Autor Wątek:  Dział Tekstury i jego zawartość.  (Przeczytany 9885 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Dział Tekstury i jego zawartość.
« dnia: 09 Kwietnia 2008, 20:47:36 »
Słuchajcie, przemyślcie temat, czy warto prośby lub zdjęcia na tekstury umieszczać w innym dziale, pomoc lub inne kolejowe
Zalety:
-dział tekstury będzie działem, gdzie można z każdego wątku ściągnąć teksturę
-nie będzie przemieszania, zdjęcia, tekstury, prośby
Wada:
-mogą takie wątki gubić się w natłoku wątków z innych działów, ale tekie typu wątki "żyją" z reguły krótko

Przemyślcie.

Przenoszę.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2008, 22:02:42 wysłana przez Akvin »

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Kwietnia 2008, 22:06:28 »
Myślę że wątki związane również z tworzeniem tekstur nie wykraczają poza zakres tematyczny tego działu.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwietnia 2008, 22:14:18 »
Myślę że wątki związane również z tworzeniem tekstur nie wykraczają poza zakres tematyczny tego działu.

To i ja wiem, tylko nie w tym rzecz...
Przeczytaj dokładnie to co napisałem.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Kwietnia 2008, 22:17:08 »
Przeczytaj dokładnie to co napisałem.

Przeczytałem i uważam że takie przemieszanie nie stanowi problemu.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Kwietnia 2008, 22:22:17 »
Słuchaj, czyściłem ten dział, to jednak mi ten temat bilższy jest.
W sumie można idąc dalej twoim tokiem myślenia upartego nie robić żadnych działów i też nie byłoby problemu.
A zdadam pytanie przewrotne, co będzie już dla Ciebie problemem? (w tej kwestii oczywiście)

Ponadto jest dział Screeny, zdjęcia bardziej pasują według mnie do tego działu niż do działu Tekstury, bo prośby o zdjęcia, czy same zdjęcia teksturami jeszcze nie są.

« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2008, 22:26:35 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Kwietnia 2008, 22:35:16 »
Słuchaj, czyściłem ten dział, to jednak mi ten temat bilższy jest.
Każdy dział jest bliski sercu moderatora ;)

Cytuj
W sumie można idąc dalej twoim tokiem myślenia upartego nie robić żadnych działów i też nie byłoby problemu.
Idąc tym tokiem myślenie każdy kto ma odmienne od Twojego zdanie jest uparty i się myli.

Cytuj
A zdadam pytanie przewrotne, co będzie już dla Ciebie problemem? (w tej kwestii oczywiście)
Odejście od tematyki Tekstur i ich tworzenia.

Cytuj
Ponadto jest dział Screeny, zdjęcia bardziej pasują według mnie do tego działu niż do działu Tekstury, bo prośby o zdjęcia, czy same zdjęcia teksturami jeszcze nie są.

Mariusz... napisałem swoje zdanie na ten temat. To nie jest wyrok ani nic w tym rodzaju. Każdy może się wypowiedzieć a decyzję można podjąć kolegialnie lub zwrócić się wyżej.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Kwietnia 2008, 23:29:34 »
Cytuj
Idąc tym tokiem myślenie każdy kto ma odmienne od Twojego zdanie jest uparty i się myli.

Mylisz się, chcę tylko jakiegoś podsumowania wad i zalet tego co proponuję.

Stwierdzenie, "nie stanowi problemu", nie jest takim podsumowaniem.
Bo dla minie łącząc te wszystkie działy w całość, też nie będzie stanowiło problemu. Chodzi tutaj o kontekst czytelności i przejrzystości działów.

