Autor Wątek:  jak tym ruszyc?  (Przeczytany 1986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

boruta

  • Gość
jak tym ruszyc?
« dnia: 10 Sierpnia 2007, 17:51:28 »
czytalem juz wzystko i nie moge ruszyc z miejsca!!!
czy jakis cierpliwy maszynista moglby krok po kroku napisac co trzeba zrobic zeby ruszyc tymi ciufciami????

Użyj SZUKAJKI! Bocznica.
Profeta

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
jak tym ruszyc?
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia 2007, 18:03:39 »
witaj.
Po pierwsze nie krzycz, po drógie napisz z jakim lokiem/lokami masz problem.
Pozdrawiam

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
jak tym ruszyc?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpnia 2007, 18:07:42 »
może to: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=6008 jest kilka linijek niżej
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
jak tym ruszyc?
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2007, 18:21:37 »
Tak trudno znalezc?
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2731&

Cytuj
RUSZANIE I JAZDA LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA

Układ klawiatury w symulatorze autorstwa Blondyna: http://www.shaxbee.net/eukey.jpg

Shift+O podnosi się tylny pantograf
Shift+M załącza sie obwód główny
Shift+X włącza sie przetwornica
Shift+C włącza się sprężarka, ciśnienie w zbiorniku głownym rośnie

Gdy cisnienie w zbiorniku glownym osiagnie wartosc 7 atm. mozna odhamowac sklad
. napelnianie uderzeniowe, zostawiamy kran w tej pozycji na parenascie sekund
4 jazda, sprawdzamy czy cisnienie w przewodzie wynosi 5 atm i czy nie rosnie w cylindrze lok. jak rosnie . na parenascie sekund i 4

Wybieramy kierunek jazdy
d jazda do przodu
r jazda do tylu

Wybieramy zakres pradu (EU07/ET22). Wysoki zakres pradu pozwala na dawanie wiekszego natezenia przy szeregowym polaczeniu silnikow
Shift+F wysoki rozruch
f niski rozruch

Mozna wlaczyc ogrzewanie pociagu
Shift+H włącznik ogrzewania pociągu

Rozpoczynamy jazde
+ przesunięcie nastawnika o jedną pozycję do przodu
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycję wstecz

Pozycje nastawnika reguluja natezenie dzieki czemu lokomotywa jedzie szybciej. Gdy zgasnie zolta lampka oznacza to ze jestesmy na pozycji bezooporowej mozemy zwiekszac natezenie oslabiajac pole wzbudzenia silnikow.
/ zwiększenie bocznikowania
* zmniejszenie bocznikowania

Nalezy pamietac aby nie przekroczyc 650A na grupe, poniewaz wywali bezpiecznik nadmiarowy. Gdy wywali na pulpicie zapali sie czerwona lampka i zostanie przerwany doplyw pradu do silnikow. Lokomotywa powoli zacznie zwalniac (chyba, ze jedziemy z gorki ;)) Aby odblokowac bezpiecznik nadmiarowy schodzimy nastawnikiem 'do zera' i naciskamy n.
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycje wstecz
n odblokowanie bezpiecznika nadmiarowego

Podczas jazdy nalezy pamietac o 'zbijaniu' urzadzen czujnosci SHP i CA. Zadzialanie urzadzen czujnosci sygnalizowane jest zapaleniem sie dwoch czerwonek lampek. Po paru sekundach, jezeli nie nastapi zbicie urzadzenia zostanie aktywowany brzeczyk, a nastepnie po paru sekundach hamowanie nagle. Jezeli zadziala hamulec czekamy az pociag sie zatrzyma i odhamowujemy sklad.
SPACJA zbijanie SHP i CA

Czasami moze sie zdarzyc, ze wpadniemy w poslizg. Poslizg sygnalizowany jest zolta lampka na pulpicie. (Dokladne lokalizacja lampek jest na stronie w opisie kabin). Gdy wpadniemy w poslizg mozemy:
s uzyc piasecznicy (podsypac piasek)
ENTER uzyc przyhamowania (cylinder lokomotywy napelniany jest do ustalonej wartosci)

Poslizg jest bardzo niebezpieczny dla silnikow lokomotywy i musimy go jak najszybciej usuwac, jezeli tego nie zrobimy moze dojsc do uszkodzenia silnikow. Gdy do tego dojdzie uruchamia sie wylacznik szybki i gasna wszystkie lampki na pulpicie. Sprawdzamy przyciskiem F1 damage status i jezeli pokazuje on 'Engine damaged' przechodzimy do paszynowni klawiszem END lub HOME i odlaczamy uszkodzone silniki.
Shift+E odlaczenie uszkodzonych silnikow

Teraz co nie co o kranie hamulca.
. napelnianie
4 - jazda

Wszystkie pozycje ponizej jazdy w kranie hamulcowym Oerlikona to pozycje hamowania.
9 raczka do przodu, zmniejszamy spadek powietrza
3 raczka do siebie, zwiekszamy spadek powietrza

Pozycje roznia sie spadkiem cisnienia. Ostatnia pozycja, czyli 'godzina szosta' to hamowanie nagle, czyli polaczenie przewodu glownego z atmosfera. Lokomotywa posiada takze hamulce tylko dzialajace na lokomotywe.
7 raczka od siebie, usuwamy powietrze z cylindra
1 napelniamy cylinder, lokomotywa hamuje

Jezeli sobie nie radzisz, mozesz skorzystac z pomocy automaszynisty Shift+Q i obserwowac jak on prowadzi pociag.

Autor przewodnika: ET22_RULZ[/url]