Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Skrypty do exportu i importu modeli *t3d i *scn do Zmodelera

(1/6) > >>

Siarka95:
Dzień dobry,
Chciałbym zaproponować, iż jest kilka (może nawet dużo) osób, które tworzą modele w Zmodelerze. Modele te mogą być bardzo dobrze wykonane. Więc tu nasuwa mi się pytanie: Czy istniałaby możliwość napisania skryptów do importu i exportu .t3d i .scn właśnie do Zmodelera?

Ra:
Podaj mi specyfikacje tych formatów (*.t3d i Zmodelera), to zrobię. :)

uetam:
t3d to format symkowy :D
Exe go czyta wiec pewnie specyfikacja jest dostepna ;)

Siarka95:
Zmodeler zapisuje do formatu: z3d.
Zmodeler może eksportować do formatów:
3ds, 4ds, bin, c3d, dat, dff, col, dof, fce, geo, gp4, vht, fff, mod, mts, pkg, prm, psd, smf, mx, mhx, mha, jnx, jna, vrl, x, xo. Troche tego jest :) Pozdrawiam

queuedEU:

--- Cytat: Ra w 29 Grudnia 2007, 23:49:20 ---Podaj mi specyfikacje tych formatów (*.t3d i Zmodelera), to zrobię. :)

--- Koniec cytatu ---


proszz...



--- Kod: ---format pliku T3D (plik tekstowy)

--NA PRZYKLADZIE OBIEKTU O WYMIARACH 1.5 1.5 1.5 NA POZYCJI 0 0 0



ambient: 150.0 150.0 150.0                     <-- skladowe koloru w formacie rgb
Diffuse: 150.0 150.0 150.0                     <-- skladowe koloru w formacie rgb
specular: 229.5 229.5 229.5                    <-- skladowe koloru w formacie rgb
selfillum: false                               <-- czy samoswiecace?
wire: false
wiresize: 1.0
opacity: 100.0
map: ip/kepno/reklam_stasio_niepozyczaj.tga  <-- bitmapa
maxdistance: 1000                            <-- maksymalny dystans z jakiego obiekt bedzie widoczny
mindistance: 0                               <-- minimalny
transform:
          1.0 0.0 0.0 0.0
          0.0 1.0 0.0 0.0
          0.0 0.0 1.0 0.0
          0.0 0.0 0.0 1.0                    <- polozenie xyz obiektu, czwarty parametr (1.0) statyczny (co to)?




NumVerts: 36                        <- liczba wierzcholkow w obiekcie
2                                   <- FaceSmoothGroup
-0.75 -0.75 0.0 0.9995 0.000499785  <- wspolrzedne wierzcholkow xyz
-0.75 0.75 0.0 0.9995 0.9995
0.75 0.75 0.0 0.000499576 0.9995
|    |    |     |           |
|    |    |     |           |______ TVert TVFace zy (0 0 gdy nie ma bitmapy)
|    |    |     |
|    |    |     |__________________ TVert TVFace zx (0 0 gdy nie ma bitmapy)
|    |    |
|    |    |________________________ pozycja wierzcholka z
|    |
|    |_____________________________ pozycja wierzcholka y
|
|__________________________________ pozycja wierzcholka x


2
0.75 0.75 0.0 0.000499576 0.9995
0.75 -0.75 0.0 0.000499785 0.000499576
-0.75 -0.75 0.0 0.9995 0.000499785

4
-0.75 -0.75 1.5 0.000499576 0.000499785
0.75 -0.75 1.5 0.9995 0.000499576
0.75 0.75 1.5 0.9995 0.9995

--- Koniec kodu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod