Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Kolory światła (freespot/stars)
Monczan_SP32:
@Driver24 - sam planowałem dorobić większe rozmycie plamy świetlnej rzucanej przez latarnie, ale ubiegłeś mnie, i to ze znakomitym efektem. Gratulacje, mi się podoba.
Driver24:
Zrobiłem jeszcze coś takiego, że jak przybliżymy się o jakieś 40m od lampy, to ta łuna znika. Według mnie to lepiej wygląda niż z łuną na stałe. Jeszcze zrobię lampy T i Y...
Ra:
Znalazłem dziś stronę:
http://planetpixelemporium.com/tutorialpages/light.html
z której spisałem kolory świateł:
Light SourceTempreature R G B ValuesCandle1900K255, 147, 4140W Tungsten2600K255, 197, 143100W Tungsten2850K255, 214, 170Halogen3200K255, 241, 224Moonlight*4100K255, 244, 234Carbon Arc5200K255, 250, 244High Noon Sun5400K255, 255, 251Direct Sunlight6000K255, 255, 255Overcast Sky7000K201, 226, 255Clear Blue Sky20000K64, 156, 255Warm Fluorescent255, 244, 229Standard Fluorescent244, 255, 250Cool White Fluorescent212, 235, 255Full Spectrum Fluorescent255, 244, 242Grow Light Fluorescent255, 239, 247Black Light Fluorescent167, 0, 255Mercury Vapor216, 247, 255Sodium Vapor255, 209, 178Metal Halide242, 252, 255High Pressure Sodium255, 183, 76*Dodałem jeszcze światło księżyca, obliczając średnią z sąsiednich barw…
EP08_015:
Moze to cos pomoze:
Katalog produktów "osram"
http://catalogx.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F4.0%2520%2528compatible%253B%2520msie%25208.0%253B%2520windows%2520nt%25205.1%253B%2520trident%2F4.0%253B%2520gtb6.3%253B%2520.net%2520clr%25202.0.50727%253B%2520.net%2520clr%25203.0.04506.30%253B%2520.net%2520clr%25201.1.4322%253B%2520.net%2520clr%25203.0.4506.2152%253B%2520.net%2520clr%25203.5.30729%253B%2520infopath.1%253B%2520officeliveconnector.1.4%253B%2520officelivepatch.1.3%2529&browsermajor=4&browserminor=4
Stele:
Składowe koloru RGB konwertujemy na hex. Przykładowo dla wysokoprężnego sodowego będzie to (RGB)255,183,76=(hex)ffb74c. Odwracamy tą wartość, bo definicja koloru w stars ma składową czerwoną na pierwszym bajcie, czyli po prawej (hex)4cb7ff=(dec)5027839 i to wpisujemy w miejsce współrzędnej mapowania u vertexa mającego być punktem świetlnym.
Przy okazji zapiszę sobie wartości kolorów wraz z przeliczeniem.
Sodowa wysokoprężna: 255, 183, 76=5027839
Sodowa niskoprężna: 255, 209, 178=11719167
Metalohalogenkowa: 242, 252, 255=16776434
Rtęciowa: 216, 247, 255=16775128
Luminescencyjna biała: 255, 244, 242=15922431
Luminescencyjna zwykła: 244, 255, 250=16449524
Halogenowa: 255, 241, 224=14742015
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej