Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Skrypty do exportu i importu modeli *t3d i *scn do Zmodelera
Siarka95:
Dzień dobry,
Chciałbym zaproponować, iż jest kilka (może nawet dużo) osób, które tworzą modele w Zmodelerze. Modele te mogą być bardzo dobrze wykonane. Więc tu nasuwa mi się pytanie: Czy istniałaby możliwość napisania skryptów do importu i exportu .t3d i .scn właśnie do Zmodelera?
Ra:
Podaj mi specyfikacje tych formatów (*.t3d i Zmodelera), to zrobię. :)
uetam:
t3d to format symkowy :D
Exe go czyta wiec pewnie specyfikacja jest dostepna ;)
Siarka95:
Zmodeler zapisuje do formatu: z3d.
Zmodeler może eksportować do formatów:
3ds, 4ds, bin, c3d, dat, dff, col, dof, fce, geo, gp4, vht, fff, mod, mts, pkg, prm, psd, smf, mx, mhx, mha, jnx, jna, vrl, x, xo. Troche tego jest :) Pozdrawiam
queuedEU:
--- Cytat: Ra w 29 Grudnia 2007, 23:49:20 ---Podaj mi specyfikacje tych formatów (*.t3d i Zmodelera), to zrobię. :)
--- Koniec cytatu ---
proszz...
--- Kod: ---format pliku T3D (plik tekstowy)
--NA PRZYKLADZIE OBIEKTU O WYMIARACH 1.5 1.5 1.5 NA POZYCJI 0 0 0
ambient: 150.0 150.0 150.0 <-- skladowe koloru w formacie rgb
Diffuse: 150.0 150.0 150.0 <-- skladowe koloru w formacie rgb
specular: 229.5 229.5 229.5 <-- skladowe koloru w formacie rgb
selfillum: false <-- czy samoswiecace?
wire: false
wiresize: 1.0
opacity: 100.0
map: ip/kepno/reklam_stasio_niepozyczaj.tga <-- bitmapa
maxdistance: 1000 <-- maksymalny dystans z jakiego obiekt bedzie widoczny
mindistance: 0 <-- minimalny
transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0 <- polozenie xyz obiektu, czwarty parametr (1.0) statyczny (co to)?
NumVerts: 36 <- liczba wierzcholkow w obiekcie
2 <- FaceSmoothGroup
-0.75 -0.75 0.0 0.9995 0.000499785 <- wspolrzedne wierzcholkow xyz
-0.75 0.75 0.0 0.9995 0.9995
0.75 0.75 0.0 0.000499576 0.9995
| | | | |
| | | | |______ TVert TVFace zy (0 0 gdy nie ma bitmapy)
| | | |
| | | |__________________ TVert TVFace zx (0 0 gdy nie ma bitmapy)
| | |
| | |________________________ pozycja wierzcholka z
| |
| |_____________________________ pozycja wierzcholka y
|
|__________________________________ pozycja wierzcholka x
2
0.75 0.75 0.0 0.000499576 0.9995
0.75 -0.75 0.0 0.000499785 0.000499576
-0.75 -0.75 0.0 0.9995 0.000499785
4
-0.75 -0.75 1.5 0.000499576 0.000499785
0.75 -0.75 1.5 0.9995 0.000499576
0.75 0.75 1.5 0.9995 0.9995
--- Koniec kodu ---
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej