Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Problem z eventami dźwiękowymi

(1/2) > >>

Rozi:
Witam. Od wczoraj tworzę eventy dźwiękowe do Krzyżowej. I mam pewien problem. Jak przejedzie przez zwrotnicę w Krzyżowej EP09, to włączają mi się 3 zdarzenia. Pierwsze po 2 sekundach od przejechania, to zapowiedź, że na stacji w Markowie Górnym stoi pośpiech, drugi po 10 sekundach, to przemowa kierownika/konduktora do pasażerów i trzeci, to sygnał odjazdu dla pośpiechu. Problem polega na tym, że w logu wszystkie te eventy są kolejkowane (w log'u pisze queued) i wszystkie się załączają (pisze launched), a słychać tylko ostatni. Wszystkie dźwięki są przypisane, aby były odtworzone w tym samym miejscu. Nie jest to kwestia dźwięków, gdyż innych dźwięków też nie odtwarza.

Jeszcze jedno pytanie. Nie miałbym problemu, gdyby nie pewna sprawa. Zamiast kombinowania z przejeżdżaniem EP09, to chciałem dać event0 (gdy pojazd obsadzony załogą stoi na torze) i wtedy np. po 10 sekundach włączałby się event, że stoi na torze EP07, drugi to przemowa, a trzeci po 175 sekundach, to sygnał odjazdu. Problem polega na tym, że wtedy wszystkie dźwięki są załączane i jak się skończą, po jakimś czasie słychać je jeszcze raz. Jest to wina tego, że ponieważ ten pośpiech dalej stał jeszcze przez jakiś czas na torze i ten event jeszcze raz się załączył. I tu moje pytanie. Czy jest jakiś sposób, aby mi załączyło event, odtworzyło dźwięk i aby po odtworzeniu wymazało go z komórki pamięci w tym celu, aby odtwarzało go tylko raz?

PS. Czy wy też tak macie, że jak jedziecie tym pośpiechem, to chyba przed Krzyżową, po zjechaniu z dość porządnej górki ok. godz. 10:55 (wjazd na stację planowo jest o 10:57), a tu macie na semaforze S1. Postałem pod nim 20 minut, i z naprzeciwka pojawił się ET22, później jeszcze jeden. Myślałem, że jak przejadą, to mi dadzą S2, ale tu nic. Jak zaradzić? :)

Wiem, że trochę się napisałem, ale czuję natchnienie. Jeśli ktoś dotrwał do końca, to dziękuję.
Pozdrawiam Rozi

AtapiCl:

--- Cytat: Rozi w 18 Stycznia 2008, 06:44:38 ---Jeszcze jedno pytanie. Nie miałbym problemu, gdyby nie pewna sprawa. Zamiast kombinowania z przejeżdżaniem EP09, to chciałem dać event0 (gdy pojazd obsadzony załogą stoi na torze) i wtedy np. po 10 sekundach włączałby się event, że stoi na torze EP07, drugi to przemowa, a trzeci po 175 sekundach, to sygnał odjazdu. Problem polega na tym, że wtedy wszystkie dźwięki są załączane i jak się skończą, po jakimś czasie słychać je jeszcze raz. Jest to wina tego, że ponieważ ten pośpiech dalej stał jeszcze przez jakiś czas na torze i ten event jeszcze raz się załączył. I tu moje pytanie. Czy jest jakiś sposób, aby mi załączyło event, odtworzyło dźwięk i aby po odtworzeniu wymazało go z komórki pamięci w tym celu, aby odtwarzało go tylko raz?

--- Koniec cytatu ---


1. Tworzysz komórkę pamięci z wartością "mozna 1 1":

node -1 0 radio_mem memcell 0 0 1 mozna 1 1  none endmemcell

2. Do toru ze stojącym składem dopisujesz eventall0 dzwieki_start  // dzwieki_start - przykładowa nazwa

3. Event odpalający cały mechanizm daj pod warunek "condition memcompare" i wartość ustaw na "mozna 1 1". Dzięki temu event zanim się wykona - sprawdzi, czy warunek jest prawdziwy (w tym wypadku czy komórka pamięci ma wpis "mozna 1 1". Jeśli tak - wykona event.

Przykładowy event z warunkiem:

event dzwieki_start multiple 1.0 radio_mem event_dzwiek1 event_dzwiek2 event_dzwiek3 Start_update condition memcompare mozna 1 1 endevent  //Tu odpalasz swoje dźwięki + dodajesz dodatkowy event "Start_update", który zmieni wartość komórki pamięci. Poniżej tego wpisu dodajesz to:

event Start_update updatevalues 0.0 radio_mem stop 0 0 endevent

Ten event zmienia wartość komórki pamięci. Dzięki temu, event odpalający te dźwięki ("dzwieki_start") drugi raz się już nie wykona i nie będzie zapętlenia dźwięków, bo wartość komórki pamięci zmieni się na "stop 0 0" i warunek nie będzie spełniony. A eventy dźwięków to już z odpowiednim opóźnieniem musisz tworzyć.

Rozi:
Dzięki, ale mógłbyś mi wytłumaczyć, co po kolei robi, bo ja to przekopiuję, a nie będę wiedział, co robi co.

AtapiCl:
W porządku, opisane... Jeżeli nadal nie rozumiesz o co w tym chodzi, zapraszam do studiowania scenery.doc ;)

Co do tego stania pod semaforem, też tak mam. Kiedyś nawet to sobie naprawiłem, ale po zamianie plików na te "oryginalne" znowu sobie popsułem te eventy... Dałem sobie z tym spokój. Bez zmiany tych eventów mam coś takiego, że owszem - czekam trochę pod tym semaforem, a wjazd dostanę, o ile ET22 wtoczy się na tą górę. Bo zdarza się, że zaczyna się staczać - wprost na pośpieszny... ;) A wtedy to już można tylko wcisnąć F10...

Rozi:

--- Cytat: ZiomalCl w 18 Stycznia 2008, 09:24:56 ---W porządku, opisane... Jeżeli nadal nie rozumiesz o co w tym chodzi, zapraszam do studiowania scenery.doc ;)

Co do tego stania pod semaforem, też tak mam. Kiedyś nawet to sobie naprawiłem, ale po zamianie plików na te "oryginalne" znowu sobie popsułem te eventy... Dałem sobie z tym spokój. Bez zmiany tych eventów mam coś takiego, że owszem - czekam trochę pod tym semaforem, a wjazd dostanę, o ile ET22 wtoczy się na tą górę. Bo zdarza się, że zaczyna się staczać - wprost na pośpieszny... ;) A wtedy to już można tylko wcisnąć F10...

--- Koniec cytatu ---

Scenery.doc przeczytałem 5 razy.
Pod semaforem stoję 20 minut przejeżdża obok mnie ET22, wjeżdża pod górkę bez problemu, a semek, jak S1, tak S1.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod