Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (52/83) > >>

nail_bomb:

--- Cytat: Monczan_SP32 w 26 Czerwca 2009, 17:10:12 ---Ja dodam, że od dwóch miesięcy mam spory problem z podmianą pojazdów na posiadane. Starter po prostu wiesza się na amen, gdy po wybraniu odpowiedniego taboru naciskam przycisk podmiany.

--- Koniec cytatu ---

Witam.
Mam ten sam problem, Starter zawiesza się gdy włączam " Popraw ". Co dziwne po zrestartowaniu dane pojazdy, w tej samej scenerii przy której nastąpił "zwis", są już poprawione.

muri:
Po odpaleniu startera i wybraniu sobie jakiegoś nieba wszystko jest OK, niebo działa. Natomiast po zakończeniu symulacji i ponownym odpaleniu tego scenariusza (bo po zmianie scenariusza jak już pisałem znikają składy do wyboru) tekstura nieba jest OK, ale coś sie dzieje z atmo, bo na wszystkim jest taka zielona poświata a zielone rzeczy (trawa, lasy) są białe... Po ponownym odpaleniu startera wszystko wraca do normy.

SQT:
Jako że dawno mnie tu nie było i wiele się pozmieniało mam pytania dotyczące tego projektu:
1. Czy dobrze rozumiem że na serwerze leżą paczki z dodatkami ale trzeba je instalować ręcznie bo nie są przystosowane do instalatora ?
2. Jak u licha użyć magazynu składów ? tzn. mam dodany skład do magazynu i nie wiem jak w późniejszym czasie wstawić go do scenerii.
3. Posiadam dobrze doinstalowane pojazdy. Wiem że wszystko z nimi ok ponieważ gdy ręcznie wpisze wpis do scenerii to działają, można nimi jeździć. Jednak w "Dostępne pojazdy do edycji składu" nie ma ich. Co robię źle ?

To było by na tyle :)

muri:
Ad1: Z tym instalowaniem to różnie bywa, u mnie czasami sie coś ściągnie, czasami nie, część paczek się instaluje, część nie...
Ad2: Magazyn nie działa tak jak powinien, teoretycznie jak na karcie "wczytanie" klikniesz prawym na którymś ze składów pojawią się opcje "zamień na skład z magazynu", ale są z tym jakieś problemy... Za to całkiem dobrze działa kopiowanie i wklejanie składów ze schowka.
Ad3: Musisz dorobić wpisy w plikach textures.txt, tutaj ściąga: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11687.msg114243.html#msg114243

Jeszcze co do instalowania paczek: u mnie udało się ściągnąć starterem paczki które były dostępne te jakby "domyślne", cośtam z obrazkami mini, jakieś nieba. ale zainstalować już się nie chciały, musiałem je ręcznie rozpakować. Natomiast po kliknięciu na karcie "struktura" opcji "pobierz brakujące pliki" po kliknięciu każdego pliku pokazuje się tylko hasło że "request reported" czy coś takiego i tyle... Ponadto chciałem wysłać na serwer opisy tekstur, ale program nie wykazuje ochoty do wysyłania czegoś na serwer, usera i klucz mam wprowadzony więc nie wiem o co chodzi. Po kliknięciu "wyślij opisy..." pokazuje się okno połączenia z serwerem i na tym koniec.

Ra:
Ad.1. Tak właśnie - paczki są, ale trzeba by do nich napisać skrypty instalacyjne, które by sprawdzały kompletność po zainstalowaniu paczki i ewentualnie dociągały brakujące pliki.
Ad.2. Na karcie Wczytanie jest menu pozwalające dodać skład wpisany w scenerię do magazynu. Po dodaniu składów do magazynu powinno dać się je wstawiać zamiast składów w scenerii. Kiedyś to działało prawidłowo - przyjrzę się temu w przyszłym tygodniu. Edycja składów w magazynie chyba nie działała, chociaż na aktualnym poziomie rozwoju można by to uruchomić bez większych problemów.
Ad.3 Pliki textures.txt można pobrać z zakładki Narzędzia. Jednak jest to podstawowy zestaw do paczki Mariusz/Defiler. Do innych pojazdów nie robiłem, bo taboru nie kolekcjonuję. Jeśli ktoś inny zrobił do pozostałego, to raczej się tym nie podzielił (trzeba wysłać na serwer z zakładki Narzędzia, po wcześniejszym wpisaniu nicka i klucza).

   « Dodano: 28 Czerwca 2009, 15:41:43 »U mnie wysyłanie opisów tekstur działa. Proszę się ze mną skontaktować na GG w przyszłym tygodniu, to prześledzę, co się dzieje, że się nie wysyłają.

Instalowanie paczek jest chyba aktualnie zepsute w związku ze zmianą serwera oraz katalogu. Też się temu przyjrzę za niedługo.

   « Dodano: 05 Lipca 2009, 03:57:51 »Wersja alfa 1.0.84.5331

Kolejna wersja rozwojowa, z głównymi zmianami w edytorze. Poza edytorem poprawione zostało wstawianie do składu pojazdów bez zmiennych tekstur (np. EP05).

Zmiany w edytorze:
* Na wypadek dziwnych zdarzeń w edytorze, powodujących powstanie odcinków o zerowej długości, dodany został przycisk, który zaznacza pierwszy napotkany zerowy odcinek i ustawia go na środku okna. Odcinek taki można następnie naprawić albo usunąć. Jeśli zerowych odcinków nie ma, zaznaczenie ani pozycja okna nie zmieniają się.
* Testowo został uruchomiony eksport dróg do ATS.
* W edytor została wbudowana tabela własności obiektów. Wynika z niej, które typy obiektów są odcinkami i które mogą zmieniać kształt. Tabela przyspiesza klasyfikację obiektów, gdyż zamiast porównywać typ z zakresami, odczytuje się stan bitów dla danego typu.
* W związku z przypadkiem przypisania odcinka niwelety do wszystkich torów na scenerii, przypisania niwelety zostało ograniczone do torów znajdujących się w jej pobliżu.
* Zostały wprowadzone zmiany w strukturze pliku RSF. Zmiany obejmują: inny zapis początku scenerii, numer struktury pliku (obecnie 1), rezygnację z użycia dodatkowego punktu XYZ w przekroju poprzecznym oraz inną numerację rekordów z teksturami. Poprzednia wersja pliku jest automatycznie konwertowana na aktualną. Plik po konwersji nie będzie prawidło obsługiwany przez wcześniejsze wersje edytora.
* Edytor rozróżnia obecnie łuki symetryczne (przybliżenie łuku okręgu krzywą Béziera - oznaczenie np. R=300) od zwykłych krzywych Béziera (oznaczenie np. B:300). Jest to krok w kierunku rysowania innych kształtów (obrysów budynków, drzew, semaforów) oraz obsługi krzywych przejściowych oraz esów.
* Przy eksporcie do SCN profile poprzeczne generują wpisy słupków. Słupek jest wstawiany w punkcie określonym jako P[1], czyli inaczej CVec1 przekroju poprzecznego. Słupek można wyłączyć, wybrać automatyczne wstawianie po lewej albo po prawej stronie, albo ustawić ręcznie w dowolnym miejscu. Definiowanie odległości słupka od niwelety jak i sam model słupka będą jeszcze dopracowywane.
* Na formie GisData (służącej do pobierania danych zewnętrznych z Internetu) uruchomione zostało pobieranie pliku UMP.INI. Plik ten określa, jak linie UMP mają być przekształcone na dane scenerii. Testowo został uruchomiony import danych UMP, aczkolwiek wymaga on jeszcze dużo pracy, szczególnie w zakresie importu obiektów nie będących torami (dróg, rzek, brzegów lasu, jezior itd.).
* Na formie Własności można zmienić parametry podsypki (szerokość, wysokość, pochylenie), jaka będzie używana przy eksporcie.
Podsumowując postęp prac nad edytorem, zakończyłem (mam nadzieję) główny etap obliczeń analitycznych związanych z niweletami.  Niwelety jako takie nadal wymagają pracy (np. łączenie niwelety pomocniczej dla toru bocznicy z niweletą szlaku), ale można już bez większych problemów wyliczać wysokości obiektów ponad torem jako funkcję kilometrażu (słupki już są). Daje to możliwość wstawiania w najbliższym czasie semaforów, sieci trakcyjnej oraz pozostałych obiektów infrastruktury.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod