Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Poszukiwany spec od liczenia:)

<< < (4/5) > >>

Charlie89:
Ok, większość czyli NAPEWNO więcej niż 50%, napisałem 90% bo tak mniej/więcej jest.

EU05:
Większe to pojęcie względne. Wszystko to strasznie generalizujące pojęcie. Wszystko to znaczy nic.

I w dalszym ciągu proszę o jakieś źródło tych informacji. ;)

mechatronik:

--- Cytat: Charlie89 w 06 Stycznia 2008, 13:51:46 ---A poza tym i tak mam racje bo 90% WSZYSTKICH rzeczy jest większa niż w Europie, od kolei zaczynając na rozmiarze produktów spożywczych kończąc! Koniec tego OT.

--- Koniec cytatu ---

A nie zauważasz faktu (jeśli chodzi o kolej), że nigdzie w Europie nie masz takich odległości do pokonania jak w Ameryce Północnej? Dlatego oni mają taki wielki tabor. Poza tym jak sięgnąć w historię to tamten kontynent praktycznie nie ucierpiał podczas II Wojny Światowej, także cały czas się rozwijali... nie to co u nas.
Dlatego nie ma co przyrównywać nas do USA czy Europy do Ameryki Północnej.

A wracając do tematu co do hamowania to faktycznie jest ono  u nich bardzo wydajne. Dodatkowo większość lokomotyw które produkowane są od 2005r. na ich potrzeby ma podwójny system napędu. Elektryk/Diesel. Podczas hamowania przemieniają e. kinetyczną pojazdu na elektryczną i ładują baterie akumulatorów, które później (w razie potrzeby) wspomagają silnik spalinowy dodatkową mocą silnika elektrycznego. Lub z tego co kiedyś czytałem silniki e. wykorzystuje się przy manewrach dlatego dochodzi do mniejszego zużycia paliwa.
(informacje pochodzą z broszurki jaką kiedyś w necie dorwałem (oczywiście po Ang.). Jak ponownie ją znajdę to podam linka :) ).

Charlie89:

--- Cytat: mechatronik w 06 Stycznia 2008, 15:31:54 ---A nie zauważasz faktu (jeśli chodzi o kolej), że nigdzie w Europie nie masz takich odległości do pokonania jak w Ameryce Północnej? Dlatego oni mają taki wielki tabor. Poza tym jak sięgnąć w historię to tamten kontynent praktycznie nie ucierpiał podczas II Wojny Światowej, także cały czas się rozwijali... nie to co u nas.
Dlatego nie ma co przyrównywać nas do USA czy Europy do Ameryki Północnej.

--- Koniec cytatu ---

Bardzo Dobrze o tym wiem... I jeśli chodzi o Europe jest... Kolej Transyberyjska która ma swój początej w Moskwie a on leży w europejskiej części Rosji...:P Ale tu można godzinami się przekomarzać, bo część leży w europie a reszta w azji.

@EU05 Źródła na których się opieram to część mojej rodziny która tam mieszka i zdjęcia oraz filmy które są do mnie co jakiś czas przysyłane. I moge z pewnością powiedzieć że wiekszość rzeczy w USA jest większa niz w europie... Jesli dalej chcesz dyskutować o różnicach poproś moderatora o przeniesienie w inny dział bo te posty pewnie zostaną usunięte... :))

hejnal:

--- Cytat: mechatronik w 06 Stycznia 2008, 15:31:54 ---Dodatkowo większość lokomotyw które produkowane są od 2005r. na ich potrzeby ma podwójny system napędu. Elektryk/Diesel.
--- Koniec cytatu ---
Coś ci dzwoni ale nie wiesz ale nie wiesz co.
Napęd Diesel-Electric to tak zwana przekładnia elektryczna. Polega to na tym że moment obrotowy silnika spalinowego jest zamieniany na prąd elektryczny przez prądnice, którą napędza silnik spalinowy. Prąd wytworzony przez prądnice zamieniany jest z powrotem na moment obrotowy przez elektryczne silniki trakcyjne (napędowe). Jeśli dodamy do tego układu akumulatory, które równocześnie z diesel-generatorem będą zasilać prądem silniki trakcyjne to będziemy mieli tak zwany napęd hybrydowy szeregowy.


--- Cytat: mechatronik w 06 Stycznia 2008, 15:31:54 ---Podczas hamowania przemieniają e. kinetyczną pojazdu na elektryczną i ładują baterie akumulatorów, które później (w razie potrzeby) wspomagają silnik spalinowy dodatkową mocą silnika elektrycznego. Lub z tego co kiedyś czytałem silniki e. wykorzystuje się przy manewrach dlatego dochodzi do mniejszego zużycia paliwa.
--- Koniec cytatu ---
Lokomotywy wyposażone w hamulce elektrodynamiczne zamieniają prąd elektryczny w ciepło za pomocą oporów, które są chłodzone wentylatorami napędzanymi tym właśnie prądem. Wyjątek stanowi tu lokomotywa hybrydowa GE:
http://ge.ecomagination.com/site/index.html#hybr
HL tak jak opisał mechatronik podczas hamowania odzyskuje energie w postaci prądu który ładuje akumulatory. Akumulatory mogą zasilać silniki elektryczne wraz z silnikiem spalinowym zwiększając moc lokomotywy lub odciążając silnik spalinowy dla oszczędności paliwa. Jest to jak na razie jedyny prototyp i dopiero w fazie testów.

Jest też inny system napędu hybrydowego gdzie silniki elektryczne biorą prąd wyłącznie z akumulatorów, które w razie potrzeby są doładowywane własnym agregatem. Przykład Lokomotywa Green Goat firmy Railpower:
http://www.railpower.com/products_hl_ggseries.html
Ten model jest już w powszechnym użyciu i powstał jako modernizacja istniejących już lokomotyw.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod