Autor Wątek:  Praca hamulca oerlikona  (Przeczytany 5964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Praca hamulca oerlikona
« dnia: 25 Lipca 2007, 08:39:49 »
Nagranie z komórki w godzinach pracy, więc wygląda jak wygląda:/
http://chomikuj.pl/El_Driver/Wideo000.3gp

Zapomniałem tam powiedzieć, że w wielu lokach ciśnienie w PG wraca do 0,5MPa na pozycji napełniania udeżeniowego. W symku hampel zachowuje się niestety nieprawdziwie:/
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipca 2007, 09:28:50 »
Nie mozesz tego przerobic na bardziej czytelny format? nie kazdy ma ochote instalowac 42 rodzaje programow zeby kazdy egzotyczny pliczek otwierac :/

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca 2007, 09:46:14 »
No niestety nie, bo nie moge dojść do ładu z kodekami. Ale własnie nad tym pracuję, może się uda. Poza tym wystarczy zainstalowac kodeki QT (oryginalne Apple albo Alternative) i kazdy jeden player (z WMP włącznie) otworzy.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipca 2007, 13:18:37 »
Szkoda :/

Wniosłeś coś do tematu? To nie GG! Następnym razem ostrzeżenie.
Profeta

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipca 2007, 15:20:07 »
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lipca 2007, 15:24:23 »
Niepotrzebnie wspominałeś tam o zaworze rozrządczym bowiem on miał wpływ tylko na manometr ciśnienia w cylindrach hamulcowych. To co się działo z manometrem PG to zasługa tylko i wyłącznie kranu Oerlikona.
To co opisałeś działa w ten sposób że po osiągnięciu w PG ciśnienia 0.54 MPa otwiera się zawór, który wypuszcza nadmiar powietrza utrzymując ciśnienie w PG 0.54 MPa. Jest to sygnał że należy skończyć popełnianie i przestawić kran w pozycje jazda.
Jest jeszcze jedna ciekawostka, o której nie wspomniałeś, jeśli kran w pozycji jazda jest ustawiony na 0.5 MPa to po przekroczeniu ciśnienia 0.52 MPa podczas napełniania PG w pozycji jazda automatycznie podnosi ciśnienie do 0.54 MPa w celu wyrównania ewentualnego małego przeładowania po czym przestawia się na utrzymywanie ciśnienia 0.5 MPa. Powrót do ciśnienia 0.5 MPa w PG następuje na skutek nieszczelności PG.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca 2007, 15:43:08 »
Filmik interesujący :) a na jakiej maszynie to było ?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lipca 2007, 15:48:25 »
Cytat: "mechatronik"
a na jakiej maszynie to było ?

401Da

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Lipca 2007, 23:58:51 »
@Akvin: dzięki za konwersję, plusik:)

@hejnal: dzięki za wyczerpujące uzupełnienie tematu, równierz plusik:)

Lok to dokładnie 401Da-261.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipca 2007, 09:10:23 »
Obejżałem i filmik fajny :) Ciekawie się zachowuje manometr przewodu głównego. Można też zauważyć jak powietrze przechodzi z PG do Hamulców i odwrotnie.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Praca hamulca oerlikona
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipca 2007, 11:38:37 »
Cytat: "glowawojtas0"
Można też zauważyć jak powietrze przechodzi z PG do Hamulców i odwrotnie.

Nie do końca. Powietrze z PG przechodzi do zbiornika pomocniczego (tak samo w wagonach jak i lokomotywach). Warunek jest taki żeby w PG było wyższe ciśnienie niż w zbiorniku. Po obniżeniu ciśnienia w PG poniżej ciśnienia luzowania (może być różne, niekoniecznie 0.5 MPa) zawór przestawia się na hamowanie (pod warunkiem że zmiana ciśnienia na niższe nastąpi odpowiednio szybko, bardzo powolne obniżanie ciśnienia w PG nie spowoduje hamowania) czyli przepuszcza powietrze ze zbiornika pomocniczego do cylindrów hamulcowych. Ilość powietrza wpuszczona do cylindrów zależy od zadanego stopnia hamowania. Żeby wyluzować trzeba podnieść ciśnienie w PG minimalnie wyżej niż ciśnienie luzowania lub obniżyć ciśnienia luzowania :) w tedy zawór rozrządczy przestawi się na luzowanie czyli zacznie wypuszczać powietrze z cylindrów hamulcowych do atmosfery. Wyluzowanie może być stopniowe lub bezstopniowe zależnie od typu zaworu rozrządczego (obecnie stosuje się już tylko luzujące stopniowo) lub od obsługi kranu w zależności od potrzeby (pociągów bardzo ciężkich nie wolno luzować stopniowo).