Autor Wątek:  ET42 w Warszawie  (Przeczytany 6878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
ET42 w Warszawie
« dnia: 09 Grudnia 2007, 22:06:45 »
Spacerując dzisiaj wieczorem po Olszynce natknąłem się na ET42-019. Przyznam się że mocno się zdziwiłem ponieważ ET42 w Warszawie to prawdziwy rarytas., a stojąca na Olszynce to już prawdziwy cud. Ciekawe jak ona się tam znalazła ? W Warszawie ten lok to nie lada problem ponieważ nikt z warszawskich mechów nie ma autoryzacji na tą serię, a co się z tym wiąże to nie może nikt się nią poruszać. Chyba że przyciągneli ją na trupa ew. przyjechała z własnym maszynistą.

Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Grudnia 2007, 22:16:35 »
Może przyjechała bo mieli coś cięższego do poprowadzenia? a mecha faktycznie może mieć własnego (trzeba było podejść i zapukać :) ). Czasem różnie bywa. Pamiętam swego czasu na Olechów (Łódź) zawitał EM10 :D, też byłem mocno zdziwiony.
Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Grudnia 2007, 23:52:10 »
Tyle że pukanie by nic nie dało bo nie było w niej nikogo i była zamknięta.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Grudnia 2007, 08:57:23 »
ET42-019 będzie mieć przeprowadzane badania dotyczące ochrony przeciwoprażeniowej. Dołączą do niej niedługo: ET40-01 i ST44-282.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4402
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 342
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudnia 2007, 15:50:51 »
I po co to? To jakies okresowe czynnosci? czy moze ze wzgledu na wiek lokow to robia?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jacaw3

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudnia 2007, 16:53:50 »
W gdyni to troche tych ET42-019 stoi a z badaniem to chyba ze starosci chyba:)
ełe iłe tułe

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Grudnia 2007, 23:05:09 »
Czasami może się tak przydarzyć :) Raz do nas do Piaseczna zawitała (dziwnym trafem) EP07-422 :/. A tak to u nas tylko Byki [pośpieszne i towarowe] i kible [osobowe]. Ale to wszystko właśnie z Warszawy.
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudnia 2007, 02:19:43 »
I po co to? To jakies okresowe czynnosci? czy moze ze wzgledu na wiek lokow to robia?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każde urządzenie elektryczne/energetyczne musi takowe badania przejść. Inaczej nie zostanie dopuszczone do eksploatacji. Co ciekawe podobne badania przechodzą okresowo nawet urządzenia gdzie w ich przypadku kwestia ochrony PP jest co najmniej dziwna (np transformatory energetyczne -swoją drogą niekiedy samo zbliżenie się do nich na zbyt małą odległość grozi "spaleniem") -pomijam oczywiście kwestie samego uziemiania trafo.
Ale wracając do tematu.
"Urządzenia" typu elektrowozy są wyjątkowo podatne na uszkodzenia izolacji, nakładek ochronnych PP, uszkodzenia przewodów "uszyniających"-chociażby ze względu na udary mechaniczne, wielogodzinną pracę  urządzeń w ekstremalnych warunkach oraz zmienny "klimat" pracy tej maszyny. Z czasem uszkadza się izolacja przewodów, jeśli lok jest już stary może też niekiedy dochodzić gdzieniegdzie do nadmiernej kondensacji pary wodnej a co za tym idzie powoduje to oczywiste zagrożenie (w końcu 3kV to nie jest mało...).  Dodatkowo w skład ochrony PP wchodzi kontrola odgromników wydmuchowo zaworowych (bodaj GZM-4  ale z nimi to było różne -zależy od loka). Jako ciekawostkę powiem, że sprawdzany jest również kondensator (przynajmniej dawniej tak robiono...), z tego względu, że jest to b.niebezpieczne ustrojstwo. Przy swojej pojemności i napięciu ~3kV ładunek w nim zgromadzony może nawet zabić.

Pozdrawiam .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Grudnia 2007, 11:34:22 »
Swoją drogą, to przez Kraków przeleciał ostatnio ET42. Czy to by znaczyło że już przeszedł naprawę i wracał do siebie do szopy?

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Grudnia 2007, 11:54:41 »
Swoją drogą, to przez Kraków przeleciał ostatnio ET42. Czy to by znaczyło że już przeszedł naprawę i wracał do siebie do szopy?

Jechałbyś z Warszawy do Karsznic niedaleko Łodzi przez Kraków?
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ET42 w Warszawie
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Grudnia 2007, 12:22:59 »
Zarówno ET42-019 jak i ET40-01 i ST44-282 wróciły do eksploatacji. CNTK zapomniało poinformować, że do 7.01. nic z tego nie będzie z powodu urlopów ;)   Także po 7.01. prawdopodobnie znów zobaczycie te pojazdy w Stolicy.