Autor Wątek:  Prędkości  (Przeczytany 14275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu7rulez

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« dnia: 28 Sierpnia 2007, 19:36:39 »
EP07 wyciaga w realu ponad 170km/h
EU07 ok. 140km/h to prawda ???
Kubica góruje!!! :)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2961
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Prędkości
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2007, 19:43:08 »
no chyba żart :D Maźnice oraz łożyska by nie wytrzymały. Poza tym testy musiały by sie chyba na EP08 odbywać bo one osiągają 140 i nawet więcej.

Offline tomeqp

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2007, 19:46:06 »
A ile wyciąga EP09? W symku ponad 210 jechałem, ale to chyba nie możliwe w realu.
Pozdrawiam

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Prędkości
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2007, 19:58:14 »
Ja w symku jechałem EP05 ponad 300km/h ale to byla tylko próba. Zresztą każdą lokomotywe tak testowałem.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1241
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Prędkości
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2007, 19:59:00 »
Trzeba maszynie (lokomotywą) poprawić fizykę ;)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Prędkości
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpnia 2007, 20:27:36 »
Wyłączyć debugmode.

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Prędkości
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpnia 2007, 21:04:39 »
Cytat: "Český_Krtek"
Wyłączyć debugmode.


I to nie pomoże. Epoką jechałem kiedyś na wyłączonym debugmode 250km/h :D
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Prędkości
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpnia 2007, 21:11:54 »
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_prądu_stałego
Podział -> silnik szeregowy i przeczytać część o rozbieganiu silnika.

P.S.
Co do wylaczania loka przy predkosci konstrukcyjnej to jest to kolejny mit wyhodowany w spolecznosci MaSzynowej.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Prędkości
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpnia 2007, 21:19:54 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Co do wylaczania loka przy predkosci konstrukcyjnej to jest to kolejny mit wyhodowany w spolecznosci MaSzynowej.


Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Prędkości
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpnia 2007, 21:22:50 »
Cytat: "EU07-483"
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.

Ktore i z jakiej przyczyny?
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Prędkości
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Sierpnia 2007, 21:40:30 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Cytat: "EU07-483"
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.

Ktore i z jakiej przyczyny?


Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Prędkości
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Sierpnia 2007, 21:44:16 »
Cytat: "EU07-483"
Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)

Bycmoze na EP09 tak wlasnie jest. Na EU07 i jej podobnych takiego zabezpieczenia nie ma. Uwazam tak, bo:
- slyszalem o siodemce smigajacej 140 km/h bo mechanik sie zapomnial
- tak odpowiedzial jeden z autorow symulatora na moje pytanie dotyczace istnienia takowego zabezpieczenia w ogole
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Kleeshch

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.ksc.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Sierpnia 2007, 23:03:59 »
Cytat: "EU07-483"
Cytat: "ET22_RULZ"
Cytat: "EU07-483"
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.

Ktore i z jakiej przyczyny?


Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)


Chyba mówisz o czymś innym. Przy obręczach o średnicy 1180 mm, czyli dość zużytych, lokomotywa musiałaby jechać 177 km/h, aby osiągnąć maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową silników trakcyjnych, tj. 1530 obr/sek. Dla obręczy o średnicy 1250 mm jest to odpowiednio prędkość 188 km/h.

Pozdrawiam!
Adam Kliszcz
www.ksc.rail.pl    
Co nieco o EP09, zapraszam serdecznie!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Prędkości
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Sierpnia 2007, 23:09:40 »
Cytat: "Kleeshch"
Chyba mówisz o czymś innym. Przy obręczach o średnicy 1180 mm, czyli dość zużytych, lokomotywa musiałaby jechać 177 km/h, aby osiągnąć maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową silników trakcyjnych, tj. 1530 obr/sek. Dla obręczy o średnicy 1250 mm jest to odpowiednio prędkość 188 km/h.


Wiem, ze przejezdziles troszke na tych lokomotywach - jednakze jechalem lokomotywa z przebiegiem ok 300 tys km, wymiarów obręczy nie znam (nie chce podawac zbyt dokladnych danych) ale niestety pod kreske 160 jechac sie nie dalo...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Prędkości
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Sierpnia 2007, 23:25:01 »
Cytuj
Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki


Można wiedzieć co to za tajemnicze bezpieczniki ? Bo jakoś żadnych nie kojarzę, a na EP09 trochę czasu spędziłem, zarówno na trasie jak i w kanale przy przeglądach.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2961
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Prędkości
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Sierpnia 2007, 08:55:17 »
Cytat: "kolejarz LHS"
I to nie pomoże. Epoką jechałem kiedyś na wyłączonym debugmode 250km/h :D


Poprostu w symkowym EP09 nie ma usationego tzw. "Zamknięcia licznika" (kurcze) nie pamiętam jak się ten bezpiecznik nazywał co wyłączał loka. W każdym razie, musiały by być prowadzone testy w sprawie osiągnięcia takich niemożliwych prędkości. Zmianie musiały by ulec: Przekładnia (stosunek liczby zębów), maźnice, oraz musiały by być nowe obręcze kół.
I takie jeszcze pytanie: czy PKP ma kase na takie eksperymenty?? :D Bo się wydaje że nie :D :)

Offline cmst-POZNAN

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Sierpnia 2007, 12:11:46 »
Jaki to bezpiecznik na EP09? jechałem sporo razy na tych lokach nawet jak miały małe buty bez problemu 160 osiągają.Jedynie EP08-08,09,010 maja prędkościomierze elektroniczne i powyżej 140km?h puszczają styczniki liniowe, następuje brak jazdy!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Prędkości
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Sierpnia 2007, 13:46:10 »
Cytat: "cmst-POZNAN"
Jaki to bezpiecznik na EP09? jechałem sporo razy na tych lokach nawet jak miały małe buty bez problemu 160 osiągają.Jedynie EP08-08,09,010 maja prędkościomierze elektroniczne i powyżej 140km?h puszczają styczniki liniowe, następuje brak jazdy!


Cięzko mi określic co to za bezbieczniki (ew zabezpieczenia). Jednakze maszynista mówił ze owe wywalanie wszystkiego w lokomotywie jest spowodowane wlasnie zbyt duza predkoscia obrotowa silnika.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Prędkości
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Sierpnia 2007, 15:59:48 »
Cytat: "EU07-483"
Cięzko mi określic co to za bezbieczniki (ew zabezpieczenia). Jednakze maszynista mówił ze owe wywalanie wszystkiego w lokomotywie jest spowodowane wlasnie zbyt duza predkoscia obrotowa silnika.

Prawdopodobnie nadmiarowe (nie znam się na EP09, tylko zgaduje) ale "wywalanie wszystkiego w lokomotywie" wskazuje na wyłącznik szybki. Powód jest jeden: Za duży prąd pobierany przez silniki. Prędkość nie ma tu nic do tego, tylko opory ruchu.

PS ZTCW to przy zużytych obręczach licznik wskazuje większą prędkość niż naprawdę.

Dodano po 1 minutach:

 
Cytat: "tomeqp"
A ile wyciąga EP09? W symku ponad 210 jechałem, ale to chyba nie możliwe w realu.

W realu zrobiła rekord Polski pobity dopiero przez Pendolino. Pojechała wtedy 210 km/h.

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Sierpnia 2007, 18:15:36 »
Cytuj
PS ZTCW to przy zużytych obręczach licznik wskazuje większą prędkość niż naprawdę.

Natomiast przy dobrych i nowych kołach wskazuje zaniżoną prędkość. Ciekawostka, na odcinku Wrocław - Opole przy dobrej maszynie idzie dodatkowo urwać ze 6-7 minut od planu.
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline Kleeshch

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.ksc.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Sierpnia 2007, 22:32:48 »
Cytat: "hejnal"
Prawdopodobnie nadmiarowe (nie znam się na EP09, tylko zgaduje) ale "wywalanie wszystkiego w lokomotywie" wskazuje na wyłącznik szybki. Powód jest jeden: Za duży prąd pobierany przez silniki.


Sugerujesz, że pobór prądu wynosił przeszło 1,5 kA bądź WS był rozregulowany? Nie jest możliwe, aby w okolicach 160 km/h prąd był aż tak duży. Prędzej bym się spodziewał otwierania się liniowych na skutek zadziałania przekaźnika nadmiarowego, ale największy prąd (czyli drugi układ i 5 boków) osiąga się przy znacznie mniejszej prędkości niż owe 160 km/h.

Kolejna sprawa to to, że obręcze były już zużyte. Mniejsze obręcze = większe obroty zestawów (a zarazem silnika) aby osiągnąć daną prędkość = mniejszy prąd.

Pozdrawiam!
Adam Kliszcz
www.ksc.rail.pl    
Co nieco o EP09, zapraszam serdecznie!

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Prędkości
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Sierpnia 2007, 22:39:48 »
Więc wychodzi na to, że gdzieś w układzie WN jest jakieś dodatkowe (tajne:D) zabezpieczenie, podpięte gdzieś w obwód prądniczki tachometrycznej. Innego wyjścia nie widzę.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Prędkości
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Sierpnia 2007, 22:46:10 »
A ja widzę. Zwarcie w obwodzie WN czyli zadziałał ziemnozwarciowy lub różnicowoprądowy (nie wiem który z nich jest na EP09). Pierwszy powoduje otwarcie liniowych, drugi otwarcie szybkiego.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Prędkości
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Sierpnia 2007, 23:18:16 »
Cytat: "hejnal"
różnicowoprądowy


No własnie coś mi sie widzi ze to o to chodzi. Nie chcialem strzelac bo prawde mowiac nie mam pojecia.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Prędkości
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Sierpnia 2007, 23:25:52 »
Cytat: "EU07-483"
Cytat: "hejnal"
różnicowoprądowy


No własnie coś mi sie widzi ze to o to chodzi. Nie chcialem strzelac bo prawde mowiac nie mam pojecia.

Tylko co to ma wspólnego z przekroczeniem przez loka Vmax?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Prędkości
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Sierpnia 2007, 23:34:38 »
Cytat: "Krzysiek626"
Tylko co to ma wspólnego z przekroczeniem przez loka Vmax?


Nie mam pojecia ;) Szczerze to akurat co innego mnie interesowalo bardziej niz faktyczna przyczyna tego stanu. Lokomotywie wywalalo cos przy zblizaniu sie do 160 (prad pobierany raczej nie mial znaczenia gdyz wywalalo na bocznikach, i bez boków)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Prędkości
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Sierpnia 2007, 00:25:27 »
Cytuj

Kolejna sprawa to to, że obręcze były już zużyte. Mniejsze obręcze = większe obroty zestawów (a zarazem silnika) aby osiągnąć daną prędkość = mniejszy prąd.


Ja tak tylko:)
Niech intensywnie pomyślą o śrenicy kół 20 cm albo jeszcze mniejszych, to jaka będzie oszczędność energii w skali kraju.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Prędkości
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Sierpnia 2007, 10:59:10 »
Cytat: "Radkos07"
Ciekawostka, na odcinku Wrocław - Opole przy dobrej maszynie idzie dodatkowo urwać ze 6-7 minut od planu.


Trochę OT: EP07-1002 na opóźnionej "Oleńce" udało się nadrobić 20 minut z Opola do Wrocławia :-) "Oleńka" ma sporą rezerwę na tym odcinku, a i maszyna miała grube obręcze, więc pewnie dlatego mechanikowi udało urwać się aż tyle.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Prędkości
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Sierpnia 2007, 11:43:00 »
Cytat: "Krzysiek626"
Tylko co to ma wspólnego z przekroczeniem przez loka Vmax?

Nie chodzi o Vmax tylko ogólnie o prąd a chcąc szybciej jechać musimy zwiększyć prąd. Różnicowy mierzy prąd na wejściu i wyjściu. Jeśli na wyjściu jest mniejszy niż na wejściu (np. przez zwarcie do masy, przebicie izolacji) otwiera wyłącznik szybki. Czasem jest tak że można jechać na kilku pierwszych pozycjach nastawnika a na kolejnej wywali. Wszystko zależ od tego gdzie jest zwarcie i w jakim stopniu powoduje upływ prądu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Prędkości
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Sierpnia 2007, 13:53:00 »
Czyli powodem wyłączenia może być uszkodzenie loka a nie przekroczenie Vmax jak wcześniej ktoś sugerował.