na tego typu informacje byłoby stosowna podstrona na http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna ? To jest właśnie problem - za dużo informacji było wrzuconych "gdzieśtam kiedyśtam w jakimś wątku" To samo dotyczy z tego co pamiętam dokumentacji do plików chk... O tej: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.msg144171.html#msg144171

Benek:
Nie, bo to forum jest oficjalnym miejscem, a nie prywatne strony użytkowników.

Sawi:
Nie, bo celowo o to zapytałem w tym miejscu by posłużyło również innym. Dziękuję Maciejom za objaśnienie.

youBy:

--- Cytat: muri w 28 Marca 2015, 19:04:18 ---To jest właśnie problem - za dużo informacji było wrzuconych "gdzieśtam kiedyśtam w jakimś wątku" To samo dotyczy z tego co pamiętam dokumentacji do plików chk... O tej: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.msg144171.html#msg144171

--- Koniec cytatu ---
Słuszna uwaga, na eu07.pl powinna być postawiona wiki z dokumentacją szerszą niż instrukcja obsługi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod