Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki

 [DYN] MMD

(1/3) > >>

youBy:
Oto spis rzeczy, które są zapisane w exe i mogą zostać użyte w tworzeniu modeli kabin. Lista jest poglądowa, część rzeczy nie działa od zawsze, niektóre będą w kolejnych aktualizacjach. Zostaje ona podana bez żadnej dodatkowej pomocy i odpowiedzialności ze strony twórców.

Przełączniki:
mainctrl - nastawnik
mainctrlact - aktualna pozycja rozruchowa
scndctrl - bocznik
dirkey - nawrotnik
brakectrl - hamulec zasadniczy
localbrake - hamulec pomocniczy
manualbrake - hamulec ręczny
brakeprofile_sw - czas napełniania hamulca
maxcurrent_sw - prąd rozruchowy

main_off_bt - wyłącznik obwodu
main_on_bt - włącznik obwodu
security_reset_bt - zbicie CA/SHP
releaser_bt - odluźniacz
antislip_bt - hamulec przeciwpoślizgowy
horn_bt - trąbka - przycisk
fuse_bt - odblokowanie nadmiarów
stlinoff_bt - wyłącznik styczników liniowych
door_lest_sw - drzwi lewe
door_right_sw - drzwi prawe
departure_signal_bt - sygnał odjazdu
upperlight_sw - światło górne
leftlight_sw - światło lewe
rightlight_sw - światło prawe
leftend_sw - lewa końcówka
rightend_sw - prawa końcówka
compressor_sw - sprężarka
converter_sw - przetwornica
converteroff_sw - wyłącznik rzetwornicy
main_sw - obwód główny
radio_sw - radio
pantfront_sw - pantograf przedni
pantrear_sw - pantograf tylny
pantfrontoff_sw - opuszczenie pantografu przedniego
pantalloff_sw - opuszczenie antografów
trainheating_sw - ogrzewanie składu
signalling_sw - sygnalizacja
door_signalling_sw - blokada drzwi
nextcurrent_sw - prąd drugiego członu
universal1 do 4

tachometer - hasler
hvcurrent1 do 3 - prąd w gałęziach
hvcurrent - prąd całkowity WN
brakepress - ciśnienie w hamulcach
pipepress - ciśnienie w przewodzie hamulcowym
limpipepress - ciśnienie w zbiorniku sterującym kranu hamulca
compressor - ciśnienie w zbiorniku głównym
od tachometerb do compressorb - w drugim członie
hvbcurrent( /1/2/3) - prąd w drugiej sekcji (gałęziach)
evoltage - napięcie na silnikach trakcyjnych
hvoltage - napięcie obwodów WN
lvoltage - napięcie obwodów NN
enrot1m - obroty silnika
enrot2m, enrot3m - obroty w kolejnych pojazdach
engageratio - ciśnienie sterownika sprzęgła
maingearstatus - ciśnienie sterownika skrzyni biegów
ignitionkey - starter

Lampki:
i-maxft - osiągnięcie maksymalnej siły rozruchowej]
i-maxftt - przekroczenie maksymalnej sily rozruchowej
i-radio - radio
i-manual_brake - hamulec ręczny
i-door_blocked - blokada drzwi
i-slippery - poślizg
i-contactors - styczniki liniowe
i-conv_ovld - nadmiar przetwornicy
i-diff_relay - róznicowy
i-diff_relay2 - pomocniczy różnicowy
i-motor_ovld - nadmiar silników trakcyjnych
i-train_controll - ukrotnienie
i-brake_delay_r - nastawa pospieszna
i-mainbreaker - wyłączik szybki
i-vent_ovld - nadmiar wentylatorów
i-comp_ovld - nadmiar sprężarki
i-resistors - opory
i-no_resistors - bezoporowa
i-no_resistors_b - bezoporowa w drugim członie
i-highcurrent - wysoki rozruch
i-universal3 - universal3
i-universal3_M - zależny od obwodu
i-universal3_C - i przetwornicy (jeden z 3 tylko!)
i-vent_trim - żaluzje wentylatorów
i-trainheating - ogrzewanie
i-security_aware - czuwak
i-security_cabsignal - SHP
i-door_left - drzwi lewe
i-door_right - drzwi prawe
i-reserve - rezerwa
i-scnd - boczniki
i-scnd1 do 4 - bocznik 1 do 4
i-braking - hamowanie
i-braking-ezt - hamowanie EZT
i-braking-ezt2 - hamowanie 2 EZT
i-compressor - sprężarka
i-compressorb - sprężarka w drugim członie
i-voltbrake - napięcie na nastawniku hamulcowym
i-mainbreakerb - szybki w drugim członie
i-resistrosb - opory w drugim członie
i-contactorsb - liniowe w drugim członie
i-conv_ovldb - przetwornica w drugim członie

Uprasza się o weryfikację.

EP08_015:
Ja tylko dyskretnie przypominam o kontrolce ogrzewania dla specyficznego przypadku w EP05, otoz na pulpicie sa 2 hebelki i 2 kontrolki. By grzanie dzialalo trzeba wlaczyc hebelkiem ogrzewanie na lok sterowanej i drugim hebelkiem w loku sterowanym ogrzewanie na lok 2. Wtedy dopiero dziala grzanko skladu. To taki maly przypadek dotyczacy tylko EP05. Na pulpicie sa 2 hebelki i 2 lampki. Puki co Yb dales tylko ogolna lampke. A zeby to uproscic to poprostu dodaj i-trainheating2 oraz trainheating2_sw - ogrzewanie składu2. Fizyki grzania i tak nie ma. Kiedys tez rozmawialismy o Voltomierzu ogrzewania dla lok EU04.

Na prośbę autora wątek zamykam. Posty dotyczące patyka znajdziecie tu  http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8950.msg89322.html#new

Andrzej.

Sawi:
Celowy odgrzew po latach by zbędnie nie zakładać podobnego wątku. Otóż wiem, że swego czasu pisaliśmy o tym jak to się ustawia, ale po spaleniu kompa straciłem możliwość sobie to odświeżyć. Zatem proszę o dokładnie opisanie i przypomnienie przykładowych wartości:

--- Kod: ---brakectrl: hamulec_zespol rot -0.02345773 0.0 0.15
--- Koniec kodu ---
Wiadome nazwa submodelu obrót: pierwsza chyba odpowiada za ograniczenie jego poruszania, druga nie wiem i trzecia prędkość. To tylko moje przypuszczenia na podstawie obserwacji. Zatem proszę o dokładnie opisanie ich.

Stele:
Przy okazji proszę o opis parametrów dźwięków modulowanych. Mnożników i offsetów fazy/amplitudy. Jakaś treściwa monografia dla niedźwiękowców i wzorki na przeliczenie tego do prędkości obrotowej.

Maciej:
Sawi, pierwsza liczba zaraz za słowem rot oznacza mnożnik; druga - pozycję początkową; trzecia - płynność ruchu. Co właściwie to oznacza:

* Mnożnik - jest to prędkość poruszania się danego submodelu;
* Pozycja początkowa - pozycja, w której znajduje się na początku symulacji dany submodel;
* Płynność ruchu - dzięki temu możemy ustawić np. czy dany submodel będzie się przesuwać płynnie, czy np. "przeskokowo", tzn. będzie widać jak wchodzi na kolejne pozycje.A co te rzeczy oznaczają w praktyce można się przekonać, zmieniając sobie np. dane dla jakiegoś hamulca. Jak zmienisz dane, uruchamiasz sobie symulację i bawisz się klawiszami służącymi do hamowania. Wtedy wszystko ładnie widać, co do czego służy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod