Ankieta

Warunki pogodowe?

Tak
55 (83.3%)
Nie
6 (9.1%)
Nie mam zdania
5 (7.6%)

Głosów w sumie: 61

Autor Wątek:  Warunki pogodowe w symku.  (Przeczytany 6582 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Warunki pogodowe w symku.
« dnia: 07 Października 2007, 14:57:30 »
Witajcie.
Zadam wam takie pytanie. Czy jest szansa zrobienia do symka deszczu czy śniegu oraz regulację dzień/noc?
Pobrałem ostatnio program pora_roku. Brdzo fajny gdyż łatwo można zmieniać zimę na lato i odwrotnie. I myślę czy nie można by na tej samej zasadzie zrobić dnia i nocy. Tak na początek oczywiśćie. Mam świadomość że stworzenie kropli wody czy płatka śniegu jest trudne, ale myśle że wzbogaciło py to symka. Co wy na to??

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Października 2007, 15:05:33 »
Q dodawał śnieg, yB dodawał dym, więc może deszcz też da się zrobić?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Października 2007, 15:17:12 »
Ja jestem za pod warunkiem że nie zabierałoby to zbyt dużo FPS-u.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Października 2007, 15:25:11 »
Cytuj
...oraz regulację dzień/noc...

Kiedyś dla Epka robiłem zmieniacz czasu i zmieniacz nieba. Jak to jeszcze ma, to poproście jego, to może wystawi to, bo ja tego nie mam.
Co do deszczu, co jakiś czas ktoś wyskakuje z jakąś propozycją, ale nie bierzecie jednej ważnej rzeczy pod uwagę, kto do cholery miałby to robić??
Tylko w tej chwili Kurs90 zajmuje się exe i na pewno ma inne priorytety.
A takie pieprzenie jestem za/przeciw/nie mam zdania kompletnie bezsensu.
Zadam pytanie, kto jest za tym, aby mieć w garażu wypasioną brykę?
Ja jestem za.
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2007, 15:27:32 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Października 2007, 15:39:11 »
Kiedyś dla Epka robiłem zmieniacz czasu i zmieniacz nieba. Jak to jeszcze ma, to poproście jego, to może wystawi to, bo ja tego nie mam.
Hm... ale to równie dobrze można ręcznie zmieniać w pliku scn, chyba że się mylę. Co prawda takie automatyczne zmienianie to ułatwienie, ale jakby komuś się bardzo chciało, to by sobie ręcznie zmieniał.

Cytuj
Co do deszczu, co jakiś czas ktoś wyskakuje z jakąś propozycją, ale nie bierzecie jednej ważnej rzeczy pod uwagę, kto do cholery miałby to robić??
Tylko w tej chwili Kurs90 zajmuje się exe i na pewno ma inne priorytety.
O, a o tym to nawet nie wiedziałem. Myślałem, że nad exe już nikt nie siedzi... No, no... czuję się mile rozczarowany... ;)

Cytuj
Zadam pytanie, kto jest za tym, aby mieć w garażu wypasioną brykę?
Ja jestem za.
A ja nie... stawiam przed biedronką i mam porysowany lakier... :P

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Października 2007, 15:45:56 »
Cytuj
Hm... ale to równie dobrze można ręcznie zmieniać w pliku scn, chyba że się mylę. Co prawda takie automatyczne zmienianie to ułatwienie, ale jakby komuś się bardzo chciało, to by sobie ręcznie zmieniał

Dokładnie, to co zrobiłem, działa na zasadzie pory roku, którą też na prośbę epka zrobiłem.
Co do exe, muszę Cię jednak zmartwić, z dużym prawdopodobieństem deszczu nie będzie.
Co do bryki i biedronki, sciemniasz :)

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Października 2007, 17:50:09 »
czuję się mile rozczarowany... ;)
<OT>
Nie można być mile czy niemile rozczarowanym, można za to być mile lub niemile zaskoczonym.
:D
</OT>
The Frog

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Października 2007, 19:45:04 »
Q coś takiego robił/zrobił kiedyś jeśli mni pamięć nie myli...

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Października 2007, 20:40:58 »
czuję się mile rozczarowany... ;)
<OT>
Nie można być mile czy niemile rozczarowanym, można za to być mile lub niemile zaskoczonym.
:D
</OT>
Aj tam, czepiasz się, ale potocznie tego zwrotu też się używa. ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Października 2007, 20:51:51 »
Cytuj
Q coś takiego robił/zrobił kiedyś jeśli mni pamięć nie myli...

I co w związku z tym?

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Października 2007, 20:58:32 »
Ponieważ symek nie jest aż tak przystosowany do waruków pogodowych, to mi do szczęscia starczyłoby tylko żeby padał deszcz w postaci spadających małych szarych kropkek (pojawiają się 400m dookoła loka[nie musi się deszcz do szyby przyklejać]) dodatkowe tekstury pochmurnego nieba, żeby było trochę ciemniej niż zwykle  oraz mała mgła (odpowiedznie wpisy do atmo). To chyba jest realne?
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Października 2007, 21:17:10 »
Z mojego punktu widzenia to:

1. Gdyby był deszcz to nadałoby to sporego realizmu i w ogóle byłoby super.
2. Niestety na chwilę obecną deszcz jest zbędny bądź mniej potrzebny bo symek w pełni nie odwzorowywuje jazdy taborem a przecież o to tu głównie chodzi.

Nie mam zamiaru zniechęcać nikogo do prób wstawienia deszczu do symka, ale w momencie gdy tabor jest nie skończony (niekompletna fizyka, bugi w lokach, brak sporej liczby funkcji) to uważam deszcz za coś nad czym nie ma sensu na chwilę obecną się zatrzymywać. Niemniej jeśli ktoś stworzyłby taki dodatek (w co wątpię) to z chęcią bym go wypróbował :).

ps
 niech lepiej ktoś zajmie się bugiem w ET22 związanym z bocznikowaniem bo to rzeczywiście jest potrzebne  ;) :).

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Października 2007, 21:27:43 »
Ponieważ symek nie jest aż tak przystosowany do waruków pogodowych, to mi do szczęscia starczyłoby tylko żeby padał deszcz w postaci spadających małych szarych kropkek (pojawiają się 400m dookoła loka[nie musi się deszcz do szyby przyklejać]) dodatkowe tekstury pochmurnego nieba, żeby było trochę ciemniej niż zwykle  oraz mała mgła (odpowiedznie wpisy do atmo). To chyba jest realne?
Ale te 'kropki' miałyby być cały czas w miejscu?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Października 2007, 21:33:09 »
A co jak dodacie deszcz, ludzików na peronach, super wypasione loki z super wypasionymi wagonami po 14000poly i postawicie to wszystko w Quarku? Co wtedy bedzie?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Października 2007, 21:37:07 »
A co jak dodacie deszcz, ludzików na peronach, super wypasione loki z super wypasionymi wagonami po 14000poly i postawicie to wszystko w Quarku? Co wtedy bedzie?
Jak to co będzie? wojna! :D.
A tak na serio to dodając trochę tego, trochę tamtego to zeżre nas FPS. Pomimo, że ten ciągnie tylko trochę a tamten tyle co nic to :"Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka" -FPS. I w tedy będzie to symulator poklatkowy lub zrobi się prezentacja ze slajdami co 5s... .
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2007, 21:38:52 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Października 2007, 21:37:56 »
A co jak dodacie deszcz, ludzików na peronach, super wypasione loki z super wypasionymi wagonami po 14000poly i postawicie to wszystko w Quarku? Co wtedy bedzie?

Jedna fotka a jak ktoś ma lepszy sprzęt to baaaaardzo powolny pokaz slajdów.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline BNdQu

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Października 2007, 22:41:32 »
Cytat: St44-003
Zadam wam takie pytanie. Czy jest szansa zrobienia do symka deszczu czy śniegu oraz regulację dzień/noc? Pobrałem ostatnio program pora_roku. Brdzo fajny gdyż łatwo można zmieniać zimę na lato i odwrotnie. I myślę czy nie można by na tej samej zasadzie zrobić dnia i nocy. Tak na początek oczywiśćie. Mam świadomość że stworzenie kropli wody czy płatka śniegu jest trudne, ale myśle że wzbogaciło py to symka. Co wy na to??
Szansa zawsze jest, tylko ja nie widzę potrzeby efektów takich efektów. Napewno by musiał przy scenerii letniej padać deszcz a przy zimowej śnieg.
Regulować dzień/noc już można. Ustawia się wschód, zachód słońca i godzinę odjazdu. Szkoda że zmienia się to przez edycję pliku *.scn a nie przez zmianę opcji w pliku start.exe. Wszysto jest opisane w pliku \eu07\inne\opis exe.txt

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Warunki pogodowe w symku.
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Października 2007, 09:53:41 »
Chwilowo NIE. Patrz posty powyżej.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...