Autor Wątek:  tworzenie tras  (Przeczytany 21899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline laczor

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.linia29.cal.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« dnia: 24 Marca 2007, 11:15:48 »
Witam. Prosze mi powiedziec w jakim programie tworzyć nowe trasy do Maszyny?

Z góry dziekuje za odpowiedz :)
WWW.LINIA29.CAL.PL ZAPRASZAM!

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Marca 2007, 11:29:31 »
W 3dsmaxie lub gmaxie (darmowy).
-//-

Offline laczor

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.linia29.cal.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marca 2007, 11:52:17 »
A czy jest gdzies dostepny jakiś artykul dotyczacy tworzenia tras?
WWW.LINIA29.CAL.PL ZAPRASZAM!

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marca 2007, 11:57:51 »
Aktualnie niema, ten na stonie głównej nie działa, ale powienien się gdzieś jeszcze odnaleźć w kopiach stron wykonanych przez google.pl. A scenery.doc mam u siebie na serwerze ( www.michalpkp.republika.pl/Scenery.doc ).
-//-

pol102

  • Gość
tworzenie tras
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marca 2007, 12:00:06 »
Nie ma ale będzie FAQ o tworzeniu tras - planujemy je zrobić z Q

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
tworzenie tras
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Marca 2007, 03:33:35 »
Cytat: "PEKAP"
lub gmaxie (darmowy).

Ludzie przestańcie podawac gmaxa bo widze ze żaden z was w nim nie tworzył do maszyny. W gmaxie nie da sie zrobić trasy!!!!!!

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
tworzenie tras
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Marca 2007, 03:38:19 »
Dokladnie... od maxa zaczynalem, zrobilem jedynie model swojej hacjendy i po miesiacu dalem sobie z nim na 0 poniewaz trza bylo reczine kopiowac z listenera.  Gmax to zloooooo ...

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
tworzenie tras
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Marca 2007, 17:00:32 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "PEKAP"
lub gmaxie (darmowy).

Ludzie przestańcie podawac gmaxa bo widze ze żaden z was w nim nie tworzył do maszyny. W gmaxie nie da sie zrobić trasy!!!!!!


Oj, wiem coś o tym... wyszedł taki bubel, że aż nick zmieniłem żeby nie było skojarzeń... <joke> :]

Offline mlodzieniec

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marca 2007, 10:59:55 »
Ja sobie radziłem z g-max(em) w taki sposób że napisałem sobie pomocniczy program który czyścił zawartość Listenera i wklejał do programu a następnie zapisuje we wskazanej ścieżce.

W G-max listener "RichEdit" ma pojemność 64kb dlatego taki burdel.
Jak ktoś by chciał ten program to prześle.

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marca 2007, 16:41:33 »
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
tworzenie tras
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Marca 2007, 16:57:12 »
Cytat: "urbanek"
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?


Wpisz sobie w google gmax download. jeśli chodzi ci o gmaxa:).
Pozdrawiam.

Dodano po 3 minutach:

 No i na pewno nie posadzą cie za piractwo:).
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
tworzenie tras
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marca 2007, 17:01:43 »
Cytat: "grzegorz kk"
Cytat: "urbanek"
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?


Wpisz sobie w google gmax download. jeśli chodzi ci o gmaxa:).
Pozdrawiam.
Jak pomogłem wciśnij plusik:D:).

Dodano po 3 minutach:

 No i na pewno nie posadzą cie za piractwo:).


Naprawdę nie jesteś w stanie wydedukować że chodzi o ten programik napisany do Listenera... Pogoń za pochwałami? Przyjdą z czasem... ;p

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
tworzenie tras
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marca 2007, 17:06:04 »
Cytat: "urbanek"
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?


Witam.
Zmyliłem się:)  ehh;).
Pozdrawiam.

PS: a o pochwałach tak wiem że przyjdą z czasem;).
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline mlodzieniec

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Marca 2007, 00:01:25 »
Program ubogi ale działa jak trzeba. Miałem go poszerzyć o nowe funkcje ale przeszedłem na 3dsmax.

http://d.turboupload.com/d/1658935/CopyCopyListener.exe.html

Życzę wielkich scenerii :-)

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Kwietnia 2007, 20:24:04 »
Myślał ktoś kiedyś może o stworzeniu edytora do tworzenia tras?
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
tworzenie tras
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Kwietnia 2007, 20:52:24 »
witam

Cytat: "kurak303E"
Myślał ktoś kiedyś może o stworzeniu edytora do tworzenia tras?


jeden edytor jest ale dopiero będzie wydany razem z SPT to tylko tyle.

myśle ze 3dsmax jest najlepszy do budowania nawet nie wiem czy byłby sens tworzenia edytora map. Dobre plusy jakby był jeszcze lepszy niż skrypty do 3ds czyli łatwiejszy w obsłudze szybszy a co dobre jakby był bez płatny bo jednak 3dsmax wersja orginalna 8000zł kosztuje (czy cos koło tego). Moje zdanie jest takie jeżeliby stworzono taki edytor który by wywyższał sie nad 3dsmaxem to byłbym za.

Wiadomo stworzenie takiego edytora to nie lada sztuka. Myślę że powinni się wypowiedziec specjaliści. Może najpierw niech sie zakończą prace nad SPT a potem moze wtedy sie pomyśli. Takie jest moje zdanie.

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Kwietnia 2007, 22:08:43 »
Cytat: "JONIN_EZT"
wersja orginalna 8000zł kosztuje


to żeś mnie rozłożył...
właściwie chodzi tylko o to, żeby było łatwiej, jak np w TRSie, bo do Gmaxa albo 3dmaxa trzeba troche pomeczyc.
Zamiast edytora mozna by jeszcze napisać solidny poradnik dla twórców map krok po kroku co i jak, tak aby każdy zrozumiał, bo jak sie 9 latek zakocha w maszynie i sobie zamarzy pod domem pojeździć... i załamka, bo połowy gmaxa nie rozumie
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
tworzenie tras
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Kwietnia 2007, 12:54:57 »
Cytat: "kurak303E"
właściwie chodzi tylko o to, żeby było łatwiej, jak np w TRSie, bo do Gmaxa albo 3dmaxa trzeba troche pomeczyc.
Zamiast edytora mozna by jeszcze napisać solidny poradnik dla twórców map krok po kroku co i jak, tak aby każdy zrozumiał, bo jak sie 9 latek zakocha w maszynie i sobie zamarzy pod domem pojeździć... i załamka, bo połowy gmaxa nie rozumie


Tutorial jest aktualnie pisany przez kolegów @queuedEU i @pol102. Też parę tutoriali jest na forum oraz jest oficjalny tutorial na stronie głównie. Fakt faktem oficjalny tutorial jest dosyc trudny dla tych co nie mieli nic wspólnego z 3dsmaxem i trudno by było zrozumiec dużo rzeczy. Inne tutoriale na forum są dobre.

Myśle że ten nowy tutorial który juz zostanie napisany będzie napewno lepszy od pozostałych.

Co do ceny to wliczam też licencjalne zapłaty normalnie kosztuje cos około 4000 zł (i tak za dużo).

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Kwietnia 2007, 15:27:22 »
No z niecierpliwoscia czekamy na dobru tutorial o tworzeniue tras. W sumie chodzilo mi o tego listenera do gumaxa. Juz sciagnalem. Wielkie dzieki. Jestem za tym, zeby uzywac darmowych programów. Ale nie mówię nie jeśli chodzi o 3D studio max. Chodzilo mi tylko o to , ze ludzie powinni mieć dostęp do legalnych programików, a jeśli ktoś ma 3D maksa to niech sobie uzywa. Nie moja sprawa. A propos. jakos nie wierze, zeby 9 latek umiał sobie poszaleć nawet w 3D studio maksie :)

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
tworzenie tras
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Kwietnia 2007, 16:56:00 »
A ja jakoś nie wierzę, że wielu userów robiło traski, modele, w ogóle twórczo rozwijało symka i już mieli wypuszczać swoje dzieła i co? I DYSKI popadały!

Jakoś wierzę, że 9 latek, który szybko łapie o co kaman ściągnie/zainstaluje i będzie używać 3DMaxa równei dobrze a nawet lepiej niż 20latek, który kompa ma 10lat który służy tylko do gierek i nieczego więcej!

Więc nie stawiaj tu porównań tylko jeśli chcesz coś zrobić -> po prostu ZRÓB TO dobrze, szybko i pochwal się Userom Twoim dziełem.

Offline mlodzieniec

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Kwietnia 2007, 20:26:23 »
no jeszcze został notatnik :-)

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Kwietnia 2007, 08:53:56 »
No dobra mam tego 3D maksa. Okazyje sie, ze jest jakas 30dniowa wersja za darmo. Nawet zrobilem sobie szyny wstawilem pare drzewek i probowalem tez wstawic pare innych rzeczy. Huuuuuraaa. Dziala. Eu07 jezdzi mi w kółko(Moja pierwsza traska:-) . Troche to wyglada jak kolejka piko. Próbowałem wstawić teren ale za chiny nie działa. Wstawiam płaszczyzne i później wciskam przycisk export scenerii i nic. Jak otwieram plik ze sceneria to jest tylko wpis //Plane01 i to wszystko. Poooooomocy. Niech ktos da jakis przyklad jak się tworzy teren i trawe w gmaksie. Trawę też próbowałem wstawić ale jakoś nic nie jest wstawiane do scenerii.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
tworzenie tras
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Kwietnia 2007, 15:41:21 »
Najpierw na tym plane, zrób Triangulate Mesh, czy jakoś tak... w skryptach poszukaj...

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Kwietnia 2007, 09:02:13 »
Dobra. Wszytsko gra. Zrobiłem dwa błędy. Okazało się, że nie miałem wszytkich plików i bibliotek. Sciągnąłem najnowsze skrypty do 3Dmaksa z forum i delanuay mesh zaczeło działąć. Dodatkowo trzeba poteksturować siatkę. Bez tego też nie działa. Po poteksturowaniu było już okij. :-). Kolejny problem został rozwiązany. No to zabieram się za tworzenie jakiejś prostej fikcyjnej traski. Mam jednak problem. Chcę zrobić traskę w górach. Oczywiście tory będą szły do góry. Od czego zacząć? Od robienia tylko pochylonych torów czy jednoczesnie z  terenem? No może ktoś da jakieś weskazówki jak pochylać tory?

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
tworzenie tras
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Kwietnia 2007, 14:52:38 »
witam

pochylanie torów.
znaznacz byle jaki tor. potem włączasz opcje obrót (skrót przycisk E). Powinny ci sie wtedy pokazac 2 koła (czyli funkcja obrót działa). Do zmiany kątów pochylenia torów używasz 2 koła (zewnętrznego) klikasz lewym przyciskiem myszki przetrzymujac ruszasz w góre lub w dół

przy użyciu koła wewnetrznego działa na ten sam sposób w dodatku pokazuje kąt pochylenia

Pamietaj że te pochylenia musza byc zdecydowanie nie wielkie. Bo żaden pociąg nie wjedzie na 45 stopniowy podjazd. Maxymalnego kąta nie pamiętam ale w przepisach E-1 jest podany.

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline urbanek

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Kwietnia 2007, 16:53:15 »
Serdeczne dziekuje za ostatni post dotyczacy pochylania torow. Chyba jestem za ambitny bo tworze wlasnie gorska trase . mam nadzieje, ze wkrotce sie nia pochwale. Ale do rzeczy:
1) Stworzylem poziomice na podstawie zeskanowanej mapy. Uzylem do tego splinów. Wlasnie jestem w trakcie ukladania torow ale wydaje sie to strasznie żmudnym zajeciem bo tory trzeba pochylac i rysowac linie wzdluz torow , ktore sa dokladnie na tej samej wysokosci. Niestety nie da sie zrobic tego tak dokladnie. Efekt jest taki, ze czesc torow wchodzi mi pod trawe, a czesc wisi nad trawa:) Czy jest moze jakies wyjscie z tej sytuacji? Fajnieby bylo, gdyby podczas ukladania torow istaly dwie linie po bokach na tej samej wysokosci i nie byloby tego problemu. Moze ktos już miał taki problem to niech sie podzieli uwagami na ten temat. Moze juz temat byl przedyskutowany? Traske robie w 3Dmaksie. Na razie staram sie wszystko ustawiac metr po metrze co zajmuje troche czasu :)

hunter

  • Gość
tworzenie tras
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Kwietnia 2007, 19:17:27 »
Gdy zaznaczasz poziomice, by je przekonwertować na editable mesh, zaznacz tory i po tym dopiero użyj Denaulay mesh.

Converter

  • Gość
tworzenie tras
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Kwietnia 2007, 11:03:19 »
(treść usunięta)
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2017, 17:42:19 wysłana przez Converter »

Offline Qba_S

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tworzenie tras
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Kwietnia 2007, 12:00:55 »
Witam,

Mam taki problem:
Jak zrobić (w 3ds maxie) aby tekstura, którą chcę użyć do terenu nie była rozciągnięta na całą jego powierzchnie? Z 3ds maxa kożystam dopiero od 2 dni więc proszę o wyrozumiałość.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
tworzenie tras
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Kwietnia 2007, 13:31:34 »
Cytat: "Qba_S"
Witam,

Mam taki problem:
Jak zrobić (w 3ds maxie) aby tekstura, którą chcę użyć do terenu nie była rozciągnięta na całą jego powierzchnie? Z 3ds maxa kożystam dopiero od 2 dni więc proszę o wyrozumiałość.

Bylo napisane w howto :)
Uzyj UVW Mapingu, podziel wartosci przez 3 i wpsiz ponizej :)