Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (53/83) > >>

AtapiCl:
Trochę odświeżę, ale mam małe uwagi odnośnie podmieniania taboru (którego nie posiadamy) przez starter. Otóż mam tak, że starter nie chce podmieniać eaosów na 401W. Stare modele wraz z teksturami oraz chk i mmd usunąłem. Teoretycznie przy braku taboru, starter powinien nam go zastąpić wybranym wcześniej przez nas zamiennikiem (który jest poprawnie opisany). Tak się nie staje. Podsumowując: Na liście taboru do podmiany jest eaos zamieniany na 401W. Eaosa starego nie ma w żadnym folderze w dynamic. Model 401W jest poprawnie opisany. Więc czemu się nie zamienia?

No chyba, że od nadmiaru informacji pomyliło mi się coś i nigdy nie powinno być takiej możliwości przy takiej konfiguracji (zdarza się ;]).
Pozdrawiam.

Ra:
Odnośnie usuniętego taboru - myślę, że ma gdzieś zapisane (konkretniej: dynamic/textures.ini), ze stare Eaosy są, więc nie zauważa braku. Spróbuj wykonać Sprawdź posiadany tabor, ewentualnie usuń ten plik i zobacz, czy to daje jakieś efekty.


Wersja alfa 1.0.85.5481

Kolejny etap prac nad edytorem, wersja udostępniona w związku z planowaną przerwą w dalszym rozwoju. Zmiany poza edytorem:
* Na formie podglądu terenu (z plików SCN/SCM) zostały usunięte przyciski od niedopracowanych funkcji edycyjnych. Forma ta nie będzie rozwijana jako edytor scenerii. Wprowadzane będą ewentualnie niewielkie zmiany, pozwalające sprawniej wykrywać błędy i w niewielkim zakresie je korygować.
* Na zakładce Struktura może pojawić się nowy rodzaj wykrytego błędu we wpisach torów, dotyczący błędnego ustawienia punktów kontrolnych. Błąd jest wykazywany, gdy odległość pomiędzy punktami kontrolnymi, albo pomiędzy punktem kontrolnym a końcem odcinka jest większa niż długość odcinka. Symulator zwykle sygnalizuje taką sytuację jako Too many iterations.
* Poprawiona została automatyczna aktualizacja. Jeśli program sam sprawdzał dostępność nowej wersji, robił to w trybie prostym, niezależnie od ustawienia. Obecnie odczytuje ustawiony tryb pracy przed sprawdzeniem wersji.
Zmiany w edytorze:

* Zmieniony eksport słupków. Słupki są eksportowane tylko wtedy, gdy zostaną wpisane w przekroje poprzeczne. Nie jest jeszcze uwzględniane definiowane położenie słupka względem skrajni. Niweleta ma wpisaną w [mm] odległość do zewnętrznej skrajni (2600 dla pojedynczego toru, zwiększane o połowę odległości między osiami torów na dwutorówce). Na oknie Własności można wybrać typ słupka oraz jego położenie (ustawiany ręcznie, albo automatycznie po lewej albo prawej). Po ustawieniu słupka można skopiować wpis słupka do kolejnych, z wymuszaniem automatycznego ustawienia (parzyste hektometry po prawej, nieparzyste po lewej). Same słupki przechodzą aktualnie przez Test dodatków.
* Rozjazdy 27138mm, importowane z edytora @Paula (pliku UTR), złożone z małej zwrotnicy oraz czterech odcinków toru są zamieniane na zwykły szablon rozjazdu przy naprawianiu.
* Eksport do SCN obejmuje również sygnalizatory. (Do testów zostało użyte 520 wpisów sygnalizatorów w scenerii PMPPW, zaimportowanych z SCN w nieco okrężny sposób.) Wstawianie nowych semaforów jest możliwe, ale znacznie niedopracowane.
* Możliwe jest łączenie niwelet w taki sposób, iż na jednej z nich ustawia się przekrój poprzeczny, od którego będzie się zaczyna druga. Połączenie takie nie zapewnia jeszcze prawidłowego przeliczenia wysokości, jeśli na drugiej niwelecie nie jest ona ustawiona wprost. Ustawienie odpowiedniej topologii jest nadal nieco uciążliwe. Podłączanie drugiego końca (zakończenia) do innej niwelety będzie zrobione później.
Przeliczanie wysokości dla torowisk leżących na połączeniach niwelet wymaga jeszcze dopracowania, ponieważ sporadycznie potrafią się zrobić "wystające" tory, jeśli łącznie jest na pochyleniu.

Dalsze plany:
 - ustawianie sygnalizatorów, wstawianie nowych, jak również wstawianie wskaźników itp. infrastruktury sterującej ruchem,
 - wieszanie przewodów trakcyjnych,
 - edycja profili poprzecznych (nasypy, przekopy),
 - wypełnienie trójkątami przestrzeni pomiędzy przekrojami poprzecznymi.

Podziękowania dla @surgeona za cenne uwagi i pokazanie, że praktycznie bez żadnego wcześniejszego doświadczenia w tworzeniu tras można w cztery miesiące ułożyć ponad 600km torów, łącznie z profilami podłużnymi odczytanymi z mapy topograficznej.

   « Dodano: 31 Lipca 2009, 01:27:53 »Wersja alfa 1.0.86.5487

Taka szybka, acz istotna poprawka. Z powodu błędu w funkcji sprawdzającej istnienie katalogu, nie był tworzony katalog gisdata/UMP. W efekcie dane UMP mogły być pobierane do głównego katalogu i nie można było ich wczytać do edytora. Poprawka tworzy ten katalog i ewentualnie przenosi do niego pobrane pliki.

Ponadto zmieniana jest nazwa pliku MASZYNA.INI na RAINSTED.INI.

El Mecánico:
@Ra, a czy planujesz w edytor wstawić funkcjonalność układania torowiska od zera?

Ra:
Jest taka możliwość już teraz.

Ra:
Proszę o sprawdzenie, na ile wersja rozwojowa 1.0.87.5555 radzi sobie bez DYNAMIC.DAT. Po uruchomieniu albo dograniu nowych pojazdów z kabinami należy na zakładce Tabor posiadany przycisnąć przycisk Sprawdź posiadany tabor.

Przy pierwszym uruchomieniu (konkretnie przy braku pliku dynamic/textures.ini) powinien się pobierać plik download/textuall.txt zawierający opisy tekstur i tabor się powinien sprawdzać automatycznie.

W efekcie sprawdzenia taboru, w pliku dynamic/textures.ini tworzona jest sekcja [CAB], zawierająca listę pojazdów posiadających kabiny. Pojazd jest uznawany za posiadający kabiny, jeśli w MMD istnieją co najmniej trzy linie zaczynające się od "cab?model: " (gdzie w miejscu znaku zapytania może być dowolny znak) oraz istnieją pliki o podanych w dalszej kolejności nazwach (tekst po znakach // jak również po pierwszej spacji jest ignorowany. Nazwa none nie jest uznawana za kabinę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod