Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 "Konkurs" na połączenie scenerii

(1/7) > >>

Ra:
Zadanie dla tych, którzy dużo jeżdżą, dobrze znają poszczególne scenerie i mają jakieś wyobrażenie o tym, jak poszczególne scenerie mogłyby być połączone. Wskazana jest orientacja w budowie i kształcie scenerii, znajomość STV.

Wpadłem na pomysł, że na potrzeby gry multiplayer można by stworzyć dosyć dużą scenerię, łącząc obecnie istniejące scenerie. Jako że nie czuję się znawcą scenerii, chciałbym "ogłosić konkurs" na najlepszy układ względem siebie. Wstępne założenia są takie:

* Dotyczy to tylko fikcyjnych scenerii (scenerie realistyczne będą łączone według map).
* Połączenia mogą być wykonywane w postaci przedłużenia linii bądź w postaci łącznic. Fragment łączący powinien być możliwie krótki.
* Ingerencja w scenerie ma być minimalna, w szczególnych przypadkach dopuszczalne jest zmiana trójkątów ograniczających teren (dodanie tunelu, wycięcie lasu) i wstawienie dodatkowych zwrotnic, łącznic, względnie dodatkowych torów odchodzących od stacji.
* Scenerie nie będą obracane ani rozciągane - obowiązuje ich taki układ, jaki jest wyświetlany w STV (góra = północ).
* Łączone są linie tego samego typu. Jednotorowe z jednotorowymi, dwutorowe z dwutorowymi. Podobnie zelektryfikowane i niezelektryfikowane.
* Nie może być zbyt dużego skoku jakościowego na połączeniu. Chodzi o poziom detali i dopracowania scenerii.
* Modyfikowane i unowocześnione scenerie (np. Quark, Całkowo) są traktowane jako jedna. Będzie to uwzględniane jako różne okresy historyczne danego terenu.
* Muszą być uwzględnione różnice wysokości na sceneriach (o ile takie są).
* Scenerie po połączeniu nie mogą na siebie nachodzić, ani się przecinać, chyba że układ torów i otoczenia będzie idealnie pasował.
* Mile widziana będzie perspektywa tworzenia misji przemysłowych pomiędzy sceneriami, typu przewóz węgla z kopalni do elektrowni, rudy z portu do huty itd. Wiadomo, że osobowym można łatwo objechać.
* Połączenie scenerii ograniczy poniekąd możliwość ich dalszej indywidualnej rozbudowy obszarowej, więc należało by skonsultować z autorami ich plany na przyszłość.

Przykładowo, sceneria Quark nie bardzo się nadaje do łączenia bez modyfikacji. Dwa punkty, które moim zdaniem można by przebudować, to pętla na północy (przedłużenie na wschód przez tunel) oraz dodanie torów na południe od Skwarek.


Rzecz nie dotyczy obecnego symulatora i prezentuje moją prywatną koncepcję przetwarzania i wykorzystania danych, która nie musi zostać oficjalną.

bohunIC:
Bry, kolego Ra z całym szacunkiem dla twojego pomysłu, który wydaje mi sie bardzo przystępny i dość interesujący, jakaś konkretna mega długa trasa, OK. Wiesz czego sie obawiam?

- Obawiam się jednego, tego co spotkało kilka innych pomysłów z łączeniem scenerii.

Jeśli ktoś chce a już raz sie ogłaszałęm moge uzyczyć pliku max mojego Quarka2007 oraz Bielszowic, aaa i po roku znalazłem na CD scenerie chyba Kurczakowo która zagineła. Więc jak się ktoś podejmie sklejania prosze bardzo. Ja mam roboty z moją scenerią co najmniej do Nowego Roku. Chce poprawić i wypieścić mój ostatni wypust ;)

PZDR

Ra:
Hm, moja koncepcja obejmuje konwertowanie plików wynikowych (.scn, .scm, .inc) do nowego formatu, który obecnie nie jest jeszcze do końca określony. Robiąc to, chciałbym poumieszczać poszczególne scenerie na wspólnej planszy (w jednym układzie współrzędnych) i ewentualnie w prosty sposób dopracować połączenia między nimi (dodać kawałki torów plus trochę terenu). Dzięki temu serwer do multiplayer będzie mógł zarządzać wystarczająco dużym obszarem, żeby kilkanaście osób miało zajęcie na parę godzin przez całą dobę.

Póki co nie chodzi mi o fizyczne sklejanie scenerii do obecnego Symulatora, ani też robienie czegokolwiek z plikami max. To, co oczekuję, można zrobić drukując schematy tras z STV w jednej skali, przycinając trochę kartki i sklejając je ze sobą, a następnie ustalając wzajemne przesunięcia scenerii względem siebie lub też wektor przesunięcia względem początku układu współrzędnych dla każdej z nich. Oczywiście, robiąc to, trzeba mieć jeszcze pojęcie, skąd i dokąd trzeba by poprowadzić dodatkowe tory, żeby to ładnie wyglądało. Do tego nie są potrzebne jakieś specjalne umiejętności, jedynie dobra znajomość tras.

Ja zbyt mało znam scenerie, ba, nawet nie znam wszystkich. Jeżeli nikt nie zgłosi swojego pomysłu, to zrobię połączenia sam. Jest na to ponad pół roku czasu. :)

Mariusz1970:

--- Cytuj ---Dotyczy to tylko fikcyjnych scenerii (scenerie realistyczne będą łączone według map).

--- Koniec cytatu ---

A jeśli komuś będzie to ładnie pasowało do czegoś to co?
Można przecież udać, iż realistyczna jest fikcyjną.
Ponadto dużo jest możliwości sklejając scenerię właśnie przesuwając scenerię o dany wektor.

Jeszcze pytnako,co Ty kombinujesz?:)
Nie do obecnego symulatora, do jakiegoś z multiplayrem, gdzie dane nie będą w formie tekstowej.:)
Jakoś trzeba zachęcić ludziska, muszą się niejako "napalić" na to co kombinujesz, ale muszą wiedzieć dokładniej po co, więc już nie bądź taki, napisz o co chodzi :)
Przemyślałeś zapewne temat możliwych tych samych nazw obiektów np. semaforów, torów itp. jak również sprawę obecnych eventów, komórek pamięci z więcej niż jednej scn itp. Ten obecny symek wpada w duże drgania, jeżeli oddalamy się od środka układu wspórzędnych, miej to na uwadze, aby w tym nowym to wyeliminować. No i najważniejsze, nie wiem jak na końcu po tych zabiegach sprawa będzie się miała z fps'em. Ciężko się mi wypowiadać nie znając szczegółów twego tajemnego planu :)

Ra:
Na ile się orientuję, tras realistycznych jest znikoma ilość. Oczywiście, na upartego można wkleić, chociaż wtedy jedna sceneria będzie występowała w dwóch kontekstach i komuś się może pomylić, czego ma się spodziewać jadąc dalej daną trasą. Dlatego myślę, że lepiej fikcyjne zebrać oddzielnie i ustawić połączenia między nimi na stałe, żeby nie było rozbieżności, co do tego, gdzie co jest umieszczone, co jest za czym i z której strony.

Co kombinuję? Z racji tego, że zrobiłem parser, mam pewną koncepcję co do tego, jak przenieść dotychczasowe trasy do SPT. O ile tylko będę miał na to jakiś wpływ, to zrobię tak, że wszystkie istniejące już trasy po skonwertowaniu będą działały na SPT bez większych poprawek. Kiedyś czytałem, że do Nebuli można co najwyżej przenieść układ torów... Myślę, że do SPT da się zrobić dużo lepsze trasy, ale do czasu ich powstania trzeba mieć jakąś użyteczną treść. I chcę zrobić tak, że w momencie gdy da się już sterować jakąś kabiną, to do przejechania będzie gotowe tysiąc kilometrów torów w multiplayerze.

Jeśli chodzi o nazwy obiektów, to do każdej scenerii składowej będzie oddelegowana oddzielna literka, która będzie zapewniać unikalność. Z przetwarzaniem danych sobie poradzę. FPS to nie wiem jaki wyjdzie - niemniej zamiast całego obecnego automatu sterującego logiką scenerii zostanie jego niewielka część oraz komunikacja TCP/IP. Obsługą eventów będzie się w głównej mierze zajmował serwer ruchu. Będzie zapalał semafory, przekładał zwrotnice itd. Również nie będzie potrzeby liczenia fizyki w niektórych obiektach, gdyż będzie ona liczona na komputerze innego użytkownika i przesyłana w razie potrzeby. To tyle tytułem tajemnego planu. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod