Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
Kabiny ET21 (pekap, kolejarz) do pobrania
PEKAP:
Wpisy do dynamic.dat:
--- Kod: ---3E
ET21
1
3E1
ET21
1
3E2
ET21
1
--- Koniec kodu ---
Przykładowe wpisy do scenerii:
--- Kod: ---node -1 0 ET21-1 dynamic PKP\Et21 et21-1 3e 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 ET21-422 dynamic PKP\Et21 et21-422 3e1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 3E-75 dynamic PKP\Et21 3E-75 3e2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
--- Koniec kodu ---
Obsługa hamulca knorr (zaczerpnięte z http://shaxbee.superhost.pl/maszyna/wiki/pmwiki.php?n=PlDoc.ET21):
--- Kod: ---W czasie jazdy zawór główny maszynisty powinien znajdować się w położeniu II (jazdy).
Aby rozpocząć hamowanie służbowe, należy przestawić zawór główny w położenie V (hamowanie służbowe) i utrzymać go w tym położeniu dopóty, dopóki ciśnienie na manometrze przewodu hamulcowego nie zmaleje do 0,4 MPa, po czym należy zawór natychmiast przestawić w położenie IV.
Jeżeli pociąg nie zwalnia w dostatecznym stopniu dla zatrzymania się w przepisowym miejscu, to należy ponownie przestawić zawór w położenie V, a następnie w położenie IV. Obniżenie ciśnienia w przewodzie hamulcowym poniżej 0,35 MPa jest bezcelowe, gdyż nie powoduje zwiększenia siły hamowania, a tylko zwiększa stratę sprężonego powietrza.
Przed zatrzymaniem się pociągu trzeba rozpocząć luzowanie hamulców. W tym celu należy przestawić zawór główny maszynisty w położenie I (napełnianie i luzowanie). Zależnie od dłuugości pociągu czas trzymania zaworu w położeniu I jest różny i tak się kształtuje z grubsza, że na każde 10 osi składu pociągu przypada 1 s pozostawienia zaworu w tym położeniu.
Następnie należy przestawić w położenie II, z tym że ciśnienie w przewodzie głównym nie może zmaleć poniżej 0,5 MPa, jeżeli okaże się, że ciśnienie w przewodzie hamulcowym jest mniejsze niż 0,5 MPa?, to należy przestawić zawór ponownie w położenie I, a po chwili w położenie II, i powtarzać te czynności, dopóki ciśnienie w przewodzie hamulcowym nie osiągnie 0,5 MPa.
W razie potrzeby przyhamowania pociągu należy wykonać czynności wg punktu 6. oraz 7. z tą różnicą, że luzowanie należy rozpocząć odpowiednio wcześniej.
Przy hamowaniu nagłym główny zawór maszynisty należy od razu przestawić zawór w położenie VI i utrzymać go w tym położeniu aż do zatrzymania pociągu.
--- Koniec kodu ---
link -> http://www.sendspace.com/file/73if6m <-
link -> http://milicz.co.uk/maszyna/pliki/ET21.exe <- dzięki emo2047
EDIT. Dopisanie autorów kabiny na życzenie kolejarza.
Wojcio1991:
Nareszcie kabina do jednej z moich ulubionych lokomotyw!! Wniesie ona sporo ożywienia do symulatora. Światna robota PEKAP!!
zapomniałes wrzucić skrena ;)
http://img104.imageshack.us/my.php?image=kabinaet21if9.png
http://img404.imageshack.us/my.php?image=et21qz9.png
http://img235.imageshack.us/my.php?image=et21422ml8.png
tomeqp:
A tak przy okazji: Do czego służy ta "wajcha/pokrętło" po lewej stronie na dole (takie czerwone)? Kiedyś już się z tym spotkałem w jakiejś kabinie, ale nie wiem co to.
Wojcio1991:
http://www.speedyshare.com/430563779.html prosze
Myślę że sie PEKAP nie obrazi.... :D
MKdudu:
--- Cytat: "tomeqp" ---A tak przy okazji: Do czego służy ta "wajcha/pokrętło" po lewej stronie na dole (takie czerwone)? Kiedyś już się z tym spotkałem w jakiejś kabinie, ale nie wiem co to.
--- Koniec cytatu ---
Witam:)
Otóż to pokrętło to jest hamulec ręczny wrazie gdyby nie działał pomocniczy ani główny;).
Pozdrawiam, Daniel.
Ja tylko tak dopiszę, aby pamiętać, że forum to nie czat i pochwały na PW do autora (chyba, że ktoś wynajdzie jakiś mały błąd, jakąś uwagę, spostrzeżenie czyli pochawła w inteligenty sposób :))
Wydzieliłem coś tam
Ten mój dopisek nie tyczy się w tej chwili MKdudu
Mariusz
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej