A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?
Bo nie ma sześciu/ośmiu silników grup silników. Ilość pozycji bezoporowych wynika tylko i wyłącznie z ilości silników. Oczywiście muszę przyznać, że nie ma takiej potrzeby. Bo można by było zrobić trzecią pozycję bezoporową w lokomotywach czterosilnikowych, ale wtedy zwiększamy napięcie pracy silników trakcyjnych. W lokomotywach sześcioosilnikowych (i ośmio też) możemy zastosować czwartą pozycję bezoporową, przy czym wtedy wszystkie silniki byłyby połaczone równolegle na 3kV.
Który skład wybierasz BR232 z układem osi Bo'Bo' + 30 wagonów
Czy BR232 z układem osi Co'Co' + 30 wagonów ??
Wybrałbym Bo'Bo' ze względu na mniejsze opory toczenia (aczkolwiek szyny mogą wyrazić sprzeciw).
Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??
ET22 i ET21 mają po sześć silników, żeby zwiększyć moc lokomotywy przy zastosowaniu zunifikowanego napędu. No i zwiększyć siłę pociągową, bo lokomotywa może być cięższa wtedy też.
Zauważ, że przecież EP09 ma moc porównywalną z bykiem, ale silniki EPoki są o blisko połowę mocniejsze.
Maksymalna siła jaką może przenieść przez oś wyraża wzór F=fN f to wspóczynnik tarcia (dla szyny ok 0,33). EU07 waży 80T nacisk na oś 20T czyli 200kNczyli F=0.33*200kN *4(bo mamy 4osie) co nam daje 264kN możliwej do przeniesienia siły pociągowej.
Nt. przyczepności były już prowadzone rozważania (baardzo długi wątek...).
a teraz gdyby EU07 miał 6 osi to F=0.33*133kN(bo spadł nacisk na oś)*6(bo jest 6 osi)co daje nam 263.34kN możliwej do przeniesienia siły.
czyli zwiększenie liczby osi napędnych nie zwiększyło siły pociągowej a nawet jest mniesza o 0,66kN. w paktyce prawdobnie by nie zmalała bo 2 osie z silnikami swoje ważą pewnie by była prawie taka sama.
E-e. Nie zgodzę się. 133*6<200*4. Źle zaokrąglone zostało. powinno być:
T=0,33 * 800kN / ilość osi * ilość osi = 800kN * 0,33 = 264 kN. I to bez względu na ilość osi, bo to się skraca.