Robiłem czystkę w tym dziale i oto moje spostrzeżenia:
-było dużo wątków z prośbą o zdjęcia. Wątki te w przeciągu góra miesiąca traciły na żywotności
-z reguły nie widzałem związku pomiędzy tymi prośbami a wydaniem modelu czy tekstur
-jeśli natomiast wyszły już w późniejszym okresie owe tekstury, to autor zakładał nowy wątek w tym dziale

Efekt:
-dużo zbytecznych wątków

Czy to był problem?
To tak jakby spytać przez analogię, czy mając listę 1000 rzeczy nieposortowanych jest problemem.
Jakiś jest i nie jest, bo wiadomo, iż z nieposortowanymi też można sobie poradzić, ale też wiadomo, że o wiele łatwiej jest z posortowanymi.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Kwietnia 2008, 10:54:11 »
Skoro zdjęcia są dawane "na tekstury" to powinno to być w dziale "Tekstury". Wówczas tworzący tekstury mają wszystko w jednym dziale, który ich interesuje. Myślę, że przez takie wątki, nie zaginą te, w których można pobrać już gotową teksturę. Oczywiście można też szaleć z działami i zrobić nowe np. "Zdjęcia na tekstury", "Tekstury na warsztacie" itd.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Kwietnia 2008, 15:51:03 »
Cytuj
Wówczas tworzący tekstury mają wszystko w jednym dziale, który ich interesuje. Myślę, że przez takie wątki, nie zaginą ...

1)Nie poruszyłeś w ogóle kwestii próśb o zdjęcia, które niezawsze kończą się sukcesem
2)Ok, Profeta, ale Ty piszesz o teorii, a ja pisałem o praktyce, czyli de facto o tym z czym mieliśmy do czynienia

Jedyna rzecz, która do mnie przemawia, to to, aby forum było forum a download downloadem, bo jeszcze do niedawna forum przejmowało funkcję download. Teraz coś w tej kwestii się ruszyło.
Jeśli rzeczywiście zmienimy swoje przyzwyczajenia i będziemy umieszczać tekstury w downladzie, a nie w dziale tekstury, to rzeczywięcie nie będzie miało to znaczenia o czym piszę.
To o czym pisałem, tyczyło się działu, który przede wszystkim przejmował rolę downloadu. Dotychczas mnie jako usera g. interesowało, że ktoś chce lub ma zdjęcia, ja chciałem w szybki sposób dotrzeć do interesującej mnie tekstury i ściągnąć. Jak było przemieszanie, to zajmowało to o wiele więcej czasu (nigdy nie byłem pewnym, czy w owym wątku będzie ta tekstura czy nie, więc przeglądłem wątek, a tam niet tekstury).

W ogóle to sorry, popełniłem błąd czyszcząc ten dział, powinienem starocie, gdzie były prośby o zdjęcia, a z których nic nie wynikało zostawić. Widać, iż ów "porządek", który zrobiłem, to była tylko starta czasu i w sumie popsułem ten dział. Ze zbytecznymi wątkami byłoby o wiele bardziej czytelnie i super.


Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Kwietnia 2008, 18:06:02 »
Wiesz co Mariusz tak czytam teraz ostatni twój post i piszesz ze żle zrobiłeś że wyczyściłeś dział z ze zbytecznych wątków itd a potem piszesz, ze lepiej by było jakby zostało z syfem itd i byłoby SUPER! Jak to tak ja nie rozumieem twojego toku myślenia, albo coś robisz bo wiesz że robisz dobrze albo robisz i nie jesteś pewny? Jak jesteś zadowolony ze swojej pracy jako ex-moderator to super, co Cię obchodzi że ktoś ma problem bo czegoś niema a jest słabej jakości itd.

Więcej dystansu nabierz do życia i do siebie!

P.S. zawsze byłeś ''kosiarzem'' ale przynajmniej był porządek i dobra jakość!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Kwietnia 2008, 18:31:10 »
Bohun,

1)
Cytuj
W ogóle to sorry, popełniłem błąd czyszcząc ten dział, powinienem starocie, gdzie były prośby o zdjęcia, a z których nic nie wynikało zostawić. Widać, iż ów "porządek", który zrobiłem, to była tylko starta czasu i w sumie popsułem ten dział. Ze zbytecznymi wątkami byłoby o wiele bardziej czytelnie i super.

Nie zrozumieałeś, to była ironia

2)
Cytuj
ze swojej pracy jako ex-moderator to super, co Cię obchodzi że ktoś ma problem bo czegoś niema a jest słabej jakości itd.

To mnie zawsze będzie obchodziło, Cię nie obchodzi?
Jestem userem i chcę mieć porządek!
I jakoś mi kurcze nie uwierzysz, ale żal mi tych paru godzin, które spędziłem na czyszczeniu działu, tylko po to, aby powróciło to do "normy".

3)
Cytuj
Więcej dystansu nabierz do życia i do siebie!

Czego i Ci też z całego serca życzę :), bo chyba tym wątkiem:
http://eu07.pl/forum/index.php?&topic=7980.0
udowadniasz, iż masz z tym problem :), jak również z pkt. 2

Cytuj
P.S. zawsze byłeś ''kosiarzem'' ale przynajmniej był porządek i dobra jakość!
Tego nie wiem.

W ogóle odnieś się do meritum, niż do charakterystyki mojej osoby.
A to, iż niezawsze byłem pewien, to chyba ludzkie.
Tylko debile, uważają, że robią zawsze dobrze.
Ktoś kiedyś powiedział "wiem, że nic nie wiem", myślał, myślał, skąd inąd mądry człowiek i po wielu wielu latach doszedł do takiego smutnego wniosku.
Gratuluję ludziom, którzy wszystko wiedzą i nie mają wątpliwości - ja osobiście takich ludzi jeśli mam możliwość unikam.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2008, 19:01:09 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Kwietnia 2008, 20:24:06 »
Słuchajcie, przemyślcie temat, czy warto prośby lub zdjęcia na tekstury umieszczać w innym dziale, pomoc lub inne kolejowe (...)

Nie Mariusz. Lepiej będzie jak powstanie wątek "Prośby o zdjęcia na tekstury". Tylko tu będzie następny problem. Bo prośby o zdjęcia EU07 będą mieszały się z prośbami o ET22. Hmm... No to trzeba zrobić Dział "Prośby o zdjęcia na tekstury EU07" (można rozbić to na 303e i 4e, będzie czytelniej) i "Prośby o zdjęcia na tekstury ET22" i tak dla każdej lokomotywy.
No, skoro to załatwione to można przejść do problemu samych tekstur. W dziale tekstury panuje straszne zamieszanie, bo tekstury byków mieszają się z teksturami siódemek, a i jakiś wagon się gdzieś zaplącze. No to trzeba rozbić to na działy. Ale tu jest jeszcze inny problem - różni ludzie tworzą różne tekstury (różna jest ich jakość), więc znów będzie problem. No to może każdemu autorowi zrobić po dziale na każdy typ pojazdu? Tak, wtedy wszyscy będą szczęśliwi - Ty też, bo będziesz miał kolejny powód do narzekań (za dużo działów).

Jak dla mnie prośby o zdjęcia tekstur bardziej pasują do działu Tekstury niż do działu Inne kolejowe, czy Pomoc.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Kwietnia 2008, 20:33:10 »
Ewentualnie można zrobić dział w dziale... Dział 'Zdjęcia na tekstury' w dziale 'Tekstury'.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Kwietnia 2008, 20:36:02 »
Ewentualnie można zrobić dział w dziale... Dział 'Zdjęcia na tekstury' w dziale 'Tekstury'.

Tylko czy istnieje taka techniczna możliwość.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Kwietnia 2008, 21:45:42 »
Może jestem tu od niedawna, ale jak w ubiegłym roku czytałem prawie wszystkie wątki na forum, doszedłem do wniosku, że zastosowany podział na działy jest zupełnie bezużyteczny. Przede wszystkim pomieszane są sprawy chwilowe (takie, które po roku przestają mieć jakiekolwiek znaczenie) z treściami przydatnymi dla kogoś, kto czyta wszystko po raz pierwszy. Potrafię zrozumieć tych, którym nie chce się przebijać do wartościowych treści poprzez pierdoły.

Moim skromnym zdaniem działy tekstury i tabor powinny być połączone w dział "Modele i tekstury", albo w ogóle "Ogłoszenia o pracach zakończonych". Z reguły jak ktoś wydaje modele, to od razu z teksturami, a zdarza się, że od razu z EXE. Podobnie podział na tabor i trasy jest dosyć sztuczny - trasy są wydawane razem z taborem.

Do tego powinny być dwa oddzielnie działy. Pierwszy: "Nie działa mi..." (bo pomoc doraźna "link do et-42" jest niepotrzebnie mieszana z różnymi poradnikami "Lekcja 1 - Jak stworzyć zwrotnice w 3ds max"). Drugi: "MaSzynowe sprawy bieżące" (coś w rodzaju "Inne kolejowe") - czyli np. poszukiwanie zdjęć, gdzie wątki z założenia wygasały by naturalnie po paru dniach.

Nie mam kompletnej wizji, jaka powinna być struktura podziału działów na forum. Jak dla mnie obecny podział jest zupełnie nieodpowiedni do tego, co się na forum dzieje. Chciałbym się dorzucić do dyskusji z punktu widzenia osoby, która trafia na forum po raz pierwszy w 2007 roku i poszukuje konkretnych, wartościowych i nadal aktualnych informacji. Forum tego nie ułatwia.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2008, 22:26:21 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Kwietnia 2008, 22:19:33 »
Nie Andy.
Ja nie mam gotowych recept na wszystko, tylko na część rzeczy, które zdiagnozowałem, a o których pisałem.
Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, czy owe prośby o zdjęcia, a z którymi później różnie bywa (z reguły nic się nie dzieje) w tym dziale Ci przeszkadzają, czy nie?
Mnie tak i wątków, których było stosunkowo dużo przy czyszczeniu usunąłem.
Twój post był nazwijmy to zero jedynkowy, czyli albo mamy receptę na wszystko, albo jeśli jej nie mamy, to nie robimy nic.
Weź też pod uwagę dział Screeny, który już istnieje, a o którym nie wspomniałem w pierszym poście, tylko przyszedł mi do głowy później i o nim wspomniałem.
Także weź pod uwagę żywotność takich wątków.

Prośba o zdjęcia mnie osobiście kojarzy się z paru powodów z pomocą np.
-żywotność
-prośba, czyli ktoś prosi o coś, czyli chce pomocy

Poprzez analogię, można rzec, jeśli przyjąć Wasz punkt widzenia, to jeśli ktoś robi np. trasę i prosi o jakiś detal np. jakiś inc, to post ów powinien być umieszczony w dziale trasy a nie pomoc. Taki punkt widzenia jest niekonsekwentny (prośby o materiały do tekstur w dziale tekstur są ok, ale materiały do trasy w dziale trasy nie są ok, a przynajmniej bardziej mile widziany w dziale pomoc).
Np posty w dziale trasy:
Tytuł:
Potrzebuję pliku hekt-sredni.inc
Treść:
Witam,
Mam prośbę potrzebuję pliku hekt-sredni.inc, bo robię trasę, a nie mam jego.
Dzięki

albo:
Tytuł:
Potrzebuję modeli nastawni.
Witam,
Mam prośbę potrzebuję jak najwięcej modeli nastwni, bo robię trasę.
Dzięki



Diagnoza postawiona przez Ra wydaje mi się słuszna.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 01:08:12 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Kwietnia 2008, 14:58:54 »
Poprzez analogię, można rzec, jeśli przyjąć Wasz punkt widzenia, to jeśli ktoś robi np. trasę i prosi o jakiś detal np. jakiś inc, to post ów powinien być umieszczony w dziale trasy a nie pomoc. Taki punkt widzenia jest niekonsekwentny (prośby o materiały do tekstur w dziale tekstur są ok, ale materiały do trasy w dziale trasy nie są ok, a przynajmniej bardziej mile widziany w dziale pomoc).

A czemu nie? Osoba xxx zakłada wątek (czy to w dziale trasy czy w dziale na warsztacie), w którym pisze, że robi jakąśtam trasę. I w miarę rozwoju prac w tym wątku pojawiają się prośby o nastawnie, dworce czy co tam jeszcze sobie wymyślisz. I gdzie tu widzisz niekonsekwencję?
 

Offline wujekmaslak

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Kwietnia 2008, 15:01:32 »
Z reguły jak ktoś wydaje modele, to od razu z teksturami, a zdarza się, że od razu z EXE. Podobnie podział na tabor i trasy jest dosyć sztuczny - trasy są wydawane razem z taborem.
Po części racja. Ale tylko po części bo trasy raczej nie są wydawane razem z taborem.

Ja widzę to tak:
1.Jeden wspólny dział dla tekstur i modeli, w którym tworzyłoby się tematy z jedną daną lokomotywą-"XXX" i wszystkim teksturami, modyfikacjami do niej. Dodatkowo w dziale pomoc tworzyłoby się temat "Mam kłopot z XXX" i tam userzy mogliby wpisywać swoje przemyślenia,  uwagi i problemy. Po naprawieniu ewentualnych usterek poprawioną paczkę wstawia się w miejsce starej paczki w temacie w dziale z modelami.
2.Prośby o zdjęcia na tekstury-Jak dla mnie dział pomoc bo przecież prosimy o coś, potrzebujemy czyjejś pomocy bo sami nie jesteśmy w stanie  wykonać tych zdjęć.
3.Jakby się dało to proszę o przeczyszczenie działu tabor i trasy z wątków, które w żaden sposób nie pasują do tych działów oraz z tych tematów, w których są zapowiedzi wydania czegoś i na tych zapowiedziach się w nich kończy.
Przykłady:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4007.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1179.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3386.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4361.0.html

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Kwietnia 2008, 15:08:34 »
Ogólnie jednak można powiedzieć że opisy działów są mało konkretne i nieintuicyjne. W niektórych przypadkach ich zakres tematyczny się pokrywa (głównie dział "Na warsztacie" mam tu na myśli). Dlatego w wielu przypadkach decyzja o zgodności wątku z tematyką działu jest uznaniowa (uzależniona od przekonania danego moderatora).
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Kwietnia 2008, 15:49:43 »
Cytuj
A czemu nie? Osoba xxx zakłada wątek (czy to w dziale trasy czy w dziale na warsztacie), w którym pisze, że robi jakąśtam trasę. I w miarę rozwoju prac w tym wątku pojawiają się prośby o nastawnie, dworce czy co tam jeszcze sobie wymyślisz. I gdzie tu widzisz niekonsekwencję?

Ty zakładasz, iż będą następne posty w jednym wątku. A ja zakładam, iż, była prośba dotycząca jednej pierdołki i na tym koniec. Następnie ani widu ani słychu o reszcie. W tym widzę niekonsekwencję, a to była analogia do tego co miałem na myśli porównując dział tekstury i prośby o zdjęcia do działu trasy i proszenie jedorazowe o coś (***ę).
Nie mówię tutaj, o dziale Na warsztacie tylko o dziale Trasy.
Dział na warsztacie rządzi się trochę innymi rzeczami.
Pokaż mi wątki, w dziale trasy, które są jednokrotnymi prośbami o coś.

Ja natomiast zrobie małą symulację.
Postawie sobie pytania, na które sobie sam odpowiem. Jeśli Wasze odpowiedzi będą w zancznym stopniu pokrywały się z moimi, to nie ma bata, sami przyznacie mi rację. Jesli natomiast Wasze odpowiedzi nie będą w znacznej większości pokrywały się z moimi, to rzeczywiście macie diametralnie odmienne zdanie.

1)Czy wątków z prośbami o zdjęcia na tekstury było mało/dużo - odp. dużo
2)Czy umierały one stosunkowo szybko tak/nie - tak
3)Czy odsetek próśb, które zakończyły się sukcesem był mały/duży - odp. mały
4)Czy jeśli już ktoś dostał zdjęcia po uprzedniej prośbie i wyszła tekstura, model, czy autor zakładał nowy wątek- tak/nie- odp. tak
5)Czy widząc wątek w dziale tekstury, który prosi o zdjęcia, jesteś pewien, iż w tym wątku będzie jakaś gotowa tekstura - tak/nie - odp. nie
6)Jeśli na pytanie 5 była odp. "nie", czy żeby się o tym przekonać, jesteś zmuszony stracić czas na jego czytanie tak/nie- tak
7)Jeśli na pytanie 6 była odp "tak", czy po przeczytaniu wątku, z reguły dostajesz teksturę odp. tak/nie - odp. nie

Jeśli u Was odp. były podobne, można zadać pytanie następne:
Czy przeciętny user miał pożytek z takiego wątku tak/nie odp. nie

Jeśli i tu odpowiedź u Was padła "nie", to uzasadnione wydaje się być pytanie, co z takimi wątkami robić.
Z jednej strony, owe wątki są nieodzowne, gdyż mimo wszystko warto prosić, bo co setki głów i możliwości to nie jedna, ale z drugiej strony wziąć pod uwagę należy usera, który ma chęć tylko skorzystania z owoców pracy ludzi i trafi na dział tekstury.
Ja zaproponowałem miejsce dla takich wątków: pomoc, inne kolejowe lub screeny.


Może pytania są zbyt uproszczone, ale oddające to co chciałem przekazać.

W ogóle widzę, iż parę osób (moderatorów) ma inne zdanie, reszta userów praktycznie milczy.
Milczenie może wskazywać na albo obojętność (jak będzie tak będzie), albo na sztuczność problemu, bo tak jak jest, jest dobrze, tylko Mariuszowi coś odbiło.

Jak dotychaczas, rozumiem, iż w znacznej większości się ze mną nie zgadzacie, ale Wasze takie prawo.
Zadecydujecie a w zasadzie, to już zdecydowaliście.
Ja wyraziłem swoją opinię i starałem się ją jak najdokładniej uzasadnić.
To, iż pomysł się nie przyjął, trudno, życie, nie każdy pomysł jest celnym pomysłem.
Dzięki w każdym bądź razie za dyskusje.
Temat dla mnie można zamknąć.

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:10:19 »
Cytuj
Ty zakładasz, iż będą następne posty w jednym wątku. A ja zakładam, iż, była prośba dotycząca jednej pierdołki i na tym koniec.

Nie, ja próbuję Ci pokazać, że jest możliwe proszenie o drobiazg w dziale tekstury czy na warsztacie jest możliwe.

Cytuj
2)Czy umierały one stosunkowo szybko tak/nie - tak

Taki to rodzaj wątku. Spodziewasz się, że przez pół roku autor wątku będzie dziękował autorowi zdjęć za ich udostępnienie, a ten z kolei będzie zapewniał "Ależ to drobiazg..."?
Strata czasu na czytanie - to nie czytaj, po tytule wątku zwykle widać o co chodzi autorowi, więc możesz spokojnie pominąć ten wątek a później kliknąć "Zaznacz wszystki jako przeczytane". Zakwasów od tego może nie dostaniesz a i trochę czasu oszczędzisz.
A jeśli spodziewasz się, że po każdej prośbie o zdjęcie będziesz miał teksturę to sorry, ale jesteś naiwny. Przykład pierwszy z brzegu - ktoś poprosił o zdjęcia, dostał je, zaczął robić teksturę i... I stwierdził, że nie ma do tego cierpliwości/przerasta go to. To co? MA zrobić knota i umieścić go na forum, żeby tylko w wątku z prośbą o zdjęcie był efekt prac (inna sprawa, że wtedy trzeba zmienić temat wątku, więc co najmniej 2 pierwsze posty są nie na temat i masz zamieszanie o co właściwie chodzi)? No to jak umieści to zacznie się marudzenie, że tekstura jest brzydka.
 



Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:19:05 »
Umierały mam na myśli, iż z tego co zauważyłem to była tak: prośba, parę postów deklarujących i cisza przez parę lat czy miesięcy. Ja uznałem takie wątki, za umarłe, Ty rozumiem, za wciąż żyjące.

Cytuj
Strata czasu na czytanie - to nie czytaj, po tytule wątku zwykle widać o co chodzi autorowi, więc możesz spokojnie pominąć ten wątek a później kliknąć "Zaznacz wszystki jako przeczytane". Zakwasów od tego może nie dostaniesz a i trochę czasu oszczędzisz.
A jeśli spodziewasz się, że po każdej prośbie o zdjęcie będziesz miał teksturę to sorry, ale jesteś naiwny.

Przecież tu nie chodzi tylko o mnie i moją wiedzę na temat forum i statystyki.
Tu chodzi o innych jak Ty to nazwałeś naiwnych, mniej zorientowanych.
To, że albo tekstura będzie albo nie będzie w wątku po prośbie o zdjęcia, to zależy od autora wątku. Ja jasnowidzem nie jestem, wiem, że z reguły nie ma, ale istenieje możliwość, aby była.

Przestań mi tu wyjeżdżać z zakwasami, bo może Ty się ich dorobisz pisząc w tym wątku.
EOT

PS Tak z ciekawości chciałbym, poznać twoje odp. Andy na postawione przeze mnie pytania.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 16:27:24 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:27:41 »
Umierały mam na myśli, iż z tego co zauważyłem to była tak: prośba, parę postów deklarujących i cisza przez prę lat. Ja uznałem takie wątki, za umarłe, Ty rozumiem, że z wciąż żyjące.

A gdzie tak napisałem? Piszesz, że taki wątki szybko umierają a ja Ci napisałem, że to taki typ wątku.


To, że albo tekstura będzie albo nie będzie w wątku po prośbie o zdjęcia, to zależy od autora wątku. Ja jasnowidzem nie jestem, wiem, że z reguły nie ma, ale istenieje możliwość, aby była.

Albo nie będzie jej w ogóle. I próbowałem Ci wyjaśnić dlaczego tak się może stać.

Przestań mi tu wyjeżdżać z zakwasami, bo może Ty się ich dorobisz pisząc w tym wątku.
EOT

Spokojnie Mariusz. Złość piękności szkodzi...


Chcesz poznać odpowiedzi? No to jedziemy.

1)Czy wątków z prośbami o zdjęcia na tekstury było mało/dużo - odp. dużo

Zależy do czego porównywać.

2)Czy umierały one stosunkowo szybko tak/nie - tak

Tak, bo to taki typ wątku. Już o tym pisałem.

3)Czy odsetek próśb, które zakończyły się sukcesem był mały/duży - odp. mały

Nie robię statystyk. Ale weź pod uwagę, że to, że nie ma na forum deklaracji "tak, wyślę Ci te zdjęcia" to nie znaczy, że sprawa nie została załatwiona przez PW.

4)Czy jeśli już ktoś dostał zdjęcia po uprzedniej prośbie i wyszła tekstura, model, czy autor zakładał nowy wątek- tak/nie- odp. tak

Tak.

5)Czy widząc wątek w dziale tekstury, który prosi o zdjęcia, jesteś pewien, iż w tym wątku będzie jakaś gotowa tekstura - tak/nie - odp. nie

Nie. Ten temat też już poruszany. Poza tym w życiu niczego nie można być pewnym. Poza tym - autor wątku prosi o zdjęcia a nie upublicznia teksturę (pisałem o konieczności zmiany tematu wątku).

6)Jeśli na pytanie 5 była odp. "nie", czy żeby się o tym przekonać, jesteś zmuszony stracić czas na jego czytanie tak/nie- tak

Nie. Do niczego nie jestem zmuszany.

7)Jeśli na pytanie 6 była odp "tak", czy po przeczytaniu wątku, z reguły dostajesz teksturę odp. tak/nie - odp. nie

A tu też nie prowadzę statystyk, ale pewnie nie. Bo to wątek z prośbą o zdjęcia a nie z informacj o teksturze.

Ktoś w tym wątku pisał, że wyznaję system zero-jedynkowy. He?
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 16:33:49 wysłana przez |andy| »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:30:38 »
Zapomniałem dopisać:
Cytuj
Nie, ja próbuję Ci pokazać, że jest możliwe proszenie o drobiazg w dziale tekstury czy na warsztacie jest możliwe.

A w dziale trasy?
Ponadto wszystko jest możliwe, pytanie tylko czy najsłuszniejsze i najlepsze z wielu możliwości.

Cytuj
Spokojnie Mariusz. Złość piękności szkodzi...

No właśnie spokojnie Andy :)
Dla mnie Andy koniec dyskusji, bo macie inny punkt widzenia, a na siłe nie mam zamiaru przekonywać.

Co do twoich odpowiedzi, to gdybyś się mocniej postarał, to byłby one bardziej konkretne.

Cytuj
Ktoś w tym wątku pisał, że wyznaję system zero-jedynkowy. He?
Ja pisałem na temat jednego twego postu, a co?

« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 16:39:13 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:43:00 »
Ja pisałem na temat jednego twego postu, a co?

A to, że w swoich pytaniach zastosowałeś taki sam system.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:44:00 »
Zastosowałem, a co?

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:46:02 »
Zastosowałem, a co?

A to, że teraz nie zauważasz, że odpowiedzi na Twoje pytania nie zawierają się tylko do tak/nie, jest jeszcze jakieś "ale".

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:56:55 »
Wymyśl lepsze, które mogłyby to uzestymatyzować (chyba popełniłem bląd w tym wyrazie).
Mnie było stać na takie.
Widzisz coś w tych pytaniach z gruntu rzeczy złych lub błędnych założeniach lub zaproponowanych odpowiedziach?

Znowu jesteś zero jedynkowy Andy, bo uważasz, iż jesli w jednym przypadku ów system jest zły (jak to miało miejsce w twoim poście, którego tak nazwałem), to zakładasz, iż w następnych przypadkach też ten system się nie sprawdzi.

Cytuj
5)Czy widząc wątek w dziale tekstury, który prosi o zdjęcia, jesteś pewien, iż w tym wątku będzie jakaś gotowa tekstura - tak/nie - odp. nie

Nie. Ten temat też już poruszany. Poza tym w życiu niczego nie można być pewnym. Poza tym - autor wątku prosi o zdjęcia a nie upublicznia teksturę (pisałem o konieczności zmiany tematu wątku).

No to przeczy trochę temu:
Cytuj
Strata czasu na czytanie - to nie czytaj, po tytule wątku zwykle widać o co chodzi autorowi, więc możesz spokojnie pominąć ten wątek
Co do zmiany tytułów wątku - nie przypominam sobie takiej sytuacji ponadto pomysł mało realny do wyegzekwowania. Prościej do wykonania przecież jest moja propozyjca.

Cytuj
6)Jeśli na pytanie 5 była odp. "nie", czy żeby się o tym przekonać, jesteś zmuszony stracić czas na jego czytanie tak/nie- tak

Nie. Do niczego nie jestem zmuszany.


A to, to sofistyka
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 17:10:12 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Kwietnia 2008, 16:59:10 »
Myślę że z założenia dział Tekstury nie miał powielać działu Download. Skoro przejął taką funkcję to rodzi się pytanie. Czy mamy dostosować ten dział do tej "niezdrowej" sytuacji jaka obecnie panuje na forum czy skupić swoje wysiłki na przywróceniu aktualności działu Download. Akurat jeżeli chodzi o tekstury to są to dodatki które najprościej i najszybciej można by wrzucić do Download (znacznie trudniej będzie z Taborem i trasami).
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Dział Tekstury i jego zawartość.
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Kwietnia 2008, 17:02:19 »
No i Akvin o tym też myślałem, pisząc wcześniej. Pozwolę sobie na zacytowanie siebie:

Cytuj
Jedyna rzecz, która do mnie przemawia, to to, aby forum było forum a download downloadem, bo jeszcze do niedawna forum przejmowało funkcję download. Teraz coś w tej kwestii się ruszyło.
Jeśli rzeczywiście zmienimy swoje przyzwyczajenia i będziemy umieszczać tekstury w downladzie, a nie w dziale tekstury, to rzeczywięcie nie będzie miało to znaczenia o czym piszę.
To o czym pisałem, tyczyło się działu, który przede wszystkim przejmował rolę downloadu. Dotychczas mnie jako usera g. interesowało, że ktoś chce lub ma zdjęcia, ja chciałem w szybki sposób dotrzeć do interesującej mnie tekstury i ściągnąć. Jak było przemieszanie, to zajmowało to o wiele więcej czasu (nigdy nie byłem pewnym, czy w owym wątku będzie ta tekstura czy nie, więc przeglądłem wątek, a tam niet tekstury).

Reasumując sam nie jestem przekonany w związku z tym o czym pisałem.
Wydaje mi się, iż szybko się nie doczekamy sytuacji o której myślimy Akvin (przyzwyczajenie + lenistwo+bezwładność masy) jest w naturze człowieka.
Będzie to prawie tak jak do tej pory - przepraszam za swój pesymizm.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 19:17:49 wysłana przez Mariusz1970 »