Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Czy jest mozliwosc dodac 2 przewody nośne?

<< < (2/4) > >>

Ra:
Jeśli mi ktoś wytłumaczy, jak by się to miało przeliczać z istniejącej trakcji albo z układu torów, mogę dodać taką opcję do mojego programu.

bohunIC:

--- Cytat: Ra w 28 Września 2007, 19:40:05 ---Jeśli mi ktoś wytłumaczy, jak by się to miało przeliczać z istniejącej trakcji albo z układu torów, mogę dodać taką opcję do mojego programu.

--- Koniec cytatu ---

Musiałby iść taki sam drut tylko przesuniety obok o jakies 0,04 bo dwa jezdne dolne mamy ale górny by musiał dojść, zobacz na skreena tam widać co nieco! Załóż okulary jest troche mały. PZDR

Ra:
To na zdjęciu wygląda jak zawieszenie typu Y - (zobacz trzeci obrazek od góry). Według rysunków nie jest tak, że każdy przewód jezdny ma własny nośny, raczej przewody jezdne sa podwieszone na jednym nośnym, który wisi na drugim.

Myślę, że prościej jest zrobić YpC120-2C (patrz opis, czwarta tabelka od góry). To też pozwala na jazdę 160km/h, a jest prostsze do narysowania.

Żeby takie coś odwzorować, trzeba by wstawiać po trzy przęsła trakcji zamiast jednego. Pierwsze przęsło (krótkie) byłby koło słupa, trzecie (krótkie) blisko następnego słupa, a drugie w środku między nimi. Nad krótkimi przęsłami trzeba by umieścić dodatkowo dwie linie, żeby to jakoś wyglądało.

Zrobiłem eksperyment. Rozpiętość zawieszenia Y dla 2C120-2C-1 wynosi 9.6m (rozumiem, iż jest to po 4.8m od słupa). Dla krótkiego przęsła przyjąłem, że w najwyższym punkcie będzie 1m, w "najniższym" - 0.8m, a 0.7m na drugim z końców. Zrobiłem odchylenie trakcji po 0.15m na każdym słupie, ale w ogóle tego nie widać. (Wychodzi 0.128m na łączeniu przęseł.) Zobacz: moja druga sceneria, zrobiona programem Editor2.

Przy okazji: jeśli są 2 przewody jezdne, to wieszaki muszą być dwukrotnie gęściej, ponieważ są na zmianę i przy ustawieniu na 4m na każdym z przewodów byłyby co 8m. Jednocześnie jeśli w tym samym punkcie umieścimy trakcję z jednym i dwoma przewodami jezdnymi, to ten pojedynczy będzie na środku tych dwóch i nie będzie ciągłości między nimi. Poza tym, ustawienie odległości przewodów jezdnych na 0.04 sprawia, że są one oddalone o 8cm!

Podsumowując: zamiast każdego jednego przęsła mamy trzy przęsła i dodatkowo trzy linie. Trzeba by to jeszcze dokładnie policzyć, czy to na pewno w tych miejscach powinno być.

Poscikk:

--- Cytuj ---Myślę, że prościej jest zrobić YpC120-2C (patrz opis, czwarta tabelka od góry). To też pozwala na jazdę 160km/h, a jest prostsze do narysowania.
--- Koniec cytatu ---

Owszem pozwala. Na linii E20 Warszawa Rembertów - Siedlce stosowana jest tego typu sieć trakcyjna, a szlakowa tutaj wynosi 160km/h. Dodatkowo jest jeszcze takie coś:



Chodzi mi o to ramię na samej górze, takie w kształcie "kopniętego" Z


--- Cytuj ---Zrobiłem eksperyment. Rozpiętość zawieszenia Y dla 2C120-2C-1 wynosi 9.6m (rozumiem, iż jest to po 4.8m od słupa). Dla krótkiego przęsła przyjąłem, że w najwyższym punkcie będzie 1m, w "najniższym" - 0.8m, a 0.7m na drugim z końców. Zrobiłem odchylenie trakcji po 0.15m na każdym słupie, ale w ogóle tego nie widać. (Wychodzi 0.128m na łączeniu przęseł.)
--- Koniec cytatu ---

Jak na wstępną przymiarkę, bardzo dobrze to wygląda, tylko wysięgniki nowe by się przydały, tak jak te na obrazku, do którego linka podałem wyżej.


--- Cytuj ---Podsumowując: zamiast każdego jednego przęsła mamy trzy przęsła i dodatkowo trzy linie. Trzeba by to jeszcze dokładnie policzyć, czy to na pewno w tych miejscach powinno być.
--- Koniec cytatu ---

Na pierwszy rzut oka jest wporządku ;)

Krzysiek626:
@Ra, ten przykładowy screen nie oddaje absolutnie charakteru i wyglądu sieci przeznaczonej do jazdy z prędkościami do 160 km/h. Taka sieć zawiera dwie liny nośne i dwa druty jezdne. Kotwienia odcinków też są inne. W mojej okolicy nie ma takiej sieci, może jednak ktoś jest w stanie zrobić zdjęcia ze środka odcinka między słupami (chodzi o podwieszki jak są rozmieszczone), przydałyby się fotografie kotwienia końca odcinka. Taki odcinek ma dwa słupy kotwienia z obciążnikami, na każdym kończy się jeden z drutów jezdnych i jedna z lin nośnych.
Nie znam się na modelowaniu, ale jeśli jest model na 2+1 to ja nie widzę problemu zrobienia 2+2 w 3ds. O ile wiem brakuje tylko właśnie modelu 2 lin i 2 drutów jezdnych. Model kotwienia jest. Został zastosowany w trasie Drawinów, i nie wydanej jeszcze trasie Szczecin.

kotwa na V160/h
@Ra tu jest zdjęcie trakcji z dwoma linami nośnymi o co pytał @Bohun_IC
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=29408

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod