Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Ruchome drzwi wagonów

<< < (2/5) > >>

Mariusz1970:
Ja raczej myślałem nad uproszczonymi otwieranymi drzwiami 0-zamknięte, 1-otwarte (coś na wzór EAOSów z węglem i bez). Odpada animacja, tylko wstawianie dynamiczne tekstur (albo tylko w newralgicznym miejscu- tam gdzie sa drzwi, albo dwie tekstury całego wagonu 1-otwarte dzrzwi, 2-zamknięte). Co do wkaźników, wyobrażałem sobie to jak ładowanie węgla w Quarku (chyba), po nazwie obiektu dynamic i jakiś evenet, który zmienialby w modelu wyświetlanie tekstur.
Byłby event na trasie, który zmieniałby z 0 na 1 i odwrotnie. Trasopisarz napisałby odpowiednie eventy dla danego przebiegu składu pociągu na danej stacji (efekt może będzie wtedy pseudolosowy-zależnie od napisanych eventów).
Nie wiem czy to wymagałoby już przeróbki w exe czy nie (jeżeli tak, to pomysł upada-raczej chyba tak, bo parametr coal dla eaosow wydaje mi się, że musi byc zapisany w exe).
Jeżeli przeróbka odecnego całego taboru jest kłopotliwa, to może chociaż jeden typ wagonu lub stworzyć nowy.
Co do uzasadnienia ekonomicznego hmm, trudno mi powiedzieć (mogę sobie wyobrazić jak to będzie działało, natomiast nie wiem ile roboczogodzin potrzeba na zrobienie tego- dla mnie do przyjęcia jest zrobienie tego w ciągu ok. 50 h, powyżej rzeczywiście wydaje mi się
nieopłacalne)
yB, a jak przeróbka całego taboru pod kątem twoich wężyków i exe?.
Też pewno od zajechania roboty, nie :)

Cesky Kretek:
Witam, na wstępie przepraszam, że odkopuję temat, ale skoro już taki istnieje, to nie ma sensu zakładać kolejnego.

Maszyna ewoluowała przez te 4 lata, pojawiło się wiele nowych modeli, mamy wielu dobrych modelarzy więc może czas ponownie rozważyć ten pomysł – który notabene bardzo by podniósł realizm MaSzyny (który i tak jest wysoki ;-))

Do rzeczy:
W przygotowaniach są nowe modele wagonów osobowych, część już została 'odświeżona', do Bdhpumn-a nawet trwają prace nad wnętrzem. Może da się to wykorzystać i stworzyć coś na wzór tego co jest już w EN57. Wystarczyłoby wymodelować przedsionki dla każdego rodzaju wagonów, aby nie wczytywać całego wnętrza no i osobno utworzyć model drzwi z animacjami, pivotami itp. (nie jestem specem od tego – przypuszczam że to jest potrzebne). Jeśli ktoś powie – to nie problem – to następne pytanie brzmi: czy da się 'podpiąć' pod te same klawisze co w EN57 (< i >)?

Wiem, wiem, to jest sporo pracy, modele i tak powstają długo, ale w zasadzie taka mała obserwacja z mojej strony – nie śledziłem rozwoju MaSzyny przez jakiś czas, ale zauważyłem że czasami wiele rzeczy się dubluje – kabiny, modele tego samego typu – może warto iść ciut do przodu, zamiast stać w miejscu. Oczywiście mówię to z całym szacunkiem dla modelarzy, bo i tak jestem pełen podziwu ich pracy.

Mam nadzieję, że temat nie umrze śmiercią naturalną i głos zabiorą fachowcy.
Pozdrawiam.

szogun:
Można by, tylko było by dużo roboty z tym (poza tym nie wiem czy da się zrobić drzwi inne niż przesuwne). Jeśli byśmy zaczęli nad tym pracować, to trzeba by modyfikować CHK wszystkich lokomotyw które ciągałyby osobówki, T3D, MMD i CHK wagonów.

Ra:
Mam taki pomysł, aby wprowadzić pojazdy jako coś w rodzaju automatu skończonego. Niemniej trzeba by raczej zacząć od czegoś bardziej skomplikowanego niż wagon (np. EU07). Byłby to zestaw zmiennych bitowych, całkowitych (z zakresem), zmiennoprzecinkowych oraz reguł przełączania. Problem w tym, że zbyt słabo znam budowę lokomotyw, żeby się za to zabrać.

youBy:
Od strony pojazdu nie ma z tym problemu, drzwi mogą być również obrotowe. Jednakże byłyby one otwierane w tych samych sytuacjach, w których otwierają je EZT – jak do tej pory tylko na pierwszym postoju. Jeśli uda się przekazać AI informację „tu jest przystanek, peron po lewej”, nie będzie problemu z innymi rzeczami. Nie widzę sensu w podpinaniu tego pod „<” i „>” — pokaż taki pstryczek na lokomotywie. :D
Nie wiem, czemu trzeba by było zmieniać charakterystki lokomotyw. To raczej nie będzie potrzebne. Zamiast tego można by było uruchomić obsadę „conductor” ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod