A czy zaznajomiłeś się z instrukcją dotyczącą klawiszy hamulców w lokomotywach. Wydaje mi się że nie ale odpowiem na twoje pytanie.
Załączając jakąkolwiek scenerię, będąc w loku, jego hamulec zasadniczy ( ten duży ) znajduje się w pozycji odcięcie. Klikając 3 na numerycznej rączka hamulca przechodzi na pozucję napełnienie udeżeniowe co bardzo szubko odchamowuje loka. Najczęściej używa się tej metody we wszystkich lokach w symku. A teraz objaśnienie klawiszy
4 - rączka hamulca w pozycji "jazda''
2 - "delikatne" hamowanie.
5 - ''mocniejsze'' hamowanie
8 - hamowanie pełnym powietrzem. Najmocniejsze
0 - hamulec awaryjny zwany nagłym. Gdy go naciśniesz, powietrze w bardzo szybkim tempie wzrasta do 0,4Mpa i lok bardzo szybko zayczna hamować. Nie używa się go do hamowania standartowego tylko w wypadku zagrożenia.
3 - przechodzenie na kolejne pozycje hamowania od odcięcia aż do nagłego
9 - przechodzenie na kolejne pozycje hamowania od każdej pozycji rączki hamulca, np. naciśniesz 5, zaczynasz hamować, klikasz 9 rączka idzie do góry a im dalej do góry tym powietrze w przewodzie hamulcowym spada w dół.
Uwaga: gdy masz napełnienie uderzeniowe i chcesz przejść na odcięcie musisz 2razy nacisnąć 9 inaczej nie zaskoczy.
Pozdrawiam i miłej lekturki :)
P.S. w trasie bałtyk, misja ET41 cały skład jest już odhamowany i jest to wyjątek w śród niekturych scenerii.
Przepraszam, poprawione. Jestem dysgrafikiem więc proszę o wyrozumiałość.