Autor Wątek:  Widoczność terenu  (Przeczytany 3468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Widoczność terenu
« dnia: 03 Czerwca 2006, 15:10:42 »
Witam

Zrobiłem model terenu na podstawie danych SRTM (siatka kwadratów o boku 300m, rzecz jasna teren bezpośrenio przy torze planuję zrobić osobno - wiadomo, nawet najdokładniejsze dane wysokościowe nie odwzorują np. ładnego nasypu).
Wzdłóż linii kolejowej ciągnie się łańcuch górski w odległości 3-8 km od toru. I tu jest problem, bo tego łańcucha w EU07 nie widać (nawet w miejscu gdzie jest najbliżej), a jest to dosyć charakterystyczny element linii którą próbuję odtworzyć - czy da się jakoś zwiększyć zasięg widzenia danego obiektu (EditableMesh w 3ds)?

Pozdrawiam, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Widoczność terenu
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Czerwca 2006, 15:50:39 »
Proponuje ci zrobic ten łańcuch górski blizej toru, bo im dalej obiekt tym zamglenie większe! a jakbys chciał zeby promień texturowana był wiekszy to pożerałoby to FPS, coś takiego! najlepiej przybliż te górki i bedzie GIT

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Widoczność terenu
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Czerwca 2006, 16:37:49 »
A jest jakiś sposób aby zwiększyć zasięg? Model nie jest zbytnio skomplikowany - jak pisałem wyżej jest to siatka kwadratów o bokach 300m, o FPS bym się raczej nie martwił. Przerabianie całego terenu odpada - jak sobie wyobrażasz przybliżenie gór z 8 kilometrów do 1 kilometra? Raczej nie były by zbytnio podobne do tych autentycznych. Zresztą może być zasięg 6 km zamiast 8, będzie widać zarysy chociaż...

Pozdrawiam Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Widoczność terenu
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Czerwca 2006, 18:19:24 »
Możesz wpisać większą wartość mgły, by było widać dalekie obiekty. Domyślnie ustawiona mgła powoduje zbielanie i znikanie wszystkiego co możliwe. By było widać coś z odl. 8km potrzebna jest mgła większa od 8000 metrów. Spróbuj dać np. 10.000

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Widoczność terenu
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Czerwca 2006, 18:48:45 »
Tu nie chodzi o to że mgła zasłania tylko o to że trójkąty w odległości większej niż ok. 1 km od kamery nie są renderowane. Ale obawiam się że nie ingerując w kod źródłowy nic się nie da z tym zrobić.

Pozdrawiam, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Widoczność terenu
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Czerwca 2006, 15:13:43 »
Cytat: "Paul"
Tu nie chodzi o to że mgła zasłania tylko o to że trójkąty w odległości większej niż ok. 1 km od kamery nie są renderowane. Ale obawiam się że nie ingerując w kod źródłowy nic się nie da z tym zrobić.
Sprawdzałem tę maksymalną odległość, jest to ponad 2, nawet 3 kilometry, teraz dokładnie nie pamiętam. Zawsze możesz zrobić taki numer, że zrobisz góry na zasadzie lasu, ewentualnie przeskalujesz je.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Widoczność terenu
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Czerwca 2006, 19:00:16 »
Mierzyłem to według camera_pos, widocznie coś mi sie porąbało. Można by było dodać taką zależność aby zasięg ustawiał się automatycznie na podstawie FogEnd?

Pozdrawiam, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com