0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
RUSZANIE I JAZDA LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNAUkład klawiatury w symulatorze autorstwa Blondyna: http://www.shaxbee.net/eukey.jpgShift+O podnosi się tylny pantografShift+M załącza sie obwód głównyShift+X włącza sie przetwornicaShift+C włącza się sprężarka, ciśnienie w zbiorniku głownym rośnieGdy cisnienie w zbiorniku glownym osiagnie wartosc 7 atm. mozna odhamowac sklad. napelnianie uderzeniowe, zostawiamy kran w tej pozycji na parenascie sekund4 jazda, sprawdzamy czy cisnienie w przewodzie wynosi 5 atm i czy nie rosnie w cylindrze lok. jak rosnie . na parenascie sekund i 4Wybieramy kierunek jazdyd jazda do przodur jazda do tyluWybieramy zakres pradu (EU07/ET22). Wysoki zakres pradu pozwala na dawanie wiekszego natezenia przy szeregowym polaczeniu silnikowShift+F wysoki rozruchf niski rozruchMozna wlaczyc ogrzewanie pociaguShift+H włącznik ogrzewania pociąguRozpoczynamy jazde+ przesunięcie nastawnika o jedną pozycję do przodu- przesunięcie nastawnika o jedną pozycję wsteczPozycje nastawnika reguluja natezenie dzieki czemu lokomotywa jedzie szybciej. Gdy zgasnie zolta lampka oznacza to ze jestesmy na pozycji bezooporowej mozemy zwiekszac natezenie oslabiajac pole wzbudzenia silnikow./ zwiększenie bocznikowania* zmniejszenie bocznikowaniaNalezy pamietac aby nie przekroczyc 650A na grupe, poniewaz wywali bezpiecznik nadmiarowy. Gdy wywali na pulpicie zapali sie czerwona lampka i zostanie przerwany doplyw pradu do silnikow. Lokomotywa powoli zacznie zwalniac (chyba, ze jedziemy z gorki ;)) Aby odblokowac bezpiecznik nadmiarowy schodzimy nastawnikiem 'do zera' i naciskamy n.- przesunięcie nastawnika o jedną pozycje wsteczn odblokowanie bezpiecznika nadmiarowegoPodczas jazdy nalezy pamietac o 'zbijaniu' urzadzen czujnosci SHP i CA. Zadzialanie urzadzen czujnosci sygnalizowane jest zapaleniem sie dwoch czerwonek lampek. Po paru sekundach, jezeli nie nastapi zbicie urzadzenia zostanie aktywowany brzeczyk, a nastepnie po paru sekundach hamowanie nagle. Jezeli zadziala hamulec czekamy az pociag sie zatrzyma i odhamowujemy sklad.SPACJA zbijanie SHP i CACzasami moze sie zdarzyc, ze wpadniemy w poslizg. Poslizg sygnalizowany jest zolta lampka na pulpicie. (Dokladne lokalizacja lampek jest na stronie w opisie kabin). Gdy wpadniemy w poslizg mozemy:s uzyc piasecznicy (podsypac piasek)ENTER uzyc przyhamowania (cylinder lokomotywy napelniany jest do ustalonej wartosci)Poslizg jest bardzo niebezpieczny dla silnikow lokomotywy i musimy go jak najszybciej usuwac, jezeli tego nie zrobimy moze dojsc do uszkodzenia silnikow. Gdy do tego dojdzie uruchamia sie wylacznik szybki i gasna wszystkie lampki na pulpicie. Sprawdzamy przyciskiem F1 damage status i jezeli pokazuje on 'Engine damaged' przechodzimy do paszynowni klawiszem END lub HOME i odlaczamy uszkodzone silniki.Shift+E odlaczenie uszkodzonych silnikowTeraz co nie co o kranie hamulca.. napelnianie4 - jazdaWszystkie pozycje ponizej jazdy w kranie hamulcowym Oerlikona to pozycje hamowania.9 raczka do przodu, zmniejszamy spadek powietrza3 raczka do siebie, zwiekszamy spadek powietrzaPozycje roznia sie spadkiem cisnienia. Ostatnia pozycja, czyli 'godzina szosta' to hamowanie nagle, czyli polaczenie przewodu glownego z atmosfera. Lokomotywa posiada takze hamulce tylko dzialajace na lokomotywe.7 raczka od siebie, usuwamy powietrze z cylindra1 napelniamy cylinder, lokomotywa hamujeJezeli sobie nie radzisz, mozesz skorzystac z pomocy automaszynisty Shift+Q i obserwowac jak on prowadzi pociag.Autor przewodnika: ET22_RULZ[/url]