Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Serwer ruchu - pociągi towarowe

<< < (4/7) > >>

Ra:
Serwer ruchu nie steruje ruchem, a może raczej niezupełnie steruje. Serwer ruchu pamięta aktualny stan scenerii i prowadzi ruch zgodnie z rozkładem, który mu jakaś nie-sztuczna inteligencja wprowadziła. Nie przewiduję, by serwer ruchu miał sztuczną inteligencję. W razie problemów sobie nie poradzi, jedynie będzie zgłaszał alarmy.

youBy:
Hmm, czyli prowadząc pociągi będzie to robił ze stałymi (sztywnymi) parametrami?

Swoją drogą jest to dosyć ciekawe rozwiązanie, gdyż z zewnątrz nie będzie widać różnicy (no gorzej, jak ktoś będzie na popychu albo w podsyle siedzieć)

acze:
Co to znaczy w takim razie prowadzi ruch?

Mówi co, skąd, dokąd?
Jak rozwiązany byłby problem którędy?

Czyli jazda manewrowa formalnie też może być uwzględniona w rozkładzie; Wtedy to dokąd jedzie dany wagon nie jest właściwością wagonu, a rozkładu.

Ra:
Myślę, że rozkłady będą w pewnym stopniu elastyczne. Tzn. jeśli jakiś zapisany w rozkładzie przebieg nie będzie mógł być utwierdzony, to pociągi będą na to oczekiwać (a po upływie zadanego czasu zgłaszać alarm).

Na obecną chwilę w rozkładzie przewiduję:
 - godzinę odjazdu (lub -1 oznaczające: wykonać, gdy się da),
 - maksymalny czas wykonania (po tym czasie zgłasza alarm),
 - tryb jazdy: manewrowy/pociągowy,
 - tor docelowy (do ustawienia przebiegu),
 - czy ma dojechać do wagonów (zmienić połączenia),
 - oczekiwanie na określony stan toru przeładunkowego.

Tor przeładunkowy jest to taki tor, na którym mogą być zmieniane ładunki wagonów oraz może być zmieniane ich miejsce docelowe jazdy. Tor przeładunkowy może również zliczać wagony określonych typów (tzn. sprawdzać, czy skład jest odpowiednio sformowany).


Prowadzi ruch tzn. ustawia przebiegi zgodnie z rozkładem i aktualnymi możliwościami oraz przesuwa pociągi wzdłuż ustawionych przebiegów, zgodnie z rozkładem. Dla mnie sterowanie oznacza takie kontrolowanie czegoś, by uzyskać określony cel. Tymczasem serwer ruchu nie będzie miał celu, do którego będzie dążył, tylko będzie wykonywać ruchy zgodnie z rozkładem.

Serwer ruchu nie będzie określał co, skąd i dokąd - to będzie zapisane w rozkładzie. Również którędy jest zapisane w rozkładzie.

Jazda manewrowa też ma być uwzględniona w rozkładzie. Być może w sposób dynamiczny, tzn. po znalezieniu lokomotywy wg jakiś kryteriów (moc), zostanie jej przydzielony rozkład do pracy manewrowej. Powinny być dostępne rozkłady określające drogi przejazdu pomiędzy różnymi torami przeładunkowymi.


Zastanawiam się nad czymś takim: przy kopalni będzie tor przeładunkowy węgla, któremu będzie narastać w czasie ilość dostępnego węgla do załadunku (szybkość narastania może się zmieniać w czasie). W momencie przekroczenia pewnej ilości tor przeładunkowy będzie się domagał dostarczenia wagonów określonego typu (węglarek), aby nadmiar surowca zabrać. Z drugiej strony będzie np. elektrownia i huta, które będą zgłaszać zapotrzebowanie na węgiel. W efekcie powinny być wyszukane wolne wagony i dostarczone na tor załadunkowy, gdzie po napełnieniu dostały by przydział (rozkład) z jazdą do miejsca rozładunku. (Tylko nie jestem pewien, czy poszukiwaniem wagonów powinien się też zajmować serwer ruchu.)

Zacząłem ten wątek, żeby zebrać opinie i pomysły w tym zakresie...

acze:

--- Cytat: Ra w 26 Kwietnia 2008, 18:59:06 ---W efekcie powinny być wyszukane wolne wagony i dostarczone na tor załadunkowy, gdzie po napełnieniu dostały by przydział (rozkład) z jazdą do miejsca rozładunku. (Tylko nie jestem pewien, czy poszukiwaniem wagonów powinien się też zajmować serwer ruchu.)

--- Koniec cytatu ---

Czyli wykonuje pracę kilkudziesięciu ludzi, w kwestiach występujących w świecie rzeczywistym i problemów występujących jedynie w świecie wirtualnym:
- przebiegi - dyżurni ruchu na różnych nastawniach
- tworzenie rozkładu (wyszukiwanie wagonów) - dyspozytorzy
- pamiętanie stanu świata - tylko w świecie wirtualnym (w świecie rzeczywistym zczytuje z torów na bieżąco)

Wydaje mi się, że jeśli serwer ruchu podzielony byłby na moduły, realizujące osobno wymienione przez Ciebie funkcje, to jak najbardziej może to robić. Ewentualnie wtedy serwer ruchu będzie się rozumieć nieco bardziej abstrakcyjnie. Wystarczy podzielić go na moduły funkcjonalne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod