Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów

<< < (5/5)

Dolmio89:
Co do nowego programu do edycji składów to jest to na pewno bardzo skomplikowana sprawa, chyba dużo łatwiej jest skopiować działające wpisy z innych tras niż męczyć sie z tym programem, przykładowo mamy kilka modeli EU07 (różne światła, i zgarniacze) i na każdy z tych modeli pasuje inna tekstura, w jaki sposób program rozpozna która tekstura jest na jaki model? Tu nie wystarczy zrobić liste wszystkich tekstur w danym katalogu i dać userowi do wyboru. Ogólnie mówiąc nikt nie przewidział powstania takiego programu, a byłoby na pewno łatwiej gdyby w plikach trasy i mmd dopisać kilka parametrów specjalnie na potrzeby tego programu. Może się nie znam, ale naprawde wydaje mi się że napisanie tego programu to dość karkołomne zadanie, w każdym razie powodzenia.

Zmoderowano.
Akvin

EP08_015:
RA uwzględnij jeszcze parowozy. Moze z czasem ktoś jakis zrobi a pozatym jednego atrapa juz jest.

Ra:
Aktualna definicja pliku opisującego tekstury na potrzeby edycji składów i losowania tekstur. Proszę się zapoznać z opisem i przykładami, aby móc samodzielnie opisać swoje tekstury. Niestety opisu tekstur nie da się wykonać automatycznie. Większość tekstur można już opisać on-line, korzystając z bazy danych na serwerze internetowym.

Opis tekstur jest w pliku tekstowym, z liniami zakończonymi CR+LF. Każda linia ma odrębne znaczenie. Nie ma linii komentarza. Wszelkie nazwy tekstur i modeli pisane są wyłącznie wielkimi literami, ale nie dotyczy to typu pojazdu, nazwy obrazka mini oraz komentarza. Plik ma nazwę textures.txt i jest umieszczony w katalogu z modelami i charakterystykami. Kolejność linii nie ma znaczenia (plik jest automatycznie sortowany). Pliki te są odczytywane przez program przy sprawdzaniu posiadanego taboru.

Pierwsza linia powinna zawierać informację o typie pojazdu oraz ogólne obrazki mini (w przykładach jako MINI). Typ pojazdu jest używany do podziału pojazdów na grupy. Nazwa obrazka mini powinna być zapisana wielkimi literami dla lokomotyw (wyjątkiem jest np. EN57-ra), a literami odpowiedniej wielkości dla wagonów, np. Adu. Postać wpisu jest następująca:

--- Kod: ---!=X,MINI
--- Koniec kodu ---
gdzie X jest jedną literą (małą dla pojazdów z napędem, wielką dla wagonów) i ma następujące znaczenia:

* e - lokomotywa elektryczna,
* s - lokomotywa spalinowa,
* p - parowóz,
* z - elektryczny zespół trakcyjny,
* a - szynobus (w tym motorowe wagony osobowe),
* d - drezyna (ręczna lub motorowa, raczej coś małego),
* t - tramwaj,
* o - samochód osobowy,
* b - autobus (w tym samochody do przewozu większej ilości osób),
* c - samochód ciężarowy,
* A..Z - wagony poszczególnych typów (wielkie litery).
Opis tekstury składa się z nazwy pliku (PLIK.EXT), znaku równości, nazwy modelu (MODEL*) na który pasuje tekstura, nazwy pliku mini z katalogu textures\mini (MINI*) i ewentualnie nazwy pliku mini dla danej tekstury (MINIPLUS*). (Ten ostatni obrazek może być wspólny dla kilku tekstur, jeśli przy rozdzielczości obrazka mini różnice są niedostrzegalne, np. nieco inny odcień zielonego.) Aby wykluczyć pliki, które teksturami dla modelu nie są po znaku równości stawiamy minus. Przykłady:

--- Kod: ---PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS//komentarz
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...//komentarz
SUFIT.BMP=-//tekstura sufitu nie jest nakładana na model
--- Koniec kodu ---

Czyli, dla każdej tekstury podajemy nazwę modelu oraz ogólny i indywidualny obrazek mini. Ten drugi można pominąć. Jeśli jedna tekstura może pasować do kilu modeli, wymieniamy je w tej samej linii, oddzielając znakiem =. MODEL* oznacza raczej plik .chk, niż .t3d, niemniej nie ma rozróżnienia na *WRAK i *DUMB.

Dodatkowo w pliku można zawrzeć zasady łączenia modeli w ukrotnieniu. Linia zaczyna się od gwiazdki z nazwą modelu (*MODEL1), nastęnie jest kod połączenia (N) i nazwa dołączanego modelu (MODEL2) oraz parametry (PARAM) podłączenia. Parametr ACTIVE sygnalizuje, że tak połączony skład może być prowadzony. Parametr AUTO oznacza, że program ma wykonać samodzielnie to połączenie (można wtedy podać tylko jeden model). Omówienie szczegółowe na przykładach poniżej, tutaj ogólna zasada:

--- Kod: ---*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM=N,MODEL3,PARAM,PARAM

--- Koniec kodu ---

Przykłady


--- Cytat: Przykład 1: Wagony Adu - jeden model: ---!=A,Adu
#1KLASA.TGA=112A,Adu
#1KLASA1.TGA=112A,Adu
--- Koniec cytatu ---


--- Cytat: Przykład 2: Wagony sieciowe - trzy modele, brak tekstur: ---!=X,Siec-a,Siec-b,Siec-c
NONE=A,Siec-a=B,Siec-b=C,Siec-c

--- Koniec cytatu ---


--- Cytat: Przykład 3: Wagony Bipa - kilka modeli: ---!=B,Bhp-a,Bhp-cd,Bhp-b
BHP-19028.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-19648.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-3.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BIPA-40681.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
--- Koniec cytatu ---


--- Cytat: Przykład 4: ET22 - kilka modeli z komentarzem: ---!=e,ET22
201E-W-203.TGA=201E-W,ET22,ET22-Gliw//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201E-W-218.TGA=201E-W,ET22,ET22-Pozn//ZT w Ostrowie Wlkp, żółte czoło po ZNTK Poznań
201E-299.TGA=201E,ET22,ET22-Pozn//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNTK Poznań
201E-615.TGA=201E,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, żółte czoło po ZNLE Gliwice
201E-ZEZ-678.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-RN-1059.TGA=201E-RN,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-R-1060.TGA=201E-R,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łodzi, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-ZEZ-1146.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice
--- Koniec cytatu ---


--- Cytat: Przykład 5: EN57 - trzy modele i ukrotnienie: ---!=z,EN57-ra,EN57-s,EN57-rb,EN71-ra,EN71-s,EN71-rb
*6BA=23C,6BS,ACTIVE=23C,6BB
*6BS=23C,6BB,ACTIVE,AUTO
EN57-1132R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1132S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1684R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1684S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1708R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1708S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-732R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-800R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-800S.BMP=6BS,EN57-s
EN71-02R.BMP=6BA,EN71-ra=6BB,EN71-rb
EN71-02SA.BMP=6BS,EN71-s
EN71-02SB.BMP=6BS,EN71-s
--- Koniec cytatu ---
Łączenie 23C oznacza connected 23. Po wstawieniu 6BA będziemy mieli do wyboru 6BS albo 6BB. Po wybraniu 6BS, automatycznie zostanie dodane 6BB. EN71 zbuduje się błędnie, ale musiałoby używać innych modeli, żeby to zrobić w prosty sposób.


--- Cytat: Przykład 6: EU06/EU07/ET41 - kilka modeli i ukrotnienie: ---!=e,EU06,EU07,ET41-A,ET41-B
*203E-A=7,203E-B,ACTIVE,AUTO
*303E=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-N=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-M=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*4E=7,4E,ACTIVE
ET41-148.BMP=203E-A,ET41-A,ET41-148-A=203E-B,ET41-B,ET41-148-B
EU07-424.BMP=303E,EU07,EU07-424
EU07-536.BMP=303E,EU07,EU07-536
EU07-485.BMP=303E,EU07,EU07-485
EU06-02.BMP=4E,EU06,EU06-02
EU07-007.BMP=4E,EU06,EU07-007
303E-N-483.TGA=303E-N,EU07,EU07-483
303E-M-532.TGA=303E-M,EU07,EU07-483
--- Koniec cytatu ---
Łączenie 7 jak we wpisie node...dynamic. Loki modeli 303E i 303E-N mogą być ukratniane wzajemnie. Z kolei 4E tylko z 4E. Wstawienie 203E-A spowoduje automatyczne dodanie członu 203E-B.

Ponadto plik textures.txt może zawierać wpisy dotyczące następstwa modeli (sposobu przydziału jednolitych tekstur dla pojazdów wieloczłonowych). Wpisy takie zaczynają się od dwóch gwiazdek i nazwy modelu, którego tekstura jest uzależniona od tektury na poprzednim członie. Więcej informacji o następstwie modeli jest w wątku 6252.

Zmiana 2008-02-01: linijka z wykrzyknikiem może zawierać więcej niż jeden obrazek mini - określają one możliwości wyboru pojazdu z danego katalogu podczas edycji składów. Dostępne w wersji 1.0.43.
Zmiana 2008-05-20: zmieniona definicja przy braku tekstur do wyboru (wagony pociągu sieciowego). Działa od wersji 1.0.59.
Zmiana 2008-06-24: dostosowanie opisu do aktualnego i przyszłego stanu, w związku z planowaną rezygnacją z używania pliku DYNAMIC.DAT do zmiany nazw.
- EN71 oddzielone od EN57 poprzez inną nazwę obrazka mini (wersja 1.0.61),
- istotna jest wielkość liter w nazwach obrazków mini (wersje przyszłe).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod