Autor Wątek:  Przyszłośc polskiego taboru...  (Przeczytany 3227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eminem91

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przyszłośc polskiego taboru...
« dnia: 07 Sierpnia 2007, 08:21:14 »
Mam pytanko czy długo jeszcze będziemy widywac na polskich szlakach takie loki jak SM42, EU07,czy ET22 czy wszystko w najbliższym czasie będzie zamieniane na nowsze maszyny np.szynobusy czy inne wynalazki.Jakoś mi sie te wszystkie nowoczesne pociagi nie podobają.Czy da sie to wogóle określic??

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2960
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Sierpnia 2007, 08:57:51 »
Witam
Przyszłość naszego polskiego taboru bardzo się wacha (cięcia loków), ale nie zapominajmy jakie to nasze "kochane" PKP jest biedne ( 8 Miliardów długu ) więc nie liczył bym na nowe maszyny. Poza tym loki takie jak ET22 i EU07 raczej szybko w nie pamięć nie odejdą, gdyż są bardzo potrzebne w naszym taborze. Co innego EU06 ( a właśnie, wie ktoś co sie stało EU06-18? Bo przyjechała wczoraj do łagiewnik, opuściła na chwile patyk, cisza, podnosi patyk, odjazd bez wycia wentylatorów ) które niedługo odejdą w nie pamięć ( 02, 04, 05, 08, 11, 12, ) Ale jak na razie nie ma się co przejmować najnowszymi technologiami na PKP gdyż nie będzie za co ich kupować, a zwłaszcza nowych loków. :D
Pozdrawiam

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Re: Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Sierpnia 2007, 14:49:48 »
Cytat: "eminem91"
czy wszystko w najbliższym czasie będzie zamieniane na nowsze maszyny np.szynobusy

Wątpię, bo PKP i tak za prąd musi płacić... ;)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Sierpnia 2007, 16:56:41 »
Cytat: "ST44-003"
[...]a właśnie, wie ktoś co sie stało EU06-18? Bo przyjechała wczoraj do łagiewnik, opuściła na chwile patyk, cisza, podnosi patyk, odjazd bez wycia wentylatorów )[...]


Mechanik po prostu nie włączył przetwornicy ;)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2960
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Sierpnia 2007, 18:41:45 »
Właśnie włączył. Podniósł patyk po chwili było słychać szum przetwornicy.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Sierpnia 2007, 20:49:45 »
Eee...nierozumiem pytania :) Widocznie włączył po starcie :D
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Sierpnia 2007, 12:33:26 »
Cytat: "ST44-003"
Właśnie włączył. Podniósł patyk po chwili było słychać szum przetwornicy.

Ale nie włączył wentylatorów oporów. To częsta praktyka w Krakowie.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2960
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Sierpnia 2007, 12:40:56 »
Ale jak to zrobił? Przcież went. oporów załączają sie automatycznie, nie ma przecież na pulpicie ich wyłącznika.

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Przyszłośc polskiego taboru...
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Sierpnia 2007, 13:03:26 »
Cytat: "ST44-003"
Ale jak to zrobił? Przcież went. oporów załączają sie automatycznie, nie ma przecież na pulpicie ich wyłącznika.


W EU06, starszych lokomotywach EU07 oraz ET22 wentylatory oporów załącza się na pulpicie.
BTW Ciekawostką jest też to, że w starszych EU07 pantografami steruje się z przedziału maszynowego, tj ustawia się tam za pomocą zaworów dopływu powietrza, który pantograf ma się podnieść, a następnie - już z pulpitu - podnosi się go poprzez przełączenie hebelka (jest on tylko jeden + przycisk do opuszczania pantografów).
Pozdrawiam, Sławek