Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Reakcja obiektu na kąt obrotu.
Sm 42 driver:
@ZiomalCl: Ja wiem, że można każdemu drzewku przypisać kąt obrotu. Tutaj chodziło o to, żeby robić, ale się nie narobić, czyli zrobić jeden wpis zamiast kilkudziesięciu wpisów drzewek ;) [Oraz o to, żeby cały "kawałek lasu" się obrócił]
Dzięki za rady
Pozrdawiam
PS. Panie moderatorze, proszę jeszcze nie zamykać wątku, mogę mieć jeszcze jakieś pytania. Dziękuję.
Mariusz1970:
Nie do końca zrozumiałem o co chodzi, ale domniemam, iż chcesz ileś tam drzewek przesunąć i obrócić o te same wartości. Co do obrotu pewny nie jestem (powinno to rotate zadziałać również), ale przesunięcie musi zadziałać.
W Testowie cała część scenerii jest przesunięta za pomocą orgin i działa. Ja zrobiłbym na początek tak:
1)zapisał te drzewka w jednym pliku
2)w głównym module scn napisałbym:
origin coś coś coś
include nazwa_pliku_z_drzewkami end
endorigin
3)Sprawdził, czy przesunięcie zadziałało-powinno (bo to działa w Testowie)
4)Wziął się za ten obrót, czyli rotate, wpisałbym:
origin coś coś coś
rotate coś coś coś
include nazwa_pliku_z_drzewkami end
endorigin
5)Sprawdził - też powinno zadziałać, bo niby dlaczego przesunięcie tak, a rotate nie?
6)Jeśli zadziała, to kombinowałbym właśnie z jednym inc, gdzie byłyby parametry określone (przesunięcie i obrót)
Zasady przy takim kombinowaniu: ponieważ nie wiadomo co jest przyczną nie takiego zachowania, jakie oczekiwaliśmy, nie wiemy gdzie leży błąd, to maksymalnie upraszcza się coś i sprawdza się krok po kroku jakie to przyniosło efekty. Zawężamy tym samym krąg podejrzeń.
AtapiCl:
--- Cytat: Sm 42 driver w 18 Czerwca 2008, 22:44:58 ---@ZiomalCl: Ja wiem, że można każdemu drzewku przypisać kąt obrotu. Tutaj chodziło o to, żeby robić, ale się nie narobić, czyli zrobić jeden wpis zamiast kilkudziesięciu wpisów drzewek ;) [Oraz o to, żeby cały "kawałek lasu" się obrócił]
--- Koniec cytatu ---
Obróci się - zrób tak jak Mariusz napisał. Tylko mówię, obrócą się wszystkie - każde jedno indywidualnie wokół własnej osi.
Tylko ja nie rozumiem jednego.
Piszesz, że masz kąt 90 i zmieniasz na 0.
--- Cytuj ---Mam wpis w scenerii:
include;sceneria/las_p.inc;none;1620.0;0.2;66.0;90.0;end
gdzie jak wiemy '90.0' jest kątem obrotu modelu w stopniach.
Następnie zmieniam kąt obrotu na '0.0'
czyli wpis:
include;sceneria/las_p.inc;none;1620.0;0.2;66.0;0.0;end
--- Koniec cytatu ---
I (jeśli to nie jest wartość wymyślona dla przykładu i naprawdę tak wpisujesz w scenerii) w ten sposób nie zauważysz nawet obrócenia drzewek, bo składają się one z 2 plane'ów każde - i środek mają na połowie każdego z nich i jedno jest obrócone względem drugiego pod kątem 90*. Widok z góry wygląda tak: +
Gdy obrócisz o 90* to też wygląda tak: +
Chyba wiesz o co mi chodzi... Ale podkreślam to co napisałem wyżej - jeśli ten obrót o 90* nie jest dla przykładu, tylko tak robisz w scenerii. (Wiem, czepiam się szczegółów takich, że nie ma 'np.' ;d)
Żabek:
--- Cytat: ZiomalCl w 18 Czerwca 2008, 23:34:23 ---Obróci się - zrób tak jak Mariusz napisał. Tylko mówię, obrócą się wszystkie - każde jedno indywidualnie wokół własnej osi.
--- Koniec cytatu ---
Dawno tego nie sprawdzałem ale OIDP - mylisz się :) Powinny się obrócić wokół osi wskazywanej przez argumenty origin.
Ja sprawdziłbym wstecz czy wszystkie poprzednie pliki *.inc (włącznie z tree.inc) zawierają wpis:
--- Kod: ---rotate 0 0 0
endorigin
--- Koniec kodu ---
Sm 42 driver:
Witam :) Tu nie chodziło o to, żeby drzewka się obróciły, tylko żeby cały segment drzewek się obrócił.
Czyli:
++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++
to jest nasz segment drzewek i chcemy go obrócić, żeby wyglądał tak:
++++
++++
++++
++++
++++
++++
++++
++++
++++
Mam nadzieję, że dobrze to pokazałem.
Ps. Mariusz, dzięki za wytłumaczenie, pokombinuję jeszcze z tym :)
Pozdrawiam
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej