Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje

 EW58, EW60 i EW55

<< < (23/45) > >>

JONIN_EZT:
pytanie do przetwornicy. Czy w kolorach przetwornica też jest w D czy w SA i SB bo za często nie jeżdżę i jedynie widzę jak jeździ (właśnie prze chwilą sobie jechał). I pewnie też dźwięk jest inny. Chodzi o dopracowanie MMD.

janek32:

--- Cytat: "JONIN_EZT" ---pytanie do przetwornicy. Czy w kolorach przetwornica też jest w D czy w SA i SB bo za często nie jeżdżę i jedynie widzę jak jeździ (właśnie prze chwilą sobie jechał). I pewnie też dźwięk jest inny. Chodzi o dopracowanie MMD.
--- Koniec cytatu ---
Ja mam dopracowane mmd z dźwiękiem przetwornicy i odpowiedniej sprężarki w odpowiednim członie. Podejrzewam że przetwornica jest w sa i sb, bo przecież one mają silniki

MArt:
Przetestowałem EW razem ojcem maszynistą .Wiem, wiem fizyka od EN-ki ale takie uwagi które napisałem poniżej może pomogą stworzyć lepszą fizykę

Pierwsza sprawa dowiedziałem się ostatnio , że EW nie posiadają CA jedynie SHP.

Druga sprawa hamulec EW różni się od hamulca EN. Hamulec EW jest to potencjometr którym reguluje się siłę hamowania. Dodatkowo EW posiadają dodatkowy zawór elektro-  pneumatyczny, działa on przy prędkości 48 km/h. Zaczynamy hamować z prędkości 60 km/h i damy ciśnienie 0,4 to po zadziałaniu  tego zaworka przy 48km/h ciśnienie automatycznie spadnie do 0,25 i niemożna zwiększyć ciśnienia powyżej tej sumy. Zastosowano takie rozwiązanie żeby nie skuwać składu, jest to coś w stylu automatycznego odluzowywacza.

Trzecią sprawą jest ilość pozycji nastawnika kierunkowego, EW posiadają tylko 3 pozycje:P,O,TW, czyli nie posiadają tak zwanej drugiej prędkości.

Czwarta sprawa zauważyłem że nastawnik posada 7 zamiast 5 pozycji poza tym EW na pociągowej schodzą z oporowej dopiero przy 60km/h. a nie jak EN na szeregowej przy 35 km/h.
P. S. silniki w kolorach są bezpośrednio pod kabiną. Klapy silników w kabinie.

JONIN_EZT:
ja jeszcze znalazłem takie info


--- Cytat: "z jakieś strony internetowej" ---Witam
Dzięki uprzejmości Kolegi grupowicza , mam przed sobą fabryczną
charakterysrykę silnika LKa435 i pragnę na gorąco podzielić się
wiadomościami o tej maszynie:
Cechą wyróżniającą go z innych silników , oprócz tego że jest to
jedyny typ na PKP który mając izolację na 3kV pracuje tylko na 750V to
jesze jest jedynym u nas w którym zastosowano dla zmniejszenia
strat przy rozruchu oporowym tzw. przewzbudzanie. Przewzbudzanie
daje nam zwiększenie momentu oraz pozwala nam na zejście z oporów
przy mniejszej prędkości. Przewzbudzanie polega na takim doborze
parametrów uzwojenia wzbudzenia jak: grubość przewodów nawojowych,
liczba zwojów że w efekcie przy ograniczonych gabarytach silnika
otrzymujemy dużo amperozwojów ,ale że zastosujemy cieńsze przewody
które szybciej się nagrzewają ze wzgledu na większe straty omowe to
uzwojewnie stojana (bieguny główne) nie może pracować ciągle
z tym samym prądem co wynosi prąd ciągły wirnika równym w tym
przypadku 300A (340 prąd godzinny).Silnik LKa435 może pracować ciągle
jako całość z prądem =300A pod warunkiem że bieguny główne są
zbocznikowane rezytorem tak że dają strumień o wartości 0,625 pełnego
pola (przy 300A oczywiście). Silnik ten przy 750V na zaciskach
i stopniu wzbudzenia 0,625 oraz prądzie 300A rozwija 1180 obr/min
(przy prądzie godzinnym 340A rozwija 1113 obr/min) a sprawność jego
wynosi 91,4%.
Efekt takiego rozwiązania:
1180 obr/min (300A i w=0,625) =55,7km/h
prąd 400A (minimalny prąd ostatniego stopnia PSR-a)= ok. 1040 obr/min=49km/h
a teraz sytuacja przy pełnym wzudzeniu w=1 (100% pola)
300A =975obr/min = 46km/h
400A =880obr/min = 41,5km/h (czyli przy takiej prędkości kończymy rozruch
oporowy na EW58 w warunkach gdy w sieci=3kV a przekaźnik samoczynnego rozruchu
mamy na najwyższej pozycji).
EW58 przy prędkości 120km/h zachowuje jeszcze 1500kW (stopień wzbudzenia 0,216
Prąd 300A i sprawność już tylko 83%) mocy czyli prawie tyle
samo co przy tej prędkości EU07 , a co to może oznaczać dla istniejącego
jeszcze zapasu siły przyspieszającej przy tej szybkości dla EW , to
może sobie wyobraźić ten kto prowadził skład EU07+2wagony (jak taka
"zero-siedem" jeszcze chce przyspieszać przy tej prędkości z takim lekkim
składzikiem). Dla porównania EN57 już przy 110km/h traci możliwość
dalszego przyspieszania (opory ruchu zrównują się z siłą napędową a moc
to już zaledwie ok.400kW). Możliwości osiągania max siły przyspieszającej
drzemiące w tych silnikach i tak się nie wykorzystuje ponieważ
Dolmel określił max. prąd na 570A a EW58 w obecnym stanie jeżdzą
na 400-420A (nadmiarowe ustawiono na 500A) to samo dotyczy EW60.
Na zakończenie dodam parametry przekładni:
EW60 71/16
EW58 69/18
To narazie tyle i Pozdrawiam (cdn.)
--- Koniec cytatu ---

ET22_RULZ:
Nie musicie sie glowic i szukac, mam wszystkie potrzebne charakterystyki silnika i pojazdu do EW58 oraz dane opornikow rozruchowych ;) Fizyka bedzie gotowa jak bedzie gotowy ostateczny model ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod