Cały czas chodzi mi o różnicę jaka będzie w fpsie jeżeli będziemy mieć druty [te linie] oraz jeżeli nie będziemy ich mieć w scenerii..
Ja wiem o co chodzi, tylko nie wiem jak zmiana wpłynie na fps w tej konkretnej scenerii.
Jaką teorię? Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
taką:
Co to za roznica czy trasa Drivera czy Całkowo? Druty są drutami :]
Każdy obiekt a trakcja nie jest wyjątkiem to obiekt i należy go wyświetlić. Jaki to będzie miało włpyw na fps tego nie wiedziełem, kierowałem się logiką, iż im więcej takich obiektów jest do wyświetlenia tym gorzej dla fps (tu powineneś przyznać mi rację), np zwiększamy 80-krotnie ilość drutów widocznych na horyzoncie, w porównaniu do Całkowa to i musi się odbić na fps. Nie znam układu torowego trasy Drivera i w związku z tym i trakcji w trasie. Wiedziałem tylko, że na Całkowie mało to dało. Nie wiem natomiast jak ta zmiana wpłynie na fps na trasie Drivera i Ty też nie wiesz. Może będzie różnica mała, może większa (*). Ponadto komp kompowi nierówny. Trakcję Bohuna wtrąciłem dlatego, iż wiem, że jego trakcja jest fpsożerna składa się zarówno ze słupów jak i z drutów. Może rzeczywiście wtrąciłem się niefortunnie, gdyż screen, który wrzuciłeś:
http://img502.imageshack.us/img502/3700/82544620th9.jpgWydawał mi się bez trakcji i słupów, a różnica jakaś mała się mi wydawała i "podejrzana"
(*)-Quark
1)Wycięte ze scenerii słupy i druty - 20.87 fps
2)Wycięte ze scenerii druty, słupy były - 13.57 fps
3)Ze słupami i drutami - 13.45 fps
To robiłem na trasie (nie na stacji) i linii 2-torowej, prosty odcinek.
Punkty 2 i 3 potwierdzają twoje screeny.
Wynika z tego, iż rzeczywiście same druty nie mają większego wpływu na symka (przy rozsądnej liczbie drutów widocznych na horyzoncie) i teraz po tym eksperymencie zaczynam skłaniać się ku temu, iż to prawdopodobnie mało co da z punktu widzenia praktycznego, a rzeczywiście po co robić z symka MSTS, czyli w sumie wyjdzie w tym konkretnym przypadku raczej na Twoje :), ale pozwól się Driver24 samemu przekonać :)
Raczej polecałbym Driverowi, skoro to jest sceneria nocna wszystkie obiekty zmienić z node -1 na node 800 lub 1000, to powinno raczej coś i dużo pomóc.
I to nie tylko w obiektach w samiej scn (terenu), ale w inc np. od słupów trakcji (tylko to wymagało by innych includów i t3d do tego, aby nie mieszczać w innych sceneriach). Kiedyś robiłem taki eksperyment i wszystko a to dosłownie wszystko w symku zmieniłem z node -1 na node 800 i efekt na moim kompie przerósł moje oczekiwania - w tym smym punkcie co robiłem teraz pomiar fps w Quarku o ile pamięć mnie nie myli miałem ponad 40 fps.
PS
Mam nadzieję, iż się ucieszysz, że w końcu po tylu latach Mariusz przyznał Ci rację :